Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

L’avaluació final del curs 2019/20 es farà a partir dels resultats recollits abans de la suspensió de les activitats lectives presencials

Por Laura Ferrer
16 abril 2020
en + Pitiüses
0
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

@Noudiari / La Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca ha elaborat les instruccions que hauran d’aplicar els centres educatius públics i privats en el darrer trimestre del curs 2019/20.

Aquestes instruccions recullen especialment els criteris d’avaluació que s’hauran de tenir en compte en aquest període especial a conseqüència de la suspensió de les classes presencials.

Les instruccions s’han tractat a través de diferents reunions amb directors de primària i secundària, associacions de mares i pares, i avui s’han presentat a la mesa sectorial d’Educació, després de conèixer el parer del Ministeri i d’altres comunitats autònomes i tenint en compte els acords presos a la Conferència Sectorial d’Educació celebrada dia 15 d’abril.

«El principal objectiu d’aquestes instruccions és garantir que ningú es vegi perjudicat per la situació excepcional que estam vivint», ha explicat el conseller d’Educació, Universitat i Recerca, Martí March. «Després de xerrar amb docents, famílies i altres col·lectius, la immensa majoria estam d’acord en que no es pot deixar sense valorar aquest curs i apostam per a que l’avaluació es basi en els resultats que els alumnes obteniren durant les dues primeres avaluacions i, en tot cas, si amb la feina feta durant el temps de la suspensió de les classes presencials, poden millorar els resultats, això es tengui en compte, però en cap cas es podrà tenir en compte per abaixar la nota».

«No seria just», ha afegit, «no tenir en compte l’esforç dels alumnes previ a la suspensió de les classes, igual que tampoc no seria just, no tenir en compte que alguns no hauran pogut continuar el seu aprenentatge en les condicions adequades. Creim que les instruccions contemplen aquests casos».

La Conselleria ja està treballant en les mesures que s’hauran de tenir en compte per a reforçar els continguts que no s’hagin pogut impartir en les condicions adequades i les vies de suport a l’alumnat que necessiti un especial acompanyament.

Les instruccions també han tengut molt amb compte el cas de l’alumnat de segon de batxillerat que ha de presentar-se a les proves d’accés a la universitat (PBAU). Aquest alumnat ha vist modificat les dates de les proves que ara es celebraran el 7,8 i 9 de juliol.

Les instruccions completes es poden consultar al web de la Conselleria, a l’apartat «Darrera actualització indicacions sobre coronavirus».

Aspectes destacats de les instruccions

  • Es manté el calendari escolar per que fa als dies lectius a tots els nivells, excepte en el cas dels alumnes de segon de batxillerat que finalitzaran les activitats lectives el 19 de juny de 2020.
  • Es manté el calendari de les proves presencials del mes de setembre a secundària. En el cas de batxillerat, els centres han d’organitzar les proves extraordinàries d’avaluació els dies 1, 2 de setembre per als alumnes de segon de batxillerat i fins al 3 de setembre per als alumnes de primer de batxillerat.
  •  L’avaluació final ordinària (que es fa el mes de juny) a  tots els nivells l’ha de dur a terme el professorat de l’equip educatiu a partir de les evidències d’aprenentatge que havien recollit del seu alumnat abans de la suspensió de les activitats lectives presencials
  • La qualificació de les matèries i/o àmbits a l’avaluació final ordinària de tots els nivells educatius no podrà ser inferior a la qualificació que tendria l’alumne tenint en compte les evidències d’aprenentatge disponibles abans de la suspensió de les activitats lectives presencials però les valoracions de les activitats, treballs i/o resultats de proves realitzats a partir de l’inici de la suspensió de les activitats lectives presencials repercutiran exclusivament per augmentar la qualificació que tenia l’alumne abans de la suspensió i proporcionar evidències del grau de desenvolupament de les competències clau.
  • La repetició de curs, atesa la situació actual, és d’aplicació extremadament excepcional i sempre que es consideri que aquesta mesura és la més beneficiosa per a l’alumne. A l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i al Batxillerat i FP, es flexibilitzaran els criteris de promoció i titulació, segons l’acord al que es va arribar ahir a la Conferència Sectorial d’Educació, i que es regularà en una Ordre Ministerial que es publicarà properament.
  • Els alumnes podran recuperar les qualificacions negatives, siguin del curs actual o siguin de cursos anteriors, i augmentar les qualificacions positives que tenien abans de la suspensió. Cada centre ha d’establir els procediments i criteris i adaptar-los a cada situació. La recuperació de les  matèries pendents de cursos anteriors es podrà fer mitjançant treballs, activitats i/o proves presencials o a distància, segons l’evolució de l’estat d’alarma.
  •  A l’avaluació final ordinària s’ha de fer una relació dels alumnes que han patit una situació d’especial dificultat durant la suspensió de l’activitat presencial per seguir les activitats lectives no presencials. La relació d’aquests alumnes es farà arribar al Departament d’Inspecció Educativa.
  •  Per facilitar als alumnes la recuperació de les matèries en les quals han obtingut una avaluació negativa en l’avaluació final ordinària del mes de juny, s’ha d’elaborar un pla de reforç individualitzat que ha de tenir en compte les circumstàncies de cada alumne durant el període de suspensió de les activitats presencials.
  • La informació sobre els resultats de l’avaluació es farà arribar a les famílies en la forma que decideixi el centre, sempre que es garanteixi l’autenticitat de la informació, la seva recepció i la no manipulació. S’ha d’utilitzar el GestIB sempre que sigui possible. En qualsevol cas, haurà de quedar constància, pels mitjans habituals o telemàtics, que les famílies han rebut aquesta informació.
  • Atenent a la situació excepcional derivada de l’epidèmia del COVID-19 i a les dificultats econòmiques que previsiblement experimentaran moltes famílies, s’hauran d’evitar canvis en els llibres de text per al curs 2020-2021 a tots els nivells educatius.
  • Els exàmens oficials presencials de tots els ensenyaments de l’IEDIB es poden fer de forma telemàtica.
  • En el cas de la Formació Professional, per al que resta de curs 2019/20 els centres poden flexibilitzar la realització del mòdul de formació en centres de treball (FCT): amb períodes extraordinaris, repartir el mateix mòdul d’FCT entre diferents centres de treball, simulacions de tasques laborals al centre educatiu per substituir les del centre de treball i ampliar a empreses de l’entorn social i laboral de l’alumne la possibilitat de fer les FCT.
  • Per als alumnes de 1r d’FP, s’habilita un període extraordinari de reforç al setembre, de caràcter voluntari i no avaluable, per a desenvolupar els continguts pràctics dels que els alumnes s’hagin vist mancats o poc treballats degut al perióde de confinament
     
  • El modul FCT i el nou mòdul de projecte, es qualificarà com a “apte” o “no apte” i no farà mitjana amb la nota final a FP bàsica i a FP de grau mitjà. El mòdul de projecte de GS es puntuarà numèricament de l’u al deu i farà mitjana amb la resta de qualificacions del curs 2019-20.
  • S’autoritza la reducció excepcional de la durada del mòdul de formació en centres de treball per als cicles de formació professional bàsica ha de ser de 130 hores, mentre que la durada de l’FCT dels cicles formatius de grau mitjà i superior és de 220 hores.
  • En els casos d’aquells estudiants que es troben cursant un cicle formatiu en modalitat dual, i aquest s’hagi vist interromput per la finalització de la seva relació laboral per les circumstàncies derivades de la crisi sanitària ocasionada per el COVID-19, passaran a la modalitat ordinària en els seus respectius centres educatius.
  • En els ensenyaments superiors de Disseny, les pràctiques externes podran realitzar integrant-les amb el treball fi d’estudis o amb alguna assignatura de perfil pràctic pertanyent a el bloc de matèries obligatòries d’especialitat.
Noticia anterior

El Ibiza Gay Pride se traslada a septiembre

Siguiente noticia

Sin mascarilla, sin distancia de seguridad y a la vista de todos: así trabajan estos obreros en Formentera en pleno confinamiento

RelacionadoNoticias

Ibiza, entre los diez municipios de España en los que más ha subido el precio de la vivienda

Ibiza, entre los diez municipios de España en los que más ha subido el precio de la vivienda

19 junio 2025
Restricciones de tráfico en Ibiza por la procesión del Corpus Christi este domingo 22 de junio

Restricciones de tráfico en Ibiza por la procesión del Corpus Christi este domingo 22 de junio

19 junio 2025
Santa Eulària justifica el desalojo de Can Rova 2 por «riesgo grave para la seguridad y la salubridad»

Santa Eulària pide el amparo del Defensor del Pueblo por el asentamiento ilegal Can Rova II

19 junio 2025
Taxis sin clientes: «la temporada no está siendo como esperábamos»

Autorizan a conductores de otros municipios a prestar servicio de taxi en Ibiza este verano

19 junio 2025
Siguiente noticia

Sin mascarilla, sin distancia de seguridad y a la vista de todos: así trabajan estos obreros en Formentera en pleno confinamiento

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Pepe en «Me he ido de Ibiza tras 12 veranos trabajando porque no quiero que me multen por vivir en mi camper»
  • Bernat Joan en Feijóo president?, per Bernat Joan
  • I.p.R en «Me he ido de Ibiza tras 12 veranos trabajando porque no quiero que me multen por vivir en mi camper»
  • Juan P Jaldo Garcia en «Me he ido de Ibiza tras 12 veranos trabajando porque no quiero que me multen por vivir en mi camper»
  • Markus en «Me he ido de Ibiza tras 12 veranos trabajando porque no quiero que me multen por vivir en mi camper»

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress