Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Opinió: ‘El PP de Portmany i els móns de Yupi’, per Neus Prats Tur

Por Víctor Guerrero
28 julio 2015
en Opinión
26
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

No tenc paraules. El PP de Portmany es despenja ara demanant que es mantinguin les normatives urbanístiques i així poder mantenir el desenvolupisme que arrassa l’illa sense restriccions. Diuen que la seva normativa “no ha provocado ningún exceso de edificación en la isla y ha logrado, sin lugar a dudas, el equilibrio entre la necesaria protección del territorio y la sostenibilidad…”. Però aquesta gent, a quin món viu? Es posible estar tan desconectat de la realitat sense tenir diagnosticat un transtorn mental greu?

Realment són incapaços de mirar al seu voltant i veure què ha fet a aquesta illa una política tan irresponsable i depredadora? No veuen que no ens queda aigua, que el paissatge cada dia està més malmés, les carreteres més saturades, la mar més bruta? No veuen que no es pot seguir així? Eivissa és el pitjor exemple de quan la curtor i la corrupció s’instal·la a la política, agafes un paradís enmig del mar i, en comptes de planificar de manera sostenible, el capoles i el redueixes a un residu del que va ser.

El narcotràfic i la prostitució com a primera indústria

Acabes amb massificació de turisme-brutor, sense recursos hídrics, amb espais naturals i boscos capolats per segones residències, amb la mar bruta, amb la costa urbanitzada, amb el camp ple de carrils de carretera i rotondes, amb un trànsit imposible, amb el narcotràfic i la prostitució com a primera indústria, amb platges on no s’hi quep, amb quatre cada vegada més rics i la majoria cada vegada més pobre, amb una inèrcia que et porta al suïcidi… Però no en tenim prou, es veu…

Eivissa viu una bombolla que s’ha d’aturar com sigui abans que exploti. L’única forma d’evitar una davaluació que ens faci caure en picat és aturar i fer-ho ja. No està clar que hi siguem a temps però s’ha d’intentar tornar a la racionalitat, no hi ha alternativa. Continuar a tot gas cap al   precipici, com es veu que preten el PP de Portmany, és un suïcidi.

No sé si tota la resta de la clase política d’Eivissa, d’aquest mateix partit i dels altres, viu també als “móns de yupi” (alguns està clar que sí), o si ja s’han fet càrrec de la situación i pensen fer alguna cosa al respecte. Seria un detall que ho fessin tots junts, amb consens i mirant per l’interès general, sense  pensar en noms i congnoms per una vegada. És una situació d’emergència. Ara patim les conseqüències de la inconsciencia de dècades, imaginem com será el futur si seguim així.

Neus Prats Tur

Noticia anterior

El PP solicita al Consell que desautorice a Santiago, tras acusarlos de hacer «pufos»

Siguiente noticia

Los Populares de Sant Antoni pedirán en pleno que se apremie al Consell para que finalice obras pendientes

RelacionadoNoticias

Hipogeu 4004, per Bartomeu Ribes

Comunicats de Blanca Llum Vidal, per Bartomeu Ribes

29 junio 2025
Santa Eulària incorpora a doce trabajadores temporales

Prepotència a la carta, per Bernat Joan

26 junio 2025
Feminicidio en serie, indiferencia en masa, por Laura Ferrer Arambarri

Feminicidio en serie, indiferencia en masa, por Laura Ferrer Arambarri

26 junio 2025
¿Qué hacer ante una picada de araña violinista? Agradecer la sanidad pública, por Pau Kokura

¿Qué hacer ante una picada de araña violinista? Agradecer la sanidad pública, por Pau Kokura

24 junio 2025
Siguiente noticia

Los Populares de Sant Antoni pedirán en pleno que se apremie al Consell para que finalice obras pendientes

Comentarios 26

  1. Pepet says:
    10 años atrás

    Ayyy Neus com se te veu el «plumero»… Segurament tu ja tens el teu xaletet i no treballes a la construccio ( clar Els picapedres per valtros son una paletos no???) la Terra per tots mentre no sigui la meva jajajaja

    Responder
  2. Neus Prats says:
    10 años atrás

    Té res de dolent treballar en alguna cosa? Jo diria que no. El meu ‘xaletet’ és la casa on vaig nèixer. Els picapedrers són gent q treballa i es guanya la vida honradament, no com la colla de pocavergonyes q es foten en política per robar i que es pasen els ratos lliures comentant anònimament allò q no els agrada q els hi tirin en cara. Allò de ‘valtros deixau-mos robar q a canvi us deixarem fer el q volgueu’, ja no cola. Deixau de ser tan patètics, va.

    Responder
    • votante says:
      10 años atrás

      bien dicho !!! que ya esta bien de palmeros ignorantes que no aman su isla mas que para explotar recursos , perdiendo la belleza de este territorio .

      Responder
  3. En joan says:
    10 años atrás

    Neus, molta raó, però no es pot acabar amb un model que encara funciona econòmicament si no hi ha cap alternativa. Sa gent no està disposada a viure pitjor ara que fa 5 ó 10 anys. I trob a faltar alternatives, s’anàlisi de sa situació és correcte, que mos acabarem es recursos, cert, però què feim si no?

    Responder
  4. Portmanyí says:
    10 años atrás

    Neeeus… «Cree el ladrón que todos son de su condición» Relax! Ja esta be de parlar des PP com si fosin tots uns delincuents. Que no comperteixin es teu punt de vista no vol dir que siguin pitjors. Relax Neus relax! Que aquí començes parlant de normatives urbanístiques i acabes mesclant molts de temes diferents. Buscat un hobbie que tens massa temps lliure. Salut!

    Responder
  5. Neus Prats says:
    10 años atrás

    Home, crec,Joan, que del teu anal.lisi es despren, en primer lloc, el que està clar que no s’ha de fer. Per altra banda, la gent ja fa temps q ha començat a viure pitjor que fa 5 ò 10 anys i anirà empitjorant. Les alternatives s’han de buscar després de reconèixer el problema, l’escrit va dirigit a gent que sembla q no el veu, o no el vol veure, que no sé què és pitjor. Una vegada es reconegui la situació es podran buscar alternatives. Mentre hi hagi il.luminats que prefereixin aprofitar per fer electoralisme amb una situació dramàtica que ells mateixos han provocat, no anam enlloc i cada dia ens enfonsam més al forat que anem cavant i que quan més a fons arribi, més complicat serà sortir-ne. Començam idò a fer propòsit d’esmena o ho donam tot per perdut i el darrer q tanqui la porta? Només es demana raciocini i sentit comú

    Responder
  6. Neus Prats says:
    10 años atrás

    Portmanyí, tots no crec, però Déu n’hi do! Una bona passada si. I no ho dic jo.
    I quant a relaxar-se, si tu pots veient el que està passant a la nostra terra, felicitats.

    Responder
  7. Lucas says:
    10 años atrás

    Yo lo que no entiendo es como te dejan publicar estas chorradas con esas faltas de respeto

    Responder
    • Pep says:
      10 años atrás

      En todo caso, la chorrada es bastante menor a los argumentos de los que provocan la indignación de la autora, totalmente comprensible y absolutamente razonada.

      Dejando de lado el tono y las formas de la carta, ¿de verdad hay alguien con dos dedos en la frente que, viendo el punto extremo al que han llevado a la isla, crea que lo mejor sea seguir abogando por el crecimiento urbanístico?

      Responder
  8. Pepet says:
    10 años atrás

    M’agrada veure la teva excitació…. Lo de política ho diras per tu, perque jo no estic dins el vostre clan. Estic d’acord amb en Portmany: ara per ara, vivim del turisme mayoritariamente, que jo sapiga. M,agrada veure que la gent jove no nomes vol venir com turista, sino a viure, perque es una illa on es viu be. Lo de la prostitucio i el narcotrafic, no te llev raó, pero n,hi ha per tot, no nomes aquí .
    No estic molt d’acord amb el PP, pero tampoc tenen la culpa de que no plogui.
    Per comptes de queixar-te tant, fes alguna cosa per la Nostra illa

    Responder
    • Pep says:
      10 años atrás

      Això te’n vas i els hi dius a tots els de Sant Josep que tenen aigua salada pagada a preu de Solan de Cabras. Vas i els hi dius: això és una de les grans fites aconseguides pel desenvolupament ‘sostenible’ que es nostro partit sempre ha predicat.

      A vore on t’envien?

      Responder
  9. Mari says:
    10 años atrás

    Neus tienes toda la razón!!!

    Responder
  10. marc marí says:
    10 años atrás

    Lucas tu deus ser murciano veritat????
    Neus tiene razon tu no kieres la isla tu estas aki para explotarla de mala manera y seguramente te iras como seguramente llegaste….. con el rabo entre las piernas pero con el tiempo no sabras k hacer con tu vida pk todo lo habras roto

    Responder
  11. Pep says:
    10 años atrás

    És simplement alucinant veure com els del PP segueixen predicant les polítiques que precisament han portat al colapse a l’illa d’Eivissa.

    El creixement urbanístic s’ha de limitar al màxim i s’ha de començar a parlar dels límits del que pot suportar l’illa. Si continuam per aquest camí aviat ni quedarà una gota d’aigua ni sabrem què fer amb tota la merda que generam.

    Per sort, la ciutadania ja s’ha adonat de tot això. Els del PP, com sempre, seran els darrers en entendre-ho. És que ni estant a l’oposició…!

    Responder
  12. Toni says:
    10 años atrás

    Hi ha gent que li agrada molt demonitzar es PP, com si nomes fesin política poder robar, estafar i enganyar. Crec cincerament que sa majoria de gent que entra en política, en el ambit local, ho fa perque estima sa seua terra i vol contribuir a millor-la. Es PP a gobernat sempre a Sant Antoni, i junt a Sant Joan és es municipi millor conservat. Que hi ha construit entre Punta Galera i Cala d’Albarca? Practicament RES! Comprova-ho a Google Maps si voleu. Aixo demostra que es PP ha sapigut conservar es seu municipi perque se l’estima. Es típic conte des PP dolent no cola aquí.

    Responder
  13. Eivissenc says:
    10 años atrás

    Al PP mai li ha importat l’interés general ni el futur d’Eivissa, només el seu propi amb en Matutes al davant.
    A Sant Josep li podeu donar les gracies del desastre a l’ex alcalde corrupte José Serra Escandell. De les ineptes darreres alcaldeses que hem tingut millor ni en parle. N’Agustinet amb les seues idees de pirómano-bomber per Platja den Matutes …opps volia dir d’en Bossa ja es per posar-se a tremolar.
    Es evident que els eivissencs ara vivim molt pitjor que fà 20 anys ofegats per la massificació que només porta merda per terra mar i aire, remor, incendis, pérdua de la nostra identitat, paisatge …i ni tan sols aigua per beure i fer-nos nets.
    Gràcies a persones compromeses com na Neus ens queda l’esperança d’aturar el desastre.
    Gràcies per la teva valentía. Som molts els que compartim el teu pensament.
    Eivissa diu prou!!

    Responder
  14. Toni says:
    10 años atrás

    Mare de Deu, quines ganes de atacar es PP teniu que fins i tot li atribuïu sa culpa des incendis i sa falta de pluja. Quina barra! I quins arguments mes flacs teniu.

    Responder
  15. Eivissenc says:
    10 años atrás

    Clar que el PP te gran responsabilitat amb que no plogui i les conseqüencies que sen deriven (esgotament dels aqüífers, incendis, desertificació…), el que pasa es que sou tan curts que ni sou capços de veure que tot això que ens pasa es resultat de polítiques nefastes i en lloc de buscar remei encara voler seguir augmentant la població deixant construir més i més. El PP segueix encaparrotat en defensar polítiques que afavoreixen el canvi climàtic i l’escalfament global: qui defensa les prospeccions petroleres?, qui li posa traves a les energies renovables i afavoreix les empreses electriques que cremen energies fòsils? qui va canviar la llei per requalificar terrens cremats, qui va canviar les normes per permetre tot tipus de construccions en sol rústic? …qui voldria ampliar els ports esportius i construir-ne més per permetre encara més barcos que fondejant sense control arrasen la posidonia i aboquen merda?
    Estam parlant de polítiques que no afavoreixen la qualitat de vida ni la protecció del medi ambient necessari per la nostra supervivència, vinguin del partit que sigui. Ojalà no fora el PP, però tristement encara es així i tristement encara no obri els ulls per rectificar i d’això es tracta.
    Diu el lema «Pensa global – actua local»

    Responder
  16. Toni Ramon says:
    10 años atrás

    Independientemente de las opiniones, cuando se descalifica personalmente a alguien que lo expresa con su nombre y apellido, las respuestas no deberian de esconderse bajo seudónimos

    Responder
    • portmany says:
      10 años atrás

      Enhorabuena Toni Ramon, eres el unico que se merece
      que te respondan y felicitarte por tu comentario.
      Salutem.

      Responder
  17. Portmanyí says:
    10 años atrás

    Les normatives urbanístiques que demana mantenir el PP de Sant Antoni son a prou restrictives. No es demana poder construir a sa costa, ni a les àrees protegides, l’únic que es demana es que si un pagès Eivissenc de tota la vida ha tingut un terreny rústic amb 15.000 metres hi pugui construir una casa per els seus fills. Es tan dolent això? O es que tots valtros ja teniu sa vostra caseta i voleu que ara qui a conservat un terreny tota la vida no pugui construir una casa per els seus fills? No siguem hipòcrites! Si que hi ha zones sobre construïdes a Eivissa però no estan precisament a Sant Antoni, potser us referiu a Platja d’en Bossa o urbanitzacions des municipi de Sant Josep o Santa Eulària. Desenvolupament sostenible, sentit comú i menys demagògia Neus!

    Responder
    • Francisco says:
      10 años atrás

      Me hace gracia eso de quere construir una casa en 15.000m2, iagula que el resto, como si ese resto hubiera respetado las normas de siempre. Os recuerdo que el PP aprobó una norma para legalizar las casas, norma que permite, entre otras cosas, legalizar más de una vivienda por parcela en suelo rústico…
      Hipocresía la justa!

      Responder
  18. Neus says:
    10 años atrás

    esta clar q les normatives q heu fet són perquè un pobre pagès faci la casa al fill, claríssim. Per favor, de veritat, q estau arruinant l’illa i la pagesia, q no us ha importat mai més q a l’hora de demanar vots. Aqui els q tenen els drets, gràcies a valtros, són els especuladors i els pocavergonyes. Per això de pagesos no en queden i malparits cada dia n’hi ha més. Per això sí q heu servit. Enhorabona.

    Responder
    • portmany says:
      10 años atrás

      Neus, ese ultimo comentario sobre los que han nacido y como han nacido no me gusta nada, entiendo que puede ser un arrebato y hasta ahi lo comprendo.
      Como dijo D. Isidor Macabich, ibicencos hay de tres clases, hijos de payeses, hijos de pescadores,
      y hijos de …. y cada uno se ponga en su sitio.
      Salutem.

      Responder
  19. Maria says:
    10 años atrás

    No la entenc, aquesta discussió, de debò.

    El planejament aprovat inicialment pel PP no deixa marge de dubte. Es vol urbanitzar els trams de costa verge desde Ses Variades a Cala Salada passant pels baixos de s’Atalaia, i dos macrohotels musicals a la zona de Cala Gració.

    Aixó no es més que especulació urbanística i milers de tones de ciment a toda costa; afavoreixen interesos privats d’uns pocs en contra de la població.

    Si els que manen ara no canvien el planejament, que tenen la oportunitat de fer-ho, estarem al punt que estaven y arribarem on el PP vol arribar: al negoci a tota costa fins a la saturació del territori i la pérdua del interés turístic de l’illa d’aquí a pocs anys.

    A veure com s’ho fan ara des de el Consell Insular, encarregats de fer oposició a l’aprovació definitiva de les normes subsidiàries, que s’haurien de dir Pla General d’Ordenació Urbana. La pilota està al seu terrat.

    Responder
    • Portmanyí says:
      10 años atrás

      Pues jo pens Maria que hauries de tenir mes dubtes.

      Costa verge Ses Variades? Si esta dins es casc urbà!

      A Cala Salada lo que es volía fer era legalitzar ses cases que son alli fa mes de 40 anys. Es tracte de donar sol-lucions! O les hem de deixar il-legals tota sa vida? Que proposes fer tu?

      Si es poble ha de creixer cap on vols que ho faci? Lo normal son baixos de s’Atalaia que es lo que queda aferrat as poble i poder deixar sa resta de s’Atalaia verge. O vols que ho facin as cimerol?

      A Cala Graciò que jo sepi l’únic que es vol fer es reformar un hotel per pujar-lo de categoría. O no es lo que s’ha de fer per millorar es turisme?

      Salut!

      Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Luisluis en Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza
  • pek en Ecologistas de Baleares reclaman en Ibiza límites a la afluencia turística en las islas
  • pek en David Guetta dice que este club de Ibiza es el mejor que ha existido nunca: «¡comprad vuelos a la isla!»
  • Bigarrat en David Guetta dice que este club de Ibiza es el mejor que ha existido nunca: «¡comprad vuelos a la isla!»
  • portmanyí en El PSOE recuerda al PP de Triguero su rechazo al uso de los remanentes

Lo más leído

  • Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza

    Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Muere un hombre de 71 años ahogado en Platja d’en Bossa

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Dos heridos graves en un accidente frontal en la carretera de Santa Eulària

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Multado con 10.000 euros por abandonar a su perro

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Detenido tras romper un escaparate con una piedra para robar en un local de Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress