Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Autobús 100% gratuït per als residents de Formentera

Por Redacción
26 agosto 2022
en Local
2
Autobús 100% gratuït per als residents de Formentera

Imatge de la seu del Consell de Formentera.

0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

El ple del Consell de Formentera ha aprovat aquest divendres (per unanimitat) bonificar al 100% als residents a l’illa i amb el 70% a la resta el preu de tots els abonaments i títols multiviatge existents en el servei de transport públic en autobús, durant el període comprès entre l’1 de setembre de 2022 i el 31 de desembre de 2022.



A més, tal com han avançat el conseller de Mobilitat, Rafael González, el pròxim 16 de setembre s’obrirà una nova convocatòria de subvencions per la compra de bicicletes convencionals i elèctriques dirigida als residents a Formentera.

Segon ha assenyalat el conseller, aquestes mesures «són complementàries i amb elles volem aconseguir que qualsevol resident a Formentera pugui acollir-se a aquestes ajudes en la mobilitat, tant si viu en un nucli de població com en un habitatge disseminat.»

En aquesta proposta, que s’ha presentat transaccionada a una altra del grup de Sa Unió, es recull que la bonificació del 100% es farà amb fons propis fins a un 50% i amb el finançament estatal (30%) i autonòmic (20%). Les bonificacions del 70% es faran amb fons propis fins a un 20% i amb el finançament abans esmentat tant estatal (30%) com autonòmic (20%).

Gratuïtat de la matrícula de les escoletes
També, amb els vots a favor de tots els grups polítics s’ha aprovat una proposta transaccionada de bonificar el 100% de la quota de matrícula anual de 70 euros per a tot l’alumnat de les escoletes del Consell per al curs 2022-2023. A més, el Consell reduirà la quota de servei d’escoleta de 9 a 13 hores de setembre a juny per a primer i segon d’educació infantil per al curs 2022-2023. De la mateixa manera, es mantenen les bonificacions i exempcions contemplades a l’ordenança de les escoletes i inclourà el 30% de bonificació a les famílies monoparentals, com es va fent per a les famílies nombroses.

La consellera de Joventut, Vanessa Parellada, ha presentat la proposta i ha destacat «que des del Consell s’ha apostat sempre per l’educació infantil i n’és una mostra la llista d’espera zero i l’enorme esforç pressupostari des de la seva creació per invertir en aquest servei». També ha assenyalat que «els temps que venen seran difícils per a famílies de Formentera i també per a les administracions» i ha subratllat que aquestes ajudes serviran per intentar alleugerir aquesta càrrega econòmica a les famílies.

Reglament dels centres atenció infantil
D’altra banda, el ple ha aprovat per unanimitat i de manera inicial el reglament pel qual s’estableixen els criteris d’autorització dels centres d’atenció infantil per a infants de 0 a 3 anys per a l’illa de Formentera que no són dependents de la conselleria d’Educació. El conseller de Benestar Social, Rafael Ramírez, ha destacat que aquest reglament suposa una passa més pel que fa a la qualitat de l’assistència i a la protecció i l’atenció dels infants de 0 a 3 anys de l’illa, i que és «una garantia per a les famílies i els infants».

Adquisició 50 places turístiques
El ple també ha aprovat, amb els vots a favor de tots els grups polítics, la distribució, condicions i els criteris que han de regir l’adquisició de 50 places turístiques per a la comercialització d’estades en habitatges. Amb l’entrada en vigor de la Llei 3/2022 de mesures urgents per a la sostenibilitat i circularitat de les Illes Balears va entrar en vigor la suspensió temporal de la possibilitat d’adquirir places turístiques i a la vegada una excepció per a 50 places a Formentera. La vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, ha explicat que la present proposta «es limita, exclusivament a les estades turístiques en habitatges». «L’excepció de 50 places es va negociar en període d’al·legacions de l’aprovació de la llei per tractar de donar una sortida a les famílies i petites empreses que ja han realitzat inversions. En aquest sentit tendran preferència aquelles persones que han fet inversions i obres amb criteris de sostenibilitat i mediambientals previstes al Pla de qualitat aprovat pel Consell de Formentera, així com els previstos en la normativa turística que es va negociar en període d’al·legacions, tal com estableix la llei per a la sostenibilitat i la circularitat del turisme de les Illes Balears», ha destacat Ferrer.

Les persones interessades tendran un termini de 10 dies a comptar des de la publicació de l’acord per formular l’oportuna sol·licitud.

Petició a Costes per renovar les passarel·les de fusta
Finalment, el Ple ha aprovat una proposta conjunta de tots els grups que demana a la Demarcació de Costes que de manera «urgent» executi la renovació de les
passarel·les de fusta, panells informatius i altres elements similars del Domini Públic Marítim Terrestre de tota l’illa, «que pel seu grau deteriorament mostren un risc per a la salut de les persones a causa dels accidents que poden ocasionar». A més, se sol·licita a Costes la instal·lació de pèrgoles fotovoltaiques on sigui possible per oferir punts de càrrega a vehicles elèctrics a la zona de platja.

Compareixença del conseller Antoni Tur
El ple ha finalitzat amb la compareixença del conseller de Medi Ambient i Serveis d’Inspecció, Antoni Tur, que ha fet un repàs de les àrees que gestionen les seves
conselleries i ha destacat «els avanços» en l’any que ocupa el càrrec de conseller, com ara la licitació dels serveis de platges, «que continua amb el seu procés d’adjudicació després de les més de 200 sol·licituds presentades i que a més suposa clares millores en diferents aspectes en comparació amb l’anterior període d’explotació»; la regulació de s’Estany des Peix, un projecte del qual fa 20 anys que se’n parla i que «amb tota seguretat, aquesta regulació del fondeig situarà s’Estany des Peix en el punt d’equilibri entre el fondeig tradicional de la nàutica recreativa i la sostenibilitat mediambiental, al mateix temps que respon a una demanda històrica dels usuaris i dels ciutadans de Formentera».

Respecte al contracte de servei de recollida de residus, el conseller ha recordat que l’anterior contracte era de 2007 i que és insuficient, i que enguany ja es podrà licitar el nou servei «ajustat a les necessitats actuals i futures de Formentera». El conseller també ha desgranat les inspeccions realitzades enguany que, a més, «necessita reforçar-se» amb una persona més, i també ha destacat el servei d’Inspecció Tècnica de Vehicles, que ja no té llista espera.

Tags: autobúsayudasFormenteraTransporte
Noticia anterior

El PSOE denuncia que «la suciedad desborda las calles de Sant Antoni» por falta de limpieza y por el turismo excesos

Siguiente noticia

Ibiza registrará 416 vuelos este sábado, más que en el mismo día de 2019

RelacionadoNoticias

Ola de sanciones en Ibiza: el Ayuntamiento denuncia cinco pisos turísticos ilegales

Ola de sanciones en Ibiza: el Ayuntamiento denuncia cinco pisos turísticos ilegales

12 julio 2025
Los nuevos consellers toman posesión con la misión de relanzar Baleares como “vanguardia del Mediterráneo”

Los nuevos consellers toman posesión con la misión de relanzar Baleares como “vanguardia del Mediterráneo”

12 julio 2025
Cambios de calado en el Govern balear: nueva vicepresidencia y fichajes estratégicos

Cambios de calado en el Govern balear: nueva vicepresidencia y fichajes estratégicos

11 julio 2025
Detenida en el aeropuerto de Ibiza con un kilo de ‘cocaína rosa’ y 200 gramos de MDMA

Detenida en el aeropuerto de Ibiza con un kilo de ‘cocaína rosa’ y 200 gramos de MDMA

11 julio 2025
Siguiente noticia
Las reservas turísticas crecen en Baleares un 151,4 % en un año

Ibiza registrará 416 vuelos este sábado, más que en el mismo día de 2019

Comentarios 2

  1. Pedro Galli says:
    3 años atrás

    España no es un país rico para estas arrogancias del Estado.
    Es una medida que sólo debe ser dirigida a los realmente necesitados, tras estudio individualizado.

    ¿ Los políticos les han dicho ya a los pensionistas y desempleados que de sus nóminas también saldrá el dinero para que la clase media y alta viajen en bus «gratis» … ? y que además les pagarán también sus escoletas … ? Nada es gratis: sale de los impuestos DE TODOS.

    Responder
    • Coroner says:
      3 años atrás

      En muy pocas palabras una excelente clase magistral sobre economía y tributos. Gracias!!!

      Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Pepito en Denuncian unas obras en el antiguo Bar San Francisco junto al BIC de la iglesia y en pleno Parque Natural
  • Pek en El expresidente Aznar protagonizará la cita política del año en Ibiza junto a Marga Prohens
  • Pek en Ola de sanciones en Ibiza: el Ayuntamiento denuncia cinco pisos turísticos ilegales
  • Demostenes en Ola de sanciones en Ibiza: el Ayuntamiento denuncia cinco pisos turísticos ilegales
  • Demostenes en «Ibiza vive del recuerdo de los hippys que vinieron en sus furgonetas pero ahora echa a trabajadores que viven en ellas»

Lo más leído

  • «Ibiza vive del recuerdo de los hippys que vinieron en sus furgonetas pero ahora echa a trabajadores que viven en ellas»

    «Ibiza vive del recuerdo de los hippys que vinieron en sus furgonetas pero ahora echa a trabajadores que viven en ellas»

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Vueling cancela 5 vuelos, uno procedente de Ibiza, que iban al aeropuerto de Bilbao

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Denuncian unas obras en el antiguo Bar San Francisco junto al BIC de la iglesia y en pleno Parque Natural

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ola de sanciones en Ibiza: el Ayuntamiento denuncia cinco pisos turísticos ilegales

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • El PSOE reclama una solución al abandono del paso subterráneo entre Jesús y es Puig d’en Valls

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress