Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

78 alumnes de les Illes Balears arriben a la final de la 17a edició del concurs literari AMIC-Ficcions

Por Redacción
24 abril 2025
en + Pitiüses
0
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

La dissetena edició del concurs literari AMIC-Ficcions ha presentat el seu llistat de finalistes. De les 1.763 històries publicades que es van pujar durant el termini del concurs, el jurat, format per persones vinculades al món literari i de l’educació, ha seleccionat 45 relats de 78 joves de les Illes Balears dels quals 16 grups són d’Eivissa, 7 de Formentera, 18 de Mallorca i 4 de Menorca, i 6 docents que han arribat a la final.


En total, s’han seleccionat 200 grups finalistes: 113 de Catalunya (162 alumnes), 41 del País Valencià (52 nois i noies), 45 de les Illes Balears (78 alumnes) i 1 grup d’Aragó (1 alumne). Mentre que entre el professorat que ha engrescat als joves a participar, el jurat ha seleccionat 27 docents finalistes dels següents territoris: 15 de Catalunya, 6 d’Illes Balears i 6 del País Valencià.

El concurs literari juvenil AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries, va tancar la dissetena edició amb una participació total de 4.703 participants, i s’han presentat 1.763 històries a través de la pàgina web del concurs.

Aquesta activitat de foment de l’escriptura i la lectura en català entre els joves a través de la xarxa torna a comptar amb el suport de la Fundació Carulla, Editorial Barcino, Fundació Jordi Sierra i Fabra i la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Per tal de cobrir tot el territori, el concurs AMIC-Ficcions ha organitzat cinc actes de lliuraments de premis a València, Eivissa, Formentera, i Mallorca. I, finalment, se celebrarà la gran final a Barcelona dimarts 20 de maig al Paranimf de la Universitat de Barcelona.

Els premis de l’edició d’enguany són: iPhone, PlayStation, iPad, llibre electrònic, smartwatch i auriculars sense fils. També es premiaran als professors/es més motivadors/es dels diferents territoris que més alumnes hagin presentat al concurs i, entre els quals, més relats hagin arribat a la final. Entre els premis al professorat per illes sortirà el Premi al Professor/a més motivador de cada territori, el qual estarà guardonat amb una estada per a dues persones de dos dies amb sopar o esmorzar inclòs.

Organitza AMIC IB, compromís amb l’educació

L’AMIC IB, Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació de les Illes Balears, representa a més de vuitanta mitjans impresos, digitals i audiovisuals de proximitat, temàtics i generalistes fortament arrelats arreu del nostre àmbit territorial, que conjuntament arriben a una tirada en premsa 40.000 exemplars, mentre que en digital superen els 5.500.000 de navegadors únics mensuals. 

L’Associació vol donar continuïtat i potenciar aquesta iniciativa a la xarxa que compta amb un gran èxit de participació dels joves i que té la voluntat de promoure la creació literària, perquè forma part del seu compromís amb l’educació, la joventut i la creació.

Llistat de finalistes de les Illes Balears (78 finalistes / 45 grups / 6 docents)

  1. Eivissa (37 finalistes de 16 grups i 2 professores)
  • Grup A2008 de l’IES Quartó de Portmany de Sant Antoni de Portmany
  • Grup Ànima lliure de l’IES Santa Maria d’Eivissa
  • Grup Crimson de l’IES Sant Agustíde Sant Agustí des Vedrà
  • Grup Cristian García de l’IES Sa Colomina d’Eivissa
  • Grup doae_2008 de l’IES Quartó de Portmany de Sant Antoni de Portmany
  • Grup eivissenques de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup INC de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup itaina2 de l’IES Quartó de Portmany de Sant Antoni de Portmany
  • Grup Las escritoras de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup Les roses de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup Lucía-Iris-Carlota de l’IES Quartó de Portmany de Sant Antoni de Portmany
  • Grup Patata de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup Radiants de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup Rihab_nebb de l’IES Quartó de Portmany de Sant Antoni de Portmany
  • Grup Sentits ocults de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  • Grup Tiritas de l’IES Sant Agustí de Sant Agustí des Vedrà
  1. Formentera (7 finalistes de 7 grups i 1 docent)
  • Grup ainaradiatta de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  • Grup Ariiadna de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  • Grup lola.moya de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  • Grup Mar…4343 de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  • Grup martina escandell de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  • Grup Roc Fernández de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  • Grup Vanesa Nikolaeva de l’IES Marc Ferrer de Formentera
  1. Mallorca (30 finalistes de 18 grups i 2 docents)
  • Grup aly5 de l’IES d’Alcúdia
  • Grup Cinema de l’IES Guillem Cifre de Colonya de Pollença
  • Grup Fxavierboschb de l’IES de Felanitx
  • Grup Jaume Rivas Vanrell del Col·legi Sant Antoni Abat de Son Ferriol
  • Grup Jimenezeses del Col·legi Sant Antoni Abat de Son Ferriol
  • Grup John-Pau de l’IES Guillem Cifre de Colonya de Pollença
  • Grup judit de l’IES Guillem Cifre de Colonya de Pollença
  • Grup Júlia i Cate de l’IES Guillem Cifre de Colonya de Pollença
  • Grup Lin del Col·legi Sant Antoni Abat de Son Ferriol
  • Grup lopezanya@ del Col·legi Sant Josep Obrer de Palma
  • Grup Manteta del Col·legi Montesión de Pollença
  • Grup marines01 del Col·legi Sant Antoni Abat de Son Ferriol
  • Grup Mariona Coll Juan de l’IES de Porreres
  • Grup pblanco de l’IES de Felanitx
  • Grup Renard02 de l’IES Ramon Llull de Palma
  • Grup Rizos del Col·legi Sant Antoni Abat de Son Ferriol
  • Grup uma2m8@gmail.com de l’IES Josep Font i Trias d’Esporles
  • Grup Xavi ON de La Salle de Palma
  1. Menorca (4 finalistes de 4 grups i 1 professora)
  • Grup GuiemLuque de l’IES Josep Miquel Guàrdia d’Alaior
  • Grup Joan Pancraci del Col·legi Concertat Sant Francesc d’Assís de Ferreries
  • Grup Joana Olives de l’IES Josep Miquel Guàrdia d’Alaior
  • Grup nadia de l’IES Josep Miquel Guàrdia d’Alaior

Tags: AMICEducació
Noticia anterior

Ascienden a 18 las personas arribadas en patera en las últimas horas a las Pitiusas

Siguiente noticia

Vila celebrarà aquest diumenge el 100 aniversari de l’edifici de Can Ventosa

RelacionadoNoticias

Ayuntamiento de Sant Antoni.

Sant Antoni denunció a dos clubs por incumplir el horario de cierre en la dana de octubre

19 febrero 2026
Imagen enviada por el Pacma a los medios de comunicación de los perros abandonados de @ibizasinfiltro , una cuenta que ha publicado un vídeo denunciando el tema.

Una camada de cachorros abandonados en Ibiza reclama la atención del Pacma

19 febrero 2026

Sant Josep refuerza su seguridad: «La tranquilidad de nuestros vecinos es una prioridad absoluta»

19 febrero 2026

Vicent Marí: «No hay soluciones mágicas, pero debemos lograr que en Ibiza puedan vivir los que ya viven aquí»

19 febrero 2026
Siguiente noticia
Can Ventosa, en una imagen de archivo.

Vila celebrarà aquest diumenge el 100 aniversari de l’edifici de Can Ventosa

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Alderaan en Una mujer de Ibiza denuncia una estafa por Whatsapp: “Quizá el peor día de mi vida”
  • Jose en Médicos en Ibiza y Formentera: Jornadas semanales de 76 horas, consultas a coste personal y fuga
  • Fallo de cobertura en El Consell solicita convocar el comité de crisis por la agresión machista de Ibiza y el fallo del sistema de protección
  • Feina o menjar en Médicos en Ibiza y Formentera: Jornadas semanales de 76 horas, consultas a coste personal y fuga
  • Jose en Médicos en Ibiza y Formentera: Jornadas semanales de 76 horas, consultas a coste personal y fuga

Lo más leído

  • La Policía Nacional continúa investigando esta estafa.

    Una mujer de Ibiza denuncia una estafa por Whatsapp: “Quizá el peor día de mi vida”

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Un hombre de 52 años, en estado crítico tras el incendio en una vivienda en Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Incendio de una vivienda en el centro de Ibiza: desalojo del edificio y una persona evacuada por inhalación de humo

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Revolución en Ibiza: llegan los buses eléctricos, con WiFi y pago sin efectivo

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Malestar entre amarristas «históricos» ibicencos tras el balizamiento de Sa Punta: «se nos expulsa sin previo aviso»

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
  • Administrar opciones
  • Gestionar los servicios
  • Gestionar {vendor_count} proveedores
  • Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress