Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Més de 530 alumnes de Balears podran millorar l’anglès, alemany i francès gratuïtament aquest estiu

Por Redacción
29 marzo 2022
en + Pitiüses
0
Més de 530 alumnes de Balears podran millorar l’anglès, alemany i francès gratuïtament aquest estiu
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

La Conselleria d’Educació i Formació Professional del Govern destinarà una partida de 400.000 € a finançar actuacions adreçades a l’alumnat de sisè de primària i quart d’ESO de les Illes Balears, amb la finalitat de «millorar la seva competència oral en llengua anglesa, francesa i alemanya», segons ha explicat l’Executiu aquest dimarts a un comunicat de premsa. 

Les quatre iniciatives permetran que els alumnes es puguin formar completament de franc.

Aquesta actuació, subvencionada al 100% per la Conselleria, permetrà que 539 alumnes puguin millorar la seva competència oral en llengües estrangeres aquest estiu, segons preveu el Govern.


Entre les novetats d’aquesta edició hi ha el fet que es dupliquen els programes, de manera que s’amplien els d’immersió lingüística en llengua anglesa amb dos programes d’immersió lingüística més, en llengua francesa i alemanya. Per primera vegada, aquesta convocatòria s’adreça als alumnes d’ESO, de quart concretament, per tal de millorar, també, la competència lingüística de la segona llengua estrangera. A més, s’incrementa el nombre de places en més d’un centenar, ja que la darrera convocatòria, la de 2019, va ser de 416, destaca el comunicat.

S’hi destina un import màxim de 400.000 euros per tal de convocar un total de 539 ajuts per participar en un dels següents quatre programes d’immersió lingüística en llengües estrangeres:

  • Curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger (Dublín, Irlanda) de 2 setmanes de durada, amb un total de 45-50 hores lectives, adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2021-2022 estigui matriculat en el quart curs d’ESO en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 135 ajuts, distribuïts per illes de la manera següent: 103 per a Mallorca, 12 per a Menorca i 20 per a Eivissa i Formentera.
  • Curs intensiu d’immersió en llengua francesa a l’estranger (Nantes, França) de 2 setmanes de durada, amb un total de 45-50 hores lectives, adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2021-2022 estigui matriculat en el quart curs d’ESO en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 10 ajuts, distribuïts per illes de la manera següent: 7 per a Mallorca, 1 per a Menorca i 2 per a Eivissa i Formentera.
  • Curs intensiu d’immersió en llengua alemanya a l’estranger (Friburg, Alemanya) de 2 setmanes de durada, amb un total de 45-50 hores lectives, adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2021-2022 estigui matriculat en el quart curs d’ESO en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 27 ajuts, distribuïts per illes de la manera següent: 20 per a Mallorca, 3 per a Menorca i 4 per a Eivissa i Formentera.
  • Escola d’estiu en llengua anglesa, d’una durada de 10 dies lectius (de dilluns a divendres en horari de 9 h a 14 h), amb un total de 50 hores de formació, entre activitats acadèmiques i lúdiques, adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2021-2022 estigui matriculat en el sisè curs d’educació primària en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 367 ajuts, distribuïts per illes de la manera següent: 282 per a Mallorca, 51 per a Menorca i 34 per a Eivissa i Formentera.

L’escola d’estiu en anglès es realitzarà a les localitats següents:

  • A Mallorca: Palma, Inca, Alcúdia i Manacor.
  • A Menorca: Ciutadella, Alaior.
  • A Eivissa: Sant Antoni de Portmany i Santa Eulària des Riu

Criteris de selecció de la convocatòria

El criteri per tal de seleccionar l’alumnat participant en els cursos d’immersió lingüística a l’estranger, tant per a l’alumnat de quart d’ESO com per a l’alumnat de sisè d’educació primària, serà el criteri d’ordre alfabètic de les dues primeres lletres del primer cognom, seguit del segon cognom i del nom del sol·licitant.

Per determinar el cognom pel qual s’ha d’iniciar l’adjudicació, es faran dos sortejos (un per als alumnes de quart d’ESO i un altre per als alumnes de sisè d’educació primària) en un acte públic que ha de tenir lloc a la Conselleria el primer dia laborable del mes de maig de 2022.

El termini de presentació de les sol·licituds és del 27 de març de 2022 fins al 13 d’abril de 2022, ambdós inclosos.

Tota la informació relativa a aquesta convocatòria (resolució, annexos, instruccions per a les famílies, calendari previst) està disponible per a la seva consulta en el lloc web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

«Aposta ferma per a la millora de la competència lingüística estrangera de l’alumnat de les Balears«

Segons el Govern, es tracta d’una passa més en la iniciativa posada en marxa l’estiu de 2017, que va tenir continuïtat el 2018 i el 2019 i que es va veure interrompuda per la pandèmia de covid-19 el 2020. En la darrera convocatòria els dos programes varen becar amb estades a l’estranger (Anglaterra i Irlanda) un total de 277 alumnes i varen organitzar una escola d’estiu en anglès, en la qual varen participar 708 alumnes de primària de totes les Illes Balears.

El pressupost inicial d’aquests programes era de més de 215.000 euros i s’ha anat incrementant de manera progressiva fins a arribar als 400.000, assenyala el comunicat.

Tags: Educaciógovern balearllengua
Noticia anterior

Sant Antoni celebra la Junta Local de Seguridad para prepararse ante la llegada de turistas

Siguiente noticia

PP pide que el Govern «deje de tomar el pelo a los ibicencos» y amplíe el complemento de fidelización a los sanitarios

RelacionadoNoticias

Segunda patera del miércoles en Formentera, con otros 17 migrantes interceptados en tierra

Otras seis pateras con 107 migrantes llegan de madrugada a Baleares

18 agosto 2025
El Área de Salud de Ibiza y Formentera crea 79 nuevas plazas fijas

Críticas a la comida del Hospital Can Misses: “Hay platos congelados, incomibles y nadie asume responsabilidades”

17 agosto 2025
Ses Salines estrena sensores inteligentes para controlar la afluencia de bañistas en tiempo real

Ses Salines estrena sensores inteligentes para controlar la afluencia de bañistas en tiempo real

17 agosto 2025
Más de 660 denuncias por drogas y 73 detenidos en Ibiza durante el operativo “Zulu Bravo”

Más de 660 denuncias por drogas y 73 detenidos en Ibiza durante el operativo “Zulu Bravo”

17 agosto 2025
Siguiente noticia
El Pi pide de nuevo un concierto económico para Baleares

PP pide que el Govern "deje de tomar el pelo a los ibicencos" y amplíe el complemento de fidelización a los sanitarios

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Feina o menjar en Unos turistas reconocen a sus ladrones cuando intentaban venderles óxido nitroso en Ibiza
  • Ana en Críticas a la comida del Hospital Can Misses: “Hay platos congelados, incomibles y nadie asume responsabilidades”
  • Ana en El control del aparcamiento en Cala d’Hort desplaza el problema a la carretera de Cala Vedella
  • Americano en Los clientes de la villa turística denunciada en Can Burgos vuelven a causar molestias
  • Anonymous en Tercera subida consecutiva del tique de parking del aeropuerto, que se ha encarecido un 75,8% en 8 años

Lo más leído

  • Agreden brutalmente a un hombre en ses Figueretes y nadie acude en su ayuda

    Agreden brutalmente a un hombre en ses Figueretes y nadie acude en su ayuda

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Los clientes de la villa turística denunciada en Can Burgos vuelven a causar molestias

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Barcas auxiliares de yates burlan las nuevas barreras en Talamanca horas después de su instalación [vídeo]

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Una fuga que riega el cambio: Ibiza reutiliza el agua subterránea que antes se perdía al mar

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Críticas a la comida del Hospital Can Misses: “Hay platos congelados, incomibles y nadie asume responsabilidades”

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress