Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Los Vivancos, Juancho Marqués i el I Festival Milenial, plats forts de les Festes de la Terra 2024

Por Redacción
25 julio 2024
en + Pitiüses
4
Los Vivancos, Juancho Marqués i el I Festival Milenial, plats forts de les Festes de la Terra 2024

Festes de la Terra 2024

0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

La primera tinent de batle de l’Ajuntament d’Eivissa, Gema Marí; la regidora de Cultura, Carmen Domínguez, i el regidor de Festes i Participació, Francisco Torres, han presentat aquest dijous el programa de les Festes de la Terra 2024. Els plats forts de la programació són el concert de Los Vivancos (el 2 d’agost, a les 22 hores) i el primer Festival Milenial (el 3 d’agost a les 21 hores); l’acte institucional de lliurament de la Medalla d’Or, que aquest any s’ha concedit a Pere Vilàs, considerat un dels investigadors que ha contribuït a completar la història de les Pitiüses i del corsarisme local, i els esdeveniments tradicionals amb motiu del Dia de Santa Maria el 5 d’agost i de Sant Ciríac, el Vuit d’Agost, organitzats amb el Consell Insular d’Eivissa.


«Aquest any particularment tan assenyalat pel 25 aniversari de la declaració de la nostra ciutat com a Patrimoni de la Humanitat hem tractat el programa de les Festes de la Terra amb una ilusió especial. Volem que tothom es senti orgullós de la nostra cultura, de les nostres tradicions, de la nostra Ciutat i de les seues festes”, ha manifestat Marí, qui ha afegit que les Festes de la Terra són una oportunitat perfecta per gaudir de la nostra estimada Ciutat i per compartir moments d’alegria amb la família i amics, per reviure tradicions i també per reivindicar les nostres arrels.  

El 2 d’agost el públic podrà gaudir al Parc Reina Sofia de l’espectacle Los Vivancos life, un concert que combina flamenc i orquestra simfònica amb interpretacions musicals en directe i una escenografia que no deixa indiferent. Aquesta actuació compta amb la col·laboració del Consell Insular d’Eivissa, que participa amb aquest concert per celebrar els 25 anys d’Eivissa com a Patrimoni Mundial per la UNESCO.

L’endemà, el 3 d’agost, es celebrarà la tradicional desfilada de carros, un circuit circular que començarà i acabarà a l’Avinguda de Santa Eulària des Riu i conclourà amb la trobada d’artesans i oficis d’Eivissa al Passeig Vara de Rey i el ball pagès amb sa colla de Sa Bodega. Durant les setmanes de festa hi haurà també diversos torneigs esportius: pàdel (celebrat ja a les pistes de Es Viver), bàsquet (a les pistes de Sa Bodega), petanca (al Passeig Joan Carles I), regates en classe optimist (a la platja de Talamanca) i un aquatló (a les pistes de Es Viver).

La cultura tampoc mancarà en aquestes dates tan assenyalades i l’art i la música ressonaran per tota la ciutat d’Eivissa. Espais culturals com Es Polvorí o el Refectori de l’Ajuntament acolliran l’exposició col·lectiva Panoràmiques, i diversos indrets de la capital de l’illa comptaran amb concerts i actuacions. Un dia després de los Vivancos al Parc Reina Sofia tindrà lloc el I Festival Milenial.  A partir de les 21 hores el públic podrà ballar i cantar els temes de Raúl, Selena D-Ramones, José de Rico i les versions de la banda eivissenca Esta me la sé.

Lliurament de la Medalla d’Or

El dia 5 d’agost, dia de Santa Maria, començarà amb una missa a la Catedral de la Ciutat de 7.30h a 10.30h. A la tarda, a partir de les 18h, la Plaça d’Antoni Albert i Nieto acollirà diverses activitats infantils. A 19h s’oferirà la Mmissa presidida pel bisbe i cantada pel Cor Ciutat d’Eivissa a la Catedral, dirigit per Miguel San Miguel. Tot seguit, al claustre de l’Ajuntament es farà el lliurament de la Medalla d’Or de la Ciutat d’Eivissa a les 21h, on es reconeixerà a Pere Vilàs per difondre la història dels corsaris a Eivissa i així contribuir significativament a la cultura de la Ciutat.

El dia gran conclourà amb el concert de l’artista cordovès guanyador de la tercera edició de La Voz España 2015, Antonio José.

El dia 6 d’agost tindrà lloc la Festa dels corsaris i l’homenatge a la gent de la mar. La regidora de Cultura ha recordat que l’Ajuntament d’Eivissa va recuperar en 2023 aquesta tradició i aquest any participarà el Casino des Moll amb una conferència sobre els corsaris.

El dimecres 7 d’agost, a les 22 hores al Parc Reina Sofia, la Banda Simfònica Ciutat d’Eivissa també ens delitarà amb la seva música amb motiu del Concert de la Terra. Frank J. Cogollos dirigirà la Banda, que oferirà l’espectacle ‘Rebobinant: El millor pop dels 80’.

Dia 8 d’agost, Sant Ciríac, també serà un dia marcat dins el programa i s’hi celebrarà la tradicional berenada popular que es fa tots els anys a Puig des Molins a les 18h, a part d’haver-hi programats concerts, activitats infantils i un torneig d’escacs.

La Nit Jove

El 9 d’agost serà la Nit Jove i a les 21 hores amb el concert de pop espanyol i de temes de Queen, a càrrec del Cor Ciutat d’Eivissa, dirigit per Miguel San Miguel. El Cor de veus joves també participarà. A les 21:30 hores la banda gallega Lemot faran ballar als assistents al Reina Sofia i a les 23 hores actuarà el madrileny Juancho Marqués. El seu estil lliure i experimental el plasma en els seus discos The Blues, Cierre o Álbum Uno.

Enguany també tornen els focs artificials i gràcies al Consell Insular d’Eivissa s’oferirà l’espectacle pirotècnic a la Porta d’Eivissa a les 24h i dia 15 a la mateixa hora, al Passeig de Ses Figueretes, com a cloenda del programa de festes.

“Volem transmetre aquesta alegria amb la que les hem preparat a cada barri i carrer d’Eivissa, són unes festes amb activitats molt variades, on hi tenen cabuda la música, la gastronomia, l’esport, i les nostres tradicions. També volem fer una menció especial al personal dels departaments de Festes i de Cultura per la seua implicació i il·lusió en la elaboració del programa per oferir a la ciutat d’Eivissa unes Festes de la Terra tal com tota la ciutadania es mereix”, ha manifestat la primera tinent de batle de l’Ajuntament d’Eivissa.

Per acabar, Marí i els regidors de Cultura i Festes han convidat a la ciutadania d’Eivissa a assistir a aquesta programació tan variada i dirigida a tothom. “Esperem que gaudiu de les nostres festes i compartiu i registreu moments inoblidables a la nostra capital”, ha conclòs el regidor de Festes i Participació de l’Ajuntament d’Eivissa.

La programació completa es pot consultar a la pàgina web www.eivissa.es i a les xarxes socials oficials de l’Ajuntament d’Eivissa.

Tags: Ajuntament d'EivissaFestes de la Terra 2024
Noticia anterior

Hï sube al Dj Patrick Topping a un helicóptero para promocionar su fiesta con una sesión grabada desde el cielo de Ibiza

Siguiente noticia

El ministro Torres compara a Prohens con Puigdemont por el rechazo a los menores inmigrantes

RelacionadoNoticias

Denuncian que vehículos de Uber cargan pasajeros en una rotonda de la autovía de Sant Antoni

Denuncian que vehículos de Uber cargan pasajeros en una rotonda de la autovía de Sant Antoni

16 junio 2025
Sorprenden y detienen a un ‘camello’ vendiendo droga en una zona de ocio de Sant Antoni

Sorprenden y detienen a un ‘camello’ vendiendo droga en una zona de ocio de Sant Antoni

15 junio 2025
El PP de Ibiza critica la inacción del Gobierno ante la llegada de menores no acompañados

Interceptadas este domingo otras 16 personas llegadas en patera a Formentera

15 junio 2025
Cortes de tráfico en la carretera EI-20 por trabajos de jardinería

Cortes de tráfico en la carretera EI-20 por trabajos de jardinería

15 junio 2025
Siguiente noticia
El ministro Torres compara a Prohens con Puigdemont por el rechazo a los menores inmigrantes

El ministro Torres compara a Prohens con Puigdemont por el rechazo a los menores inmigrantes

Comentarios 4

  1. Neus Buc says:
    11 meses atrás

    Les festes de la terra, cada any pitjor. Al menys mantenim les tradicions. Enhorabona al bon amic Pere. No conec al noi de la voz. Igual tatam. Interessant el concert de la banda. Però el cor Ciutat d’Eivissa repeteix el mateix repertori per vuitena vegada. Pop espanyol? Altre cop? Això sí, ho fan en la Nit Jove, perquè així semblen més lozanos i moderns. Que no diguin que no s’esforcen!

    Responder
  2. Raqueliua says:
    11 meses atrás

    Quin valor dir-li nit jove a un concert de güelos. A qui volen enganyar?

    Responder
  3. Lady Whistledown says:
    11 meses atrás

    Estimats lectors, aquesta autora està totalment d’acord amb l’anterior opinió.
    És del tot cert que els cantaires del Cor Ciutat d’Eivissa pensen el mateix i van ben farts de repetir i èsser acompanyants de solistes externs en el concert més important de la temporada.
    Esperam impacients la reacció de sa Majestat, la Reina.

    Responder
  4. Juanlu says:
    11 meses atrás

    Un programa deficitario y de baja calidad. Cada año peor.

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • S'acabat sa festa en Una residente en autocaravana domiciliada en la isla: “Vivir en Ibiza se ha convertido en un deporte de riesgo”
  • Maria isabel pazos rabuñal en Una residente en autocaravana domiciliada en la isla: “Vivir en Ibiza se ha convertido en un deporte de riesgo”
  • Jose en Una residente en autocaravana domiciliada en la isla: “Vivir en Ibiza se ha convertido en un deporte de riesgo”
  • Rub en Una residente en autocaravana domiciliada en la isla: “Vivir en Ibiza se ha convertido en un deporte de riesgo”
  • Rub en Una residente en autocaravana domiciliada en la isla: “Vivir en Ibiza se ha convertido en un deporte de riesgo”

Archivos

  • junio 2025
  • mayo 2025
  • abril 2025
  • marzo 2025
  • febrero 2025
  • enero 2025
  • diciembre 2024
  • noviembre 2024
  • octubre 2024
  • septiembre 2024
  • agosto 2024
  • julio 2024
  • junio 2024
  • mayo 2024
  • abril 2024
  • marzo 2024
  • febrero 2024
  • enero 2024
  • diciembre 2023
  • noviembre 2023
  • octubre 2023
  • septiembre 2023
  • agosto 2023
  • julio 2023
  • junio 2023
  • mayo 2023
  • abril 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • enero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • agosto 2022
  • julio 2022
  • junio 2022
  • mayo 2022
  • abril 2022
  • marzo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • octubre 2021
  • septiembre 2021
  • agosto 2021
  • julio 2021
  • junio 2021
  • mayo 2021
  • abril 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • agosto 2020
  • julio 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • abril 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • septiembre 2019
  • agosto 2019
  • julio 2019
  • junio 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • enero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • septiembre 2018
  • agosto 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • mayo 2018
  • abril 2018
  • marzo 2018
  • febrero 2018
  • enero 2018
  • diciembre 2017
  • noviembre 2017
  • octubre 2017
  • septiembre 2017
  • agosto 2017
  • julio 2017
  • junio 2017
  • mayo 2017
  • abril 2017
  • marzo 2017
  • febrero 2017
  • enero 2017
  • diciembre 2016
  • noviembre 2016
  • octubre 2016
  • septiembre 2016
  • agosto 2016
  • julio 2016
  • junio 2016
  • mayo 2016
  • abril 2016
  • marzo 2016
  • febrero 2016
  • enero 2016
  • diciembre 2015
  • noviembre 2015
  • octubre 2015
  • septiembre 2015
  • agosto 2015
  • julio 2015
  • junio 2015
  • mayo 2015
  • abril 2015
  • marzo 2015
  • febrero 2015
  • enero 2015
  • diciembre 2014
  • noviembre 2014
  • octubre 2014
  • septiembre 2014
  • agosto 2014
  • julio 2014
  • junio 2014
  • mayo 2014
  • abril 2014
  • marzo 2014
  • febrero 2014
  • enero 2014
  • diciembre 2013
  • noviembre 2013
  • octubre 2013
  • septiembre 2013
  • agosto 2013
  • julio 2013
  • junio 2013
  • mayo 2013
  • abril 2013
  • marzo 2013
  • febrero 2013
  • enero 2013
  • diciembre 2012
  • noviembre 2012
  • octubre 2012
  • marzo 13

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress