Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Bronca política en un ple municipal molt crispat a Sant Antoni

Por David Ventura
28 agosto 2014
en Local
1
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

@D.V./ Sant Antoni de Portmany ha viscut un altre ple municipal marcat per la gresca política i el to crispat, i en el que s’ha evidenciat -per enèsima ocasió- les tibants relacions entre els regidors de l’equip de govern i els de l’oposició, quan no la clara animadversió entre uns i altres.

Imatge del ple de Sant Antoni del mes d'agost. Foto: D.V.
Imatge del ple de Sant Antoni del mes d’agost. Foto: D.V.

En aquesta ocasió, el que ha fet saltar la caixa dels trons ha estat la proposta del grup municipal de PSOE-Pacte de destinar els sous destinats al protocol i a la representació de l’alcaldessa a millorar la imatge del municipi de Sant Antoni. El portaveu dels progressistes, Josep Marí ‘Marge’ ha dit que Sant Antoni necessita urgentment una nova promoció perquè “el fracàs dels agents cívics i de la campanya d’Enjoy and Respect han fet molt de mal” i ha lamentat l’espectacle quotidià que ofereixen els carrers del centre de Sant Antoni durant els mesos d’estiu: “Començam a tenir vergonya de passejar pels carrers” ha dit.

«Orgullós de ser de Sant Antoni»
La discussió ha pujat de to durant la rèplica del regidor de Turisme, Vicent Ribas ‘Mestret’, qui ha acusat al portaveu progressista de ser un traïdor a Sant Antoni: “És una persona que renega del seu poble, que odia al seu poble i que a sobre vol presentar-se a les eleccions! En el poble que li dona de menjar!!” ha clamat ‘Mestret’. Segons el regidor de Turisme, als progressistes la imatge del poble “lis importa un pepino” i que han utilitzat la polèmica campanya d’Enjoy and Repect per “treure rèdit polític”. “Vostès van pel món degradant el nom de Sant Antoni” ha dit Ribas.

En aquest punt, la situació ja s’ha enverinat definitivament, amb l’equip de govern acusant a l’oposició de ser una mena de quintacolumnistes que malparlen del poble i s’avergonyeixen d’ell. “Jo som molt orgullosa de ser de Sant Antoni!!!” ha proclamat la regidora de Neteja i Medi Ambient, Lidia Prats, que ha estat replicada també per Pep ‘Marge’ qui ha repetit que”em sento molt orgullós d’on som i vostès no m’han de donar lliçons de res”.

Per la seva banda, la regidora de PSOE-Pacte, Sílvia Limones, ha recordat que ella és de les poques regidores que viu al centre del poble i que ella se sent “molt orgullosa” de Sant Antoni però que això no ha de significar mirar cap una altra banda i fer veure que no existeixen les coses que no ens agraden: “Passin pel carrer Estrella i veuran dues vomitades que porten allà quatre dies i encara ningú ha fet net”. Una argumentació que ha reblat el regidor progressista Juanjo Cardona qui ha assegurat que “els agradi o no, Sant Antoni fa fàstic”.

Imatge general de la taula amb els regidors. Foto: D.V.
Imatge general de la taula amb els regidors. Foto: D.V.

Diàleg de sords
La discussió sobre la moció que ha presentat el PI ha estat també un exemple dels debats que acostumen a produir-se als plens portmanyins. El grup municipal PI ha presentat una moció per cercar una solució alternativa a les zones blaves al centre del poble, proposant que siguin substituïdes per un sistema d’aparcament gratuït però amb l’estacionament temporalment limitat.

El regidor d’Obres i Serveis, Vicent Costa ‘Maymó’ ha contestat que abans de prendre una mesura d’aquestes característiques cal consultar-ho amb els comerciants i que, precisament, el proper 4 de setembre té una reunió concertada amb representants d’aquest sector, per la qual cosa proposava posposar aquest debat. Unes explicacions que no han satisfet al regidor del PI Juanjo Ferrer, qui ha recordat que “hem portat a ple aquesta moció l’any 2011, 2012, 2013 i 2014, i ara ens surten amb l’excusa d’una reunió que, a més, ens la van anunciar just ahir a la tarda”.

El portaveu de PSOE-Pacte, Pep ‘Marge’ ha exposat també el seu escepticisme sobre les explicacions de ‘Maymó’ i ha recordat que “passen mesos i mesos i vostès només fan que donar llargues. No porten res a ple, governen per decret i fan el que lis dóna la gana”. Unes paraules que han estat contestades per l’alcaldessa Pepita Gutiérrez de la següent manera: “S’equivoca, senyor Marí. Com sempre”. Costa ha insistit que té una reunió per la setmana que ve i que, total, “no ve d’una setmana”. Finalment, la moció s’ha refusat amb els vots negatius del PP.

Senyals de trànsit i furgoneta d’atestats
L’única moció que s’ha votat per unanimitat és la que ha proposat PSOE-Pacte per canviar, pintar o reparar la senyalització vertical del municipi i tornar a pintar els passos de zebra. “Això ja s’està fent” ha contestat la regidora de Via Pública, Lídia Prats, qui ha recordat que “’hem arreglat un total de 663 senyals que són de la nostra competència” i ha apuntat que els regidors progressistes estan «una mica despistats perquè no saben quins senyals de transit són de competència municipal i quins no». Una intervenció que ha estat replicada amb vehemència pel regidor progressista Vicente Ponce, assegurant que “Sant Antoni està fet un desastre” i que el gener de 2013 ja va presentar la mateixa moció i que un any i mig més tard, moltes senyals continuen en un estat lamentable: “No em digui que aquestes senyals no són de la nostra competència. Els ciutadans volen que s’arreglin! i s’ha de fer el possible per arreglar-ho”.

“Relaxi’s, relaxi’s!!!” ha contestat la regidora Prats davant l’apassionament dialèctic de Ponce, “vostè vol que li votem a favor? Idò li votarem a favor, que no sigui dit que no volem reparar les senyals de trànsit” ha liquidat la regidora. La moció s’ha votat finalment per unanimitat.

Finalment, el PI ha preguntat per què la Policia Local del municipi no compta amb un vehicle per realitzar atestats. “Tenim sous per gastar en agents cívics però els nostres policies no tenen un vehicle on fer atestats” ha dit el regidor del PI Juanjo Ferrer. El regidor de Governació, Xicu Cardona, ha resumit amb poques paraules que han patit molts problemes per adquirir aquest vehicle: “Han passat coses diverses. Es va adquirir una furgoneta, vam haver de canviar de model. Es va haver de canviar de furgoneta”. No obstant, Cardona ha dit que el nou vehicle per fer atestats ja està pagat i matriculat i que ara «li toca passar l’ITV”.

Noticia anterior

El Ibiza Grand Prix acoge tres días de música electrónica con el Racing Circus Music Festival

Siguiente noticia

El Formentera ficha a Imanol Eslava para cubrir la baja de Manzi

RelacionadoNoticias

Un hombre se precipita desde el Faro de Botafoc y acaba en Urgencias

Balearia solicita en los juzgados la suspensión de la limitación de entrada de vehículos a Ibiza

9 mayo 2025
Detenido por robar un teléfono móvil y dos carteras del interior de un coche en un garaje de Ibiza

La Policía Nacional detiene a un hombre por amenazar con un cuchillo a su ex pareja y a su hermano

9 mayo 2025
Detenido tras ser retenido por las víctimas después de un robo por el método del ‘tirón’

Detenido tras ser retenido por las víctimas después de un robo por el método del ‘tirón’

9 mayo 2025
Un estudio propone medidas sencillas para evitar un deterioro mayor de la bahía de Portmany

Un estudio propone medidas sencillas para evitar un deterioro mayor de la bahía de Portmany

9 mayo 2025
Siguiente noticia

El Formentera ficha a Imanol Eslava para cubrir la baja de Manzi

Comentarios 1

  1. de portmany says:
    11 años atrás

    Vergonya és el que tenc al llegir aquestes notícies,que en lloc de posar-se d’acord es passin el ple discutint. Sembla el pati d’una escola d’infantil. Sóc de Sant Antoni i aquest estiu he tengut vergonya de passejar pel poble. Aquesta és la realitat.

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Alderaan en Detenido tras ser retenido por las víctimas después de un robo por el método del ‘tirón’
  • Calamar en Un Uber ocupa una parada de taxi en Ibiza y se lo recriminan a golpe de claxon
  • Feina o menjar en Detenido un argelino por apuñalar e intentar robar a un hombre en una calle de Ibiza
  • Anonymous en Comete cuatro robos con fuerza en viviendas de Ibiza en tres días y acaba detenido
  • Anonymous en Un Uber ocupa una parada de taxi en Ibiza y se lo recriminan a golpe de claxon

Archivos

  • mayo 2025
  • abril 2025
  • marzo 2025
  • febrero 2025
  • enero 2025
  • diciembre 2024
  • noviembre 2024
  • octubre 2024
  • septiembre 2024
  • agosto 2024
  • julio 2024
  • junio 2024
  • mayo 2024
  • abril 2024
  • marzo 2024
  • febrero 2024
  • enero 2024
  • diciembre 2023
  • noviembre 2023
  • octubre 2023
  • septiembre 2023
  • agosto 2023
  • julio 2023
  • junio 2023
  • mayo 2023
  • abril 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • enero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • agosto 2022
  • julio 2022
  • junio 2022
  • mayo 2022
  • abril 2022
  • marzo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • octubre 2021
  • septiembre 2021
  • agosto 2021
  • julio 2021
  • junio 2021
  • mayo 2021
  • abril 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • agosto 2020
  • julio 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • abril 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • septiembre 2019
  • agosto 2019
  • julio 2019
  • junio 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • enero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • septiembre 2018
  • agosto 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • mayo 2018
  • abril 2018
  • marzo 2018
  • febrero 2018
  • enero 2018
  • diciembre 2017
  • noviembre 2017
  • octubre 2017
  • septiembre 2017
  • agosto 2017
  • julio 2017
  • junio 2017
  • mayo 2017
  • abril 2017
  • marzo 2017
  • febrero 2017
  • enero 2017
  • diciembre 2016
  • noviembre 2016
  • octubre 2016
  • septiembre 2016
  • agosto 2016
  • julio 2016
  • junio 2016
  • mayo 2016
  • abril 2016
  • marzo 2016
  • febrero 2016
  • enero 2016
  • diciembre 2015
  • noviembre 2015
  • octubre 2015
  • septiembre 2015
  • agosto 2015
  • julio 2015
  • junio 2015
  • mayo 2015
  • abril 2015
  • marzo 2015
  • febrero 2015
  • enero 2015
  • diciembre 2014
  • noviembre 2014
  • octubre 2014
  • septiembre 2014
  • agosto 2014
  • julio 2014
  • junio 2014
  • mayo 2014
  • abril 2014
  • marzo 2014
  • febrero 2014
  • enero 2014
  • diciembre 2013
  • noviembre 2013
  • octubre 2013
  • septiembre 2013
  • agosto 2013
  • julio 2013
  • junio 2013
  • mayo 2013
  • abril 2013
  • marzo 2013
  • febrero 2013
  • enero 2013
  • diciembre 2012
  • noviembre 2012
  • octubre 2012
  • marzo 13

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress