Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Tot el que s’hauria pogut estalviar, per Bernat Joan i Marí

Por Bea Roselló
20 noviembre 2017
en Columna, Opinión
46
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

Els polítics de mirada curta generalment s’equivoquen, precisament perquè no saben veure-hi una mica més endavant. Sovent, en la política, passa com en el joc d’escacs. Els bons jugadors d’escacs saben preveure set o vuit (o  més) jugades endavant. I això els forneix l’avantatge davant els contrincants. Els polítics que pensen només en la immediatesa només fan asenades. Els que saben veure-hi tres o quatre generacions més endavant són els que solen fer les coses ben fetes.

Bernat Joan i Marí.

Escric això pensant en tot el que s’haurien pogut estalviar, en el conflicte entre Catalunya i Espanya, els polítics espanyols si haguessin admès un referèndum pactat sobre el futur de Catalunya. Imaginem, cosa difícil en el pensament únic imperant, quina hauria estat la situació si el referèndum de l’1 d’octubre s’hagués fet amb un acord entre el govern de Catalunya i el govern d’Espanya (i recordem, entre parèntesi, que fa ser el govern d’Espanya el que sempre va rebutjar un referèndum pactat). Si hi hagués hagut acord, hauria desaparegut la inestabilitat, la preocupació de les empreses pel futur polític, i, sobretot, la gent s’hauria estalviat totes les tronxades i la repressió que es varen produir aquell dia mateix i que, recurrentment, han anat reapareixent a partir de llavors. S’haurien estalviat els empresonaments, els ridículs amb humoristes russos, les ficades de pota a nivell internacional (amb tot el mon contemplant com Espanya fa el ridícul), la persecució fins i tot de professors (anècdotes esperpèntiques de la setmana passada), i un llarguíssim etcètera que aquí ens estalviarem.



I, tanmateix, ara hi ha plantejades unes eleccions (sia’m permès de subratllar-ho) SENSE CAP TIPUS DE GARANTIES DEMOCRÀTIQUES per al dia 21 de desembre (ja he apuntat públicament que només es podria entendre que aquestes eleccions comptaran amb garanties democràtiques si fossin supervisades a nivell internacional per organismes independents). I, encara, fins i tot amb la manca de garanties democràtiques existents, el govern espanyol i la seua camarilla (opinadors, periodistes propagandistes i tota la pesca) no les tenen totes. I no les tenen totes perquè saben que hi ha una àmplia majoria, a Catalunya, que està per la independència. Certament, deu ser difícil intentar convertir, posem per cas, un 65% en un 49.9%. Ho entenc.

Si fossin intel·ligents, haurien de començar a pensar en tot el que es podrien estalviar si deixen d’actuar amb la matusseria, la garruleria (no té traducció en català) i la ximpleria que ha imperat fins ara.

Ah! Per acabar, que a la llista de Junts per Catalunya hi hagi dos eivissencs ens ha d’omplir d’orgull. I que siguin n’Isidor Marí, una persona amb una amplíssima trajectòria personal a favor d’Eivissa i a favor de Catalunya, i en Josep Costa, un dels pensadors més brillants que tenim ara al país, pens que diu molt de l’altíssim nivell del conjunt de la llista. Ep, sense desmerèixer la llista d’Esquerra ni la de la CUP, que també són extraordinàries.

Tags: Columna
Noticia anterior

Formentera celebra la Diada de Voluntaris de Protecció Civil d’Eivissa i Formentera

Siguiente noticia

Aquest diumenge arriba a Cas Serres ‘El Bosc Màgic’, una nova aposta pel teatre infantil

RelacionadoNoticias

Interiorització (2), per Bartomeu Ribes

15 junio 2025
Miquel Jerez (PP): «El derecho a la vivienda no consiste en okupar la de los demás»

El museo de los siglos perdidos, por Miquel Jerez

14 junio 2025
Santa Eulària incorpora a doce trabajadores temporales

Futbolín & Viagras, por Samaj Moreno

13 junio 2025
Santa Eulària incorpora a doce trabajadores temporales

La esquina de Arandu, por Jaume Torres

12 junio 2025
Siguiente noticia

Aquest diumenge arriba a Cas Serres 'El Bosc Màgic', una nova aposta pel teatre infantil

Comentarios 46

  1. MTR says:
    8 años atrás

    UUUY, éstos están viendo que pierden las elecciones del 21-D, por lo tanto son sin garantías democráticas.

    Encima, los no catalanistas tenemos que pensar en lo que nos podríamos ahorrar si abandonamos a la mitad de los catalanes. Coño ¿no serán ellos los que han de pensar lo que se habrían ahorrado sin montar el lío éste? ¿No se han dado cuenta de las tres mil empresas que se han ido? ¿Y del daño comercial creado?

    ¡Hi ha que tenir barra!

    Responder
  2. MTR says:
    8 años atrás

    UUUY, éstos están viendo que pierden las elecciones del 21-D, por lo tanto son sin garantías democráticas.

    Encima, los no catalanistas tenemos que pensar en lo que nos podríamos ahorrar si abandonamos a la mitad de los catalanes. Coño ¿no serán ellos los que han de pensar lo que se habrían ahorrado sin montar el lío éste? ¿No se han dado cuenta de las tres mil empresas que se han ido? ¿Y del daño comercial creado?

    ¡Hi ha que tenir barra!

    Responder
  3. Un señor says:
    8 años atrás

    Crec, Bernat, que t’equivoques quan dius «amb tot el mon contemplant com Espanya fa el ridícul». És ver que el govern espanyol ha fet becades, però el ridícul més gran és veure el comportament preadolescent dels dirigents catalans que, com les regles no els han anat bé, se’n porten la pilota. «Volem ser Europa» i, quan Europa ens diu que «no fotem», Europa ja no és bona, és feixista, i tot el calaportal. El discurs independentista ha passat de ser reivindicatiu i fins i tot demòcrata a ser immadur, una «pataleta», on la culpa és de tots menys teva, que ets qui ho ha embolicat tot. Canviar fronteres a Europa no és una broma, i cal assumir responsabilitats si no surt bé, i no plorar pels racons com fa Puigdemont o les cartes lacrimògenes dels presos. Sincerament, entenc la il·lusió de molta gent catalana amb el procés, però no el joc de «o amb mí, o contra mí». Les eleccions seran tant netes com sempre, i si en 2015 l’independentisme no va aconseguir el 50 per cent dels vots, no crec que ningú, excepte els intoxicadors oficials i els plora-racons, hi vegin res estrany si baixen del 45%.

    Responder
  4. Un señor says:
    8 años atrás

    Crec, Bernat, que t’equivoques quan dius «amb tot el mon contemplant com Espanya fa el ridícul». És ver que el govern espanyol ha fet becades, però el ridícul més gran és veure el comportament preadolescent dels dirigents catalans que, com les regles no els han anat bé, se’n porten la pilota. «Volem ser Europa» i, quan Europa ens diu que «no fotem», Europa ja no és bona, és feixista, i tot el calaportal. El discurs independentista ha passat de ser reivindicatiu i fins i tot demòcrata a ser immadur, una «pataleta», on la culpa és de tots menys teva, que ets qui ho ha embolicat tot. Canviar fronteres a Europa no és una broma, i cal assumir responsabilitats si no surt bé, i no plorar pels racons com fa Puigdemont o les cartes lacrimògenes dels presos. Sincerament, entenc la il·lusió de molta gent catalana amb el procés, però no el joc de «o amb mí, o contra mí». Les eleccions seran tant netes com sempre, i si en 2015 l’independentisme no va aconseguir el 50 per cent dels vots, no crec que ningú, excepte els intoxicadors oficials i els plora-racons, hi vegin res estrany si baixen del 45%.

    Responder
  5. Bernat Joan says:
    8 años atrás

    Benvolgut/da «Un senyor»: a mi que no m’hi busquin, despotricant contra Europa. Crec que només una Europa realment unida pot propiciar una solució democràtica per a la nostra nació (i ja saps que no em referesc només al Principat de Catalunya). A més Europa més possibilitat de llibertat per als seus pobles. Per això, que la sobirania passi, més prompte que tard, a Europa (per mi, als futurs Estats Units d’Europa, per als quals pens treballar tan incansablement com per a la independència dels Països Catalans).

    Ah! Em pareix immoral que parlis així dels nostres presos polítics.

    Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Per què mirau sempre endarrere. Saps què et dic? M’és igual -ara no discutirem per això- si han existit mai o no, els Països Catalans. Tampoc Finlàndia no havia set mai independent, abans del segle XX. Per tant, la qüestió bàsica és si, voluntàriament, els ciutadans de Catalunya, del País Valencià i de les Illes Balears, lliurement, volem construir o no els Països Catalans. Jo dic que sí. I mirant cap al futur, no cap al passat, com feis els historicistes i els nostàlgics.

      Responder
  6. Bernat Joan says:
    8 años atrás

    Benvolgut/da «Un senyor»: a mi que no m’hi busquin, despotricant contra Europa. Crec que només una Europa realment unida pot propiciar una solució democràtica per a la nostra nació (i ja saps que no em referesc només al Principat de Catalunya). A més Europa més possibilitat de llibertat per als seus pobles. Per això, que la sobirania passi, més prompte que tard, a Europa (per mi, als futurs Estats Units d’Europa, per als quals pens treballar tan incansablement com per a la independència dels Països Catalans).

    Ah! Em pareix immoral que parlis així dels nostres presos polítics.

    Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Per què mirau sempre endarrere. Saps què et dic? M’és igual -ara no discutirem per això- si han existit mai o no, els Països Catalans. Tampoc Finlàndia no havia set mai independent, abans del segle XX. Per tant, la qüestió bàsica és si, voluntàriament, els ciutadans de Catalunya, del País Valencià i de les Illes Balears, lliurement, volem construir o no els Països Catalans. Jo dic que sí. I mirant cap al futur, no cap al passat, com feis els historicistes i els nostàlgics.

      Responder
  7. Ferran MORENO I CASTILLON says:
    8 años atrás

    Un senyor:
    La situació dels presos polítics, autèntics hostatges, és vergonyosa, com ho és el seu comentari tespwvte d’ells.
    Son persones amb una dignitat imnensa que han ofert el seu futur per la defensa de les seves conviccions i han fet del comolument dels mandats dels ciutadans la seva raó política de ser.
    Abans de voler ridiculitzar-lis, haurieu de pensar fins on serieu vos capaç de sacrificar-vos pels demés.

    Responder
    • Un señor says:
      8 años atrás

      Sincerament, el seu sacrifici per una idea que frega el supremacisme, sense suport legal ni amb l’empara moral del 50% dels catalans, em pareix una mica hooligan. És sacrifici o egomania? A les presons també n’hi ha un bon grapat del PP, en preventiva i condemnats, així que tan polititzada no deu estar la justícia.

      Ells mateixos sabien que podien acabar a la presó. Tota la resta és relat, pura retòrica. Que si «som pacífics», que si «presos polítics», que si «estam oprimits», que si «Franco ha tornat». El que hi ha és una mica (molt) de malcriüm i no voler assumir que els actes tenen conseqüències, i que si t’arrisques molt, pots guanyar molt, però també perdre molt.

      I de rebot, alguna cosa perdrem a les Illes per culpa de tot això. Quan es retalli en català o es recentralitzin competències amb l’aplaudiment d’un 60 o 70% de la població «para que no pase como en Cataluña» tots els que defensam la cultura pròpia sense deliris polítics pensarem en tot el bé que ens han fet els sacrificats.

      Responder
    • corone says:
      8 años atrás

      Dignitat , quina dignitat? La de la hermanita de Pep Guardiola que lleva 8 años chupando del bote como embjadora en Copenhague , gastos pagados , 5.000€ al mes , viajes pagados ,puesta a dedito con el único requisito de ser afecta al movimiento , perdón digo al procés .

      Responder
    • caronte says:
      8 años atrás

      Sr. Moreno, deje de hablar de presos politicos, que en España no los hay. Hasta Amnistia Internacional lo niega rotundamente. Permitame decirle que una persona pierde su dignidad una vez se traspasa la Ley (eso opino). Las leyes estan para cumplirlas y Ud. como abogado lo sabe muy bien. Esas mismas leyes dictaran el futuro de esas personas, personas que podran defenderse, pues estamos en un Estado de Derecho en el que hasta los asesinos tienen derecho a un abogado de oficio ¿no es verdad Sr. Moreno?
      Lo digo por que Ud. a defendido alguno ¿no?

      Responder
  8. Ferran MORENO I CASTILLON says:
    8 años atrás

    Un senyor:
    La situació dels presos polítics, autèntics hostatges, és vergonyosa, com ho és el seu comentari tespwvte d’ells.
    Son persones amb una dignitat imnensa que han ofert el seu futur per la defensa de les seves conviccions i han fet del comolument dels mandats dels ciutadans la seva raó política de ser.
    Abans de voler ridiculitzar-lis, haurieu de pensar fins on serieu vos capaç de sacrificar-vos pels demés.

    Responder
    • Un señor says:
      8 años atrás

      Sincerament, el seu sacrifici per una idea que frega el supremacisme, sense suport legal ni amb l’empara moral del 50% dels catalans, em pareix una mica hooligan. És sacrifici o egomania? A les presons també n’hi ha un bon grapat del PP, en preventiva i condemnats, així que tan polititzada no deu estar la justícia.

      Ells mateixos sabien que podien acabar a la presó. Tota la resta és relat, pura retòrica. Que si «som pacífics», que si «presos polítics», que si «estam oprimits», que si «Franco ha tornat». El que hi ha és una mica (molt) de malcriüm i no voler assumir que els actes tenen conseqüències, i que si t’arrisques molt, pots guanyar molt, però també perdre molt.

      I de rebot, alguna cosa perdrem a les Illes per culpa de tot això. Quan es retalli en català o es recentralitzin competències amb l’aplaudiment d’un 60 o 70% de la població «para que no pase como en Cataluña» tots els que defensam la cultura pròpia sense deliris polítics pensarem en tot el bé que ens han fet els sacrificats.

      Responder
    • corone says:
      8 años atrás

      Dignitat , quina dignitat? La de la hermanita de Pep Guardiola que lleva 8 años chupando del bote como embjadora en Copenhague , gastos pagados , 5.000€ al mes , viajes pagados ,puesta a dedito con el único requisito de ser afecta al movimiento , perdón digo al procés .

      Responder
    • caronte says:
      8 años atrás

      Sr. Moreno, deje de hablar de presos politicos, que en España no los hay. Hasta Amnistia Internacional lo niega rotundamente. Permitame decirle que una persona pierde su dignidad una vez se traspasa la Ley (eso opino). Las leyes estan para cumplirlas y Ud. como abogado lo sabe muy bien. Esas mismas leyes dictaran el futuro de esas personas, personas que podran defenderse, pues estamos en un Estado de Derecho en el que hasta los asesinos tienen derecho a un abogado de oficio ¿no es verdad Sr. Moreno?
      Lo digo por que Ud. a defendido alguno ¿no?

      Responder
  9. MTR says:
    8 años atrás

    18:45 del día de hoy, acaban de anunciar que Barcelona, favorita hace pocas semanas, no se lleva la agencia europea del medicamento, con sus cientos de funcionarios de alto nivel y miles de visitantes anuales. Aún dirán que es culpa de los «manxegos».

    Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Dels manxegos, no. Del govern de Rajoy, sense cap dubte.

      Responder
      • devila says:
        8 años atrás

        La EMA se va de Reino Unido a consecuencia del Brexit, como quieres que vaya a una Catalunya independiente fuera de Europa ¿¿?? Un sin sentido…

        Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Per això Catalunya necessita ser una república independent.

      Responder
      • MTR says:
        8 años atrás

        Ya no se si el tema es que no tienes vergüenza o si estás por completo fuera de la realidad. A lo mejor son las dos cosas y alguna más….

        Responder
      • Un señor says:
        8 años atrás

        Com sempre, la culpa és dels altres. Fins les lleis de ruptura, etc… ningú es pensava que allò del referèndum anés seriosament, i l’EMA anava a Barcelona. Quan es va veure que el Govern perdia el nord i començava a parlar de Declaracions Unilaterals, etc… passant-se pel forro el 52% dels catalans, la legislació vigent i les recomanacions d’Europa, com és normal, han pensat que «quien con niños se acuesta…». I és trist, però l’actitud de culpar els altres dels problemes creats per un mateix no és molt adulta.

        Responder
        • Bernat Joan says:
          8 años atrás

          D’on treus aquest 52%. Hi col·loques els de Catalunya en comú, supòs (ja saps que n’hi ha una bona colla que són independentistes). D’unionistes n’hi ha, segons les últimes eleccions, un 38%. Un 38% que, per cert, IMPOSA el seu criteri a tota la resta. Spanish way to democracy, supòs.

          Responder
          • Un señor says:
            8 años atrás

            JuntsxSi + CUP amb agenda clarament independentista: 48%.
            Comuns: ambigüitat i no a la via unilateral
            Resta: Ni parlar-ne.
            Per tant, un 52% no duia en programa cap via unilateral que justifiqués aprovació de lleis a la bruta, referèndum desobeïnt constitucional, DUI i confrontació sense precedents, amb altaveu i xul·leria davant la resta d’institucions de l’Estat.

            Els insubmisos, que també incompliren lleis que consideraren injustes i anaren a la presó, eren gent molt més digna: tenien més suport social i no anaven de víctimes. Sabien al que s’exposaven i ho assumien. En aquest sentit, es comportaven com adults. La comparació torna a situar el processisme a la preadolescència malcriada victimista. I crec que un liberal com vós, si aixequessiu una mica el focus i no us deixessiu emportar per la voràgine passional, també passaríeu una mica de vergonya aliena. Si arrisques, pots guanyar o perdre.

      • Arri says:
        8 años atrás

        Cree Ud. Bernat ¿que una Republica o Estado puede mantenerse a base de mentiras, y digamos, apoyos de gente despreciable?Yo creo que no.

        Responder
        • Bernat Joan says:
          8 años atrás

          Em sap greu, Arri, que no sàpigues matisar mica. Trobes que els dos milions i mig de catalans que estan per la independència són «gente despreciable»? Ho eren els dos milions de letons que també hi estaven? I el milió d’estonians? I els dos milions d’eslovens? Ho som els ciutadans de les Balears que també hi estam?

          Responder
          • Arri says:
            8 años atrás

            Bernat ¿se acuerda de la cumbre del referendum en el Parlament, el pasado mes de diciembre. Pues bien, a esa cumbre asistieron 83 personas, una de ellas Carlos Sastre, asesino terrorista convicto de la muerte del empresario José María Bultó. Supongo que sabe de quien le hablo ¿no?, pues esa persona me merece mi total desprecio y supongo que el suyo tambien. Si los apoyos que tienen son de este tipo, los desprecio. Mentiras, podemos hablar de las de Marta Rovira con el asunto de los muertos, desmentido por el Sindic de Greuges (Rafael Ribó) y el Arzobispo de Cataluña, ambos no creo que sean mentirosos.
            Tenga por seguro que no me referia a la gente de a pie, ni de Cataluña ni de ningun otro sitio. Por cierto el gobierno letón esta muy contento con España, una parte Brigada Mecanizada Extremadura XI esta desplazada alli para defender a Letonia y los otros paises balticos de cualquier intentona rusa. Supongo que le parecera bien.Quizas los preferia ver saliendo del Bruch o de Sant Climent ¿verdad? Tranquilo Bernat, no hece falta. Saludos.

  10. MTR says:
    8 años atrás

    18:45 del día de hoy, acaban de anunciar que Barcelona, favorita hace pocas semanas, no se lleva la agencia europea del medicamento, con sus cientos de funcionarios de alto nivel y miles de visitantes anuales. Aún dirán que es culpa de los «manxegos».

    Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Dels manxegos, no. Del govern de Rajoy, sense cap dubte.

      Responder
      • devila says:
        8 años atrás

        La EMA se va de Reino Unido a consecuencia del Brexit, como quieres que vaya a una Catalunya independiente fuera de Europa ¿¿?? Un sin sentido…

        Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Per això Catalunya necessita ser una república independent.

      Responder
      • MTR says:
        8 años atrás

        Ya no se si el tema es que no tienes vergüenza o si estás por completo fuera de la realidad. A lo mejor son las dos cosas y alguna más….

        Responder
      • Un señor says:
        8 años atrás

        Com sempre, la culpa és dels altres. Fins les lleis de ruptura, etc… ningú es pensava que allò del referèndum anés seriosament, i l’EMA anava a Barcelona. Quan es va veure que el Govern perdia el nord i començava a parlar de Declaracions Unilaterals, etc… passant-se pel forro el 52% dels catalans, la legislació vigent i les recomanacions d’Europa, com és normal, han pensat que «quien con niños se acuesta…». I és trist, però l’actitud de culpar els altres dels problemes creats per un mateix no és molt adulta.

        Responder
        • Bernat Joan says:
          8 años atrás

          D’on treus aquest 52%. Hi col·loques els de Catalunya en comú, supòs (ja saps que n’hi ha una bona colla que són independentistes). D’unionistes n’hi ha, segons les últimes eleccions, un 38%. Un 38% que, per cert, IMPOSA el seu criteri a tota la resta. Spanish way to democracy, supòs.

          Responder
          • Un señor says:
            8 años atrás

            JuntsxSi + CUP amb agenda clarament independentista: 48%.
            Comuns: ambigüitat i no a la via unilateral
            Resta: Ni parlar-ne.
            Per tant, un 52% no duia en programa cap via unilateral que justifiqués aprovació de lleis a la bruta, referèndum desobeïnt constitucional, DUI i confrontació sense precedents, amb altaveu i xul·leria davant la resta d’institucions de l’Estat.

            Els insubmisos, que també incompliren lleis que consideraren injustes i anaren a la presó, eren gent molt més digna: tenien més suport social i no anaven de víctimes. Sabien al que s’exposaven i ho assumien. En aquest sentit, es comportaven com adults. La comparació torna a situar el processisme a la preadolescència malcriada victimista. I crec que un liberal com vós, si aixequessiu una mica el focus i no us deixessiu emportar per la voràgine passional, també passaríeu una mica de vergonya aliena. Si arrisques, pots guanyar o perdre.

      • Arri says:
        8 años atrás

        Cree Ud. Bernat ¿que una Republica o Estado puede mantenerse a base de mentiras, y digamos, apoyos de gente despreciable?Yo creo que no.

        Responder
        • Bernat Joan says:
          8 años atrás

          Em sap greu, Arri, que no sàpigues matisar mica. Trobes que els dos milions i mig de catalans que estan per la independència són «gente despreciable»? Ho eren els dos milions de letons que també hi estaven? I el milió d’estonians? I els dos milions d’eslovens? Ho som els ciutadans de les Balears que també hi estam?

          Responder
          • Arri says:
            8 años atrás

            Bernat ¿se acuerda de la cumbre del referendum en el Parlament, el pasado mes de diciembre. Pues bien, a esa cumbre asistieron 83 personas, una de ellas Carlos Sastre, asesino terrorista convicto de la muerte del empresario José María Bultó. Supongo que sabe de quien le hablo ¿no?, pues esa persona me merece mi total desprecio y supongo que el suyo tambien. Si los apoyos que tienen son de este tipo, los desprecio. Mentiras, podemos hablar de las de Marta Rovira con el asunto de los muertos, desmentido por el Sindic de Greuges (Rafael Ribó) y el Arzobispo de Cataluña, ambos no creo que sean mentirosos.
            Tenga por seguro que no me referia a la gente de a pie, ni de Cataluña ni de ningun otro sitio. Por cierto el gobierno letón esta muy contento con España, una parte Brigada Mecanizada Extremadura XI esta desplazada alli para defender a Letonia y los otros paises balticos de cualquier intentona rusa. Supongo que le parecera bien.Quizas los preferia ver saliendo del Bruch o de Sant Climent ¿verdad? Tranquilo Bernat, no hece falta. Saludos.

  11. luisluis says:
    8 años atrás

    España tendría que haber admitido el referéndum y no montar la que monto haciendo el ridículo tratando de impedirlo por todos los medios.
    Luego habría salido lo que hubiera salido, y no habría tenido que ser vinculante. Y si hubiera sido necesario aplicar la ley y el 155, pero no meter a la cárcel al gobierno elegido democráticamente.
    Y SI, SON PRESOS POLÍTICOS. ¿No son acaso los de Venezuela?, (que no lo son por que son terrorista)
    Se hubiera evitado el ridículo ante el resto de Europa y sobre todo se habrían evitado el aporrear a gente que quería solo votar.
    Otra cosa es que no se tenia que haber pedido, pero imagino que estaba en el programa electoral de los que lo pidieron.

    Responder
    • devila says:
      8 años atrás

      Si fueran presos políticos no se podrían ni haber presentado a las elecciones ya que lo anunciaban en su programa electoral. No están en la cárcel por lo que piensan, es por lo que han hecho con la ley y la constitución que juraron. No hagáis el ridículo anda…
      Yo si fuera tú me plantearía si estoy haciendo algo mal cuando veo que toda la comunidad internacional en bloque rechaza y condena «el procés».
      Los de Amnistía Internacional aún se tienen que estar llevando las manos a la cabeza con los catalanes que dicen que están reprimidos por España. Ridículo y vergonzoso además de deleznable solo pensar en las comunidades que verdaderamente están reprimidas 😡

      Responder
  12. luisluis says:
    8 años atrás

    España tendría que haber admitido el referéndum y no montar la que monto haciendo el ridículo tratando de impedirlo por todos los medios.
    Luego habría salido lo que hubiera salido, y no habría tenido que ser vinculante. Y si hubiera sido necesario aplicar la ley y el 155, pero no meter a la cárcel al gobierno elegido democráticamente.
    Y SI, SON PRESOS POLÍTICOS. ¿No son acaso los de Venezuela?, (que no lo son por que son terrorista)
    Se hubiera evitado el ridículo ante el resto de Europa y sobre todo se habrían evitado el aporrear a gente que quería solo votar.
    Otra cosa es que no se tenia que haber pedido, pero imagino que estaba en el programa electoral de los que lo pidieron.

    Responder
    • devila says:
      8 años atrás

      Si fueran presos políticos no se podrían ni haber presentado a las elecciones ya que lo anunciaban en su programa electoral. No están en la cárcel por lo que piensan, es por lo que han hecho con la ley y la constitución que juraron. No hagáis el ridículo anda…
      Yo si fuera tú me plantearía si estoy haciendo algo mal cuando veo que toda la comunidad internacional en bloque rechaza y condena «el procés».
      Los de Amnistía Internacional aún se tienen que estar llevando las manos a la cabeza con los catalanes que dicen que están reprimidos por España. Ridículo y vergonzoso además de deleznable solo pensar en las comunidades que verdaderamente están reprimidas 😡

      Responder
  13. Manuel says:
    8 años atrás

    Hola Bernat. Porqué dices que la lista de la CUP es extraordinaria? Qué méritos tan especiales atesoran ?

    Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Benvolgut Manuel, la llista de la CUP és extraordinària. Les altres dos són, la d’ERC i la de JuntsxCAT, són excel·lents. Ja veuràs el suport popular que tendran. La de la CUP també és ben bona. Hi ha gent com en Carles Riera, un veterà amb coneixement i capacitat política; na Mireia Boya, professora universitària, occitanista, amb visió de llarg abast; na Maria Ballester (d’Arenys de Munt, dels que organitzaren aquell primer referèndum al poble, esperant que n’hi hagués un de veritat a tot Catalunya; per tant, valenta i amb iniciativa); en Jordi Salvia (un expert en comunicació com no n’hi ha gaires)… En fi, podria continuar parlant dels mèrits d’altra gent de la CUP. Comparada amb la llista del PP, amb la de Ciutadans o la del PSC, puc dir que els donen cinquanta voltes, tant intel·lectualment com professionalment. I, per descomptat, políticament.

      Responder
  14. Manuel says:
    8 años atrás

    Hola Bernat. Porqué dices que la lista de la CUP es extraordinaria? Qué méritos tan especiales atesoran ?

    Responder
    • Bernat Joan says:
      8 años atrás

      Benvolgut Manuel, la llista de la CUP és extraordinària. Les altres dos són, la d’ERC i la de JuntsxCAT, són excel·lents. Ja veuràs el suport popular que tendran. La de la CUP també és ben bona. Hi ha gent com en Carles Riera, un veterà amb coneixement i capacitat política; na Mireia Boya, professora universitària, occitanista, amb visió de llarg abast; na Maria Ballester (d’Arenys de Munt, dels que organitzaren aquell primer referèndum al poble, esperant que n’hi hagués un de veritat a tot Catalunya; per tant, valenta i amb iniciativa); en Jordi Salvia (un expert en comunicació com no n’hi ha gaires)… En fi, podria continuar parlant dels mèrits d’altra gent de la CUP. Comparada amb la llista del PP, amb la de Ciutadans o la del PSC, puc dir que els donen cinquanta voltes, tant intel·lectualment com professionalment. I, per descomptat, políticament.

      Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Anonymous en Cortes de tráfico en la carretera EI-20 por trabajos de jardinería
  • Centauro QUIRON. en Costa sin ley: dos embarcaciones abarloadas celebran una fiesta pegadas a las rocas de Cala Gració
  • Centauro QUIRON. en Detienen a dos personas como presuntas autoras del incendio de tres locales en Ibiza
  • Absynthe en Detienen a dos personas como presuntas autoras del incendio de tres locales en Ibiza
  • Jesus en «¿Está Ibiza al límite? Servir al rico pero vivir en una furgoneta». Sky News se adentra en los poblados chabolistas de la isla

Archivos

  • junio 2025
  • mayo 2025
  • abril 2025
  • marzo 2025
  • febrero 2025
  • enero 2025
  • diciembre 2024
  • noviembre 2024
  • octubre 2024
  • septiembre 2024
  • agosto 2024
  • julio 2024
  • junio 2024
  • mayo 2024
  • abril 2024
  • marzo 2024
  • febrero 2024
  • enero 2024
  • diciembre 2023
  • noviembre 2023
  • octubre 2023
  • septiembre 2023
  • agosto 2023
  • julio 2023
  • junio 2023
  • mayo 2023
  • abril 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • enero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • agosto 2022
  • julio 2022
  • junio 2022
  • mayo 2022
  • abril 2022
  • marzo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • octubre 2021
  • septiembre 2021
  • agosto 2021
  • julio 2021
  • junio 2021
  • mayo 2021
  • abril 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • agosto 2020
  • julio 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • abril 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • septiembre 2019
  • agosto 2019
  • julio 2019
  • junio 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • enero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • septiembre 2018
  • agosto 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • mayo 2018
  • abril 2018
  • marzo 2018
  • febrero 2018
  • enero 2018
  • diciembre 2017
  • noviembre 2017
  • octubre 2017
  • septiembre 2017
  • agosto 2017
  • julio 2017
  • junio 2017
  • mayo 2017
  • abril 2017
  • marzo 2017
  • febrero 2017
  • enero 2017
  • diciembre 2016
  • noviembre 2016
  • octubre 2016
  • septiembre 2016
  • agosto 2016
  • julio 2016
  • junio 2016
  • mayo 2016
  • abril 2016
  • marzo 2016
  • febrero 2016
  • enero 2016
  • diciembre 2015
  • noviembre 2015
  • octubre 2015
  • septiembre 2015
  • agosto 2015
  • julio 2015
  • junio 2015
  • mayo 2015
  • abril 2015
  • marzo 2015
  • febrero 2015
  • enero 2015
  • diciembre 2014
  • noviembre 2014
  • octubre 2014
  • septiembre 2014
  • agosto 2014
  • julio 2014
  • junio 2014
  • mayo 2014
  • abril 2014
  • marzo 2014
  • febrero 2014
  • enero 2014
  • diciembre 2013
  • noviembre 2013
  • octubre 2013
  • septiembre 2013
  • agosto 2013
  • julio 2013
  • junio 2013
  • mayo 2013
  • abril 2013
  • marzo 2013
  • febrero 2013
  • enero 2013
  • diciembre 2012
  • noviembre 2012
  • octubre 2012
  • marzo 13

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress