Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Un any sense estació d’autobusos

Por Vicent Ribas
19 diciembre 2014
en Opinión
0
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

@Noudiari / Demà es compleix un any de la data en què el Consell d’Eivissa va tancar l’Estació d’Autobusos i el transport públic va tornar a operar exclusivament amb les parades al carrer. Arribats a aquest punt i vista «la poca voluntat de Consell i Ajuntament per posar-se d’acord per tal de reobrir les instal·lacions, el Cetis informa de les mesures que prendrà a partir d’ara Sociedad Gestora .

Estació del Cetis
Estació del Cetis

«Abans de tot, però, volem recordar que, des del moment del tancament i durant els primers mesos de l’any, es van realitzar diverses reunions entre els representants de Sociedad Gestora Cetis SL, Consell i Ajuntament d’Eivissa. La nostra intenció ha estat, des del primer moment, treballar conjuntament amb les institucions per tal de poder reobrir l’estació. No obstant, no hi ha hagut una voluntat real de les Administracions d’arribar a un acord per desencallar la situació».

«La passada primavera, totes les parts vam arribar a un pre-acord, encara que finalment el Consell va decidir fer-se enrere. Des de llavors, no hi ha hagut cap actuació per part de les administracions encaminada a donar una solució per tornar a fer funcionar l’estació. L’última reunió amb l’Ajuntament va ser el mes de setembre, i únicament es va donar a conèixer l’existència d’una nou informe que no havia estat validat pel Departament d’Intervenció», apunta la societat.

«Donada la incapacitat del Consell i de l’Ajuntament de desbloquejar aquesta situació i ateses les importants pèrdues que està patint Sociedad Gestora Cetis SL, en aquests moments s’està treballant en l’elaboració d’un informe que avalua els danys i perjudicis que haurà de pagar l’Ajuntament d’Eivissa», segueix la nota de premsa.

Aquest informe desmuntarà l’informe encarregat per l’Ajuntament d’Eivissa a la firma KPMG. En un primer anàlisi ja es van detectar errors importants a l’informe de KPMG, com per exemple el fet que es comptabilitzen ingressos per explotació d’una zona blava que no forma part de la concessió. Les errades donen peu a plantejaments que per a Sociedad Gestora Cetis suposarien pèrdues milionàries durant tot el període concessional. Lamentem haver d’arribar a aquesta situació i som conscients que suposarà un greu problema per a la ciutat d’Eivissa, però també entenem que Sociedad Gestora Cetis SL, que va guanyar el concurs públic convocat per l’Ajuntament d’Eivissa per construir l’estació i el centre del Cetis, no pot assumir per més temps els danys i perjudicis provocats pel tancament de l’estació per part del Consell Insular d’Eivissa», diu el comunicat.

Breu cronologia dels fets més destacats des del tancament de l’estació segons el Cetis.

– El 15 de novembre de 2013, el Tribunal Superior de Justícia de Balears emet un auto en el què suspèn cautelarment el decret d’apertura de l’Estació d’Autobusos emès per l’Ajuntament. Recordem que el motiu d’aquesta suspensió és exclusivament per un tema de competències, ja que el tribunal diu que, al ser tot el transport públic d’Eivissa de caràcter interurbà, és el Consell qui ha d’ordenar l’entrada en funcionament de l’estació. El TSJB remarca que Isidor Macabich “hacía las veces de estación de autobuses, pero sin disponer de ninguna de las condiciones de seguridad y comodidad anudables a estas estaciones con lo que, por no tener, no tenía ni taquilla, que parece ser que se ubicaba en un bar, coincidiendo en la acera pasajeros y viandantes y faltando cualquier condición de higiene y seguridad”. En este sentido, el tribunal destaca que “la nueva estación puede ser conveniente –e incluso necesaria”. L’11 de desembre, el mateix Tribunal suspèn també el drecret de tarifes pel mateix conflicte de competències.

– El dia 21 de desembre, el Consell tanca l’estació d’autobusos d’Eivissa, després de 5 mesos de funcionament de les instal·lacions.

– Al mes de gener de 2014, s’inicien les negociacions entre les parts implicades –Consell, Ajuntament i Sociedad Gestora Cetis SL–. Poc abans de l’inici de la temporada turística, s’arriba a un pre-acord pel qual s’ajusten les tarifes. Un dies després, de forma sobtada i inexplicable, el Consell decideix fer-se enrere.

– El Consell encarrega un informe on assegura és necessari que es realitzi una inversió de mínim 1,5 milions d’euros a l’estació d’autobusos, suposadament perquè l’estació no és operativa, malgrat que les instal·lacions van estar funcionant durant 5 mesos –i en plena temporada turística– sense que es detectés cap incident remarcable.

– L’Ajuntament encarrega un nou informe a la firma KPMG. Aquest informe estableix, amb errors i omissions molt greus, l’aplicació d’unes tarifes que són inacceptables per Societat Gestora Cetis SL. A hores d’ara, no ha estat notificat a la societat que aquest informe hagi estat acceptat pel Departament d’Intervenció del Consistori.

– El 23 de Setembre de 2014 Consell Insular i l’Ajuntament d’Eivissa sol·liciten davant el Jutjat Contenciós-Administratiu número 1 de Palma que es paralitzin els litigis entre totes dues administracions per l’apertura i les tarifes del CETIS, mentre suposadament es reobren les negociacions.

– El 26 de Novembre de 2014 el jutjat estima les al·legacions presentades per Societat Gestora Cetis LS i rebutja paralitzar el contenciós referent al decret d’apertura del Cetis pel perjudici que implicaria, tant per Societat Gestora Cetis SL com per a l’interès general representat per la ciutadania d’Eivissa. El vicepresident del Consell, en declaracions a Diario de Ibiza, afirma que malgrat haver demanat la paralització del procés judicial no s’ha fet cap reunió entre Consell i Ajuntament.

– Actualment Societat Gestora Cetis SL prepara l’avaluació definitiva dels danys i perjudicis que haurà de pagar l’Ajuntament d’Eivissa.

Tags: Columna
Noticia anterior

El Govern deberá pagar 511.000 euros a la empresa Accesos de Ibiza S.A.

Siguiente noticia

El Consell renuncia a casi medio millón de euros de “multas incobrables” a taxis pirata

RelacionadoNoticias

‘¿Y cuántos no?’

Elecciones, por Carmen Pi

11 mayo 2025
Segunda patera del miércoles en Formentera, con otros 17 migrantes interceptados en tierra

El problema, per David Setbetes

11 mayo 2025
Campo de fútbol de Sant Rafel ‘Antoni Arabí Serra’, por Pep Ribas Ribas

A Bruno Roig Ribas: último de los bomberos de Filipinas, por Jaime Ribas, ex conseller de Medi Àmbient

10 mayo 2025
Estimar-nos una mica, per Bernat Joan

Lleó i Montserrat, per Bernat Joan

9 mayo 2025
Siguiente noticia

El Consell renuncia a casi medio millón de euros de “multas incobrables” a taxis pirata

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Ex semiranista en Lleó i Montserrat, per Bernat Joan
  • Anonymous en Piden la dimisión del conseller de Medio Ambiente de Mallorca por el traslado de basura desde Ibiza
  • Joan Escandell en A Bruno Roig Ribas: último de los bomberos de Filipinas, por Jaime Ribas, ex conseller de Medi Àmbient
  • Jose en Piden la dimisión del conseller de Medio Ambiente de Mallorca por el traslado de basura desde Ibiza
  • Buitre en Un conductor de Uber en Ibiza cambia de sentido en mitad de un semáforo y con línea continua

Archivos

  • mayo 2025
  • abril 2025
  • marzo 2025
  • febrero 2025
  • enero 2025
  • diciembre 2024
  • noviembre 2024
  • octubre 2024
  • septiembre 2024
  • agosto 2024
  • julio 2024
  • junio 2024
  • mayo 2024
  • abril 2024
  • marzo 2024
  • febrero 2024
  • enero 2024
  • diciembre 2023
  • noviembre 2023
  • octubre 2023
  • septiembre 2023
  • agosto 2023
  • julio 2023
  • junio 2023
  • mayo 2023
  • abril 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • enero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • agosto 2022
  • julio 2022
  • junio 2022
  • mayo 2022
  • abril 2022
  • marzo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • octubre 2021
  • septiembre 2021
  • agosto 2021
  • julio 2021
  • junio 2021
  • mayo 2021
  • abril 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • agosto 2020
  • julio 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • abril 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • septiembre 2019
  • agosto 2019
  • julio 2019
  • junio 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • enero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • septiembre 2018
  • agosto 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • mayo 2018
  • abril 2018
  • marzo 2018
  • febrero 2018
  • enero 2018
  • diciembre 2017
  • noviembre 2017
  • octubre 2017
  • septiembre 2017
  • agosto 2017
  • julio 2017
  • junio 2017
  • mayo 2017
  • abril 2017
  • marzo 2017
  • febrero 2017
  • enero 2017
  • diciembre 2016
  • noviembre 2016
  • octubre 2016
  • septiembre 2016
  • agosto 2016
  • julio 2016
  • junio 2016
  • mayo 2016
  • abril 2016
  • marzo 2016
  • febrero 2016
  • enero 2016
  • diciembre 2015
  • noviembre 2015
  • octubre 2015
  • septiembre 2015
  • agosto 2015
  • julio 2015
  • junio 2015
  • mayo 2015
  • abril 2015
  • marzo 2015
  • febrero 2015
  • enero 2015
  • diciembre 2014
  • noviembre 2014
  • octubre 2014
  • septiembre 2014
  • agosto 2014
  • julio 2014
  • junio 2014
  • mayo 2014
  • abril 2014
  • marzo 2014
  • febrero 2014
  • enero 2014
  • diciembre 2013
  • noviembre 2013
  • octubre 2013
  • septiembre 2013
  • agosto 2013
  • julio 2013
  • junio 2013
  • mayo 2013
  • abril 2013
  • marzo 2013
  • febrero 2013
  • enero 2013
  • diciembre 2012
  • noviembre 2012
  • octubre 2012
  • marzo 13

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress