Arriba a Can Jeroni ‘Jazz & Hollywood’, que ret homenatge al vincle entre la música i el cinema | Noudiari.es

Arriba a Can Jeroni ‘Jazz & Hollywood’, que ret homenatge al vincle entre la música i el cinema

@Noudiari / El primer llargmetratge sonor de la història del cinema es va estrenar a Nova York el 6 d’octubre de 1927, sota el títol The Jazz Singer (El cantante de jazz). Va marcar el principi d’una intensa relació entre el cinema i aquest popular gènere musical nord-americà que perdura fins als nostres dies.

El jazz ha protagonitzat algunes de les bandes sonores més memorables de la història del cinema, però també nombroses pel·lícules han tractat d’aproximar-se als seus grans músics de manera biogràfica, així que, des de fa dècades, també pot considerar-se un subgènere cinematogràfic en si mateix.



Com a homenatge a aquesta simbiosi que tants moments d’art amb majúscules ens ha ofert, el Centre de Cultura Can Jeroni ofereix l’espectacle Jazz & Hollywood, que integra música en viu i passió cinèfila, a través d’un viatge que abasta des dels primers temps del jazz al cinema fins als nostres dies. Es celebrarà dissabte que ve, dia 23 de juny, a les 21 hores.

Aquest espectacle tindrà com a protagonistes a Eva Cano i Nacho Lezcano, unes veus que estaran acompanyades de quatre instruments: el piano de Santi Pérez, el contrabaix de Txumari García, la bateria de Dani Marín i els saxos soprano i tenor de Sigurdur Jonsson.



“Amb Jazz & Hollywood oferim un homenatge a la trajectòria del jazz dins del setè art. Durant l’època d’or del cinema Hollywoodenc, aquest gènere estava molt present amb exemples tan emblemàtics com Casablanca o Un americà a París, però a més trobem innombrables títols actuals, com les pel·lícules de Woody Allen o la recent Whiplash. El nostre espectacle és un concert acompanyat d’un muntatge de vídeo on interactuem amb les escenes de la gran pantalla. Les veus d’Eva Cano i de Nacho Lezcano, acompanyades per un quartet, s’encarregaran de donar vida a tantes i tan memorables bandes sonores”, explica el pianista Santi Pérez, que ha realitzat tots els arranjaments de l’espectacle.

Entre les escenes memorables que reviurà el públic estaran el famós instant en què Gilda (Rita Hayworth) es treu el guant mentre canta Put the Blame on Mame, aquell inoblidable Moonriver que esquinçava en la guitarra Audrey Hepburn a Breakfast at Tiffani’s (Esmorzar amb diamants) o el ja clàssic Makin Whoopee de The fabulous Baker Boys (Els fabulosos Baker Boys).

A més, cançons de jazz de pel·lícules tan memorables com CasablancaGuys and DollsQuan en Harry va trobar la Sally, Leaving les Vegas, Els ponts de Madison, Un americà a París o Round Midnight, entre altres.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *