Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Eivissa es confirma com el destí favorit dels nous multimilionaris

Por David Ventura
22 junio 2013
en Local
16
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

@D.V./ Àngeles Nogales, gerent de Foment de Turisme d’Eivissa, té una anècdota que li agrada recordar: l’any 2008, la Fira Nàutica de Barcelona ocupava vuit pavellons del recinte firal. Enguany, el Nàutic és incapaç d’omplir la Fira. “Amb la crisi econòmica, els qui tenien vaixells d’entre 8 i 12 metres d’eslora se’ls han hagut de vendre”, explica Nogales, “jo estava preocupada però em van tranquil·litzar: els qui tenen vaixells de més de 30 metres d’eslora no han notat la crisi”. La història ja s’ha explicat molt vegades: la crisi ha castigat amb duresa les classes mitges però, en canvi, els rics són més rics. Per tant, en aquesta cojuntura, és necessari reinventar-se i anar a buscar el nou client: els rics i, a ser possible, els superrics.

Conscient de com evolucionava el mercat, l’any 2010 Foment del Turisme d’Eivissa va crear un club de producte destinat exclusivament al turisme de luxe: l’Ibiza Luxury Destination. Un espai on trobem empreses especialitzades en el lloguer de mansions, agroturismes, empreses nàutiques o restaurants. “La realitat és que darrera d’aquest èxit hi ha molta feina i un treball molt seriós”, assegura Nogales.

Una indústria que treballa les 24 hores del dia

Mansió de luxe. Foto: Ibiza Lux Villas.
Mansió de luxe. Foto: Ibiza Lux Villas.

La paraula del moment és ‘concierge’. És el servei que ha d’oferir qualsevol empresa destinada a un client de luxe. ‘Concierge’ és, senzillament, ocupar-se de tot el que comporta passar unes vacances a Eivissa. És un servei total. Així, empreses com Ibiza Lux Villas o Ibiza Quality Villas no només lloguen mansions sinó que també ofereixen cuiners, organitzen festes privades, lloguen iots, cotxes, limusines, jets privats, helicòpters, aconsegueixen entrades VIP als millors ‘beach clubs’ i discoteques, s’encarreguen de les reserves dels restaurants, ofereixen cangurs, guardaespatlles, entrenador personal, cangurs, personal de seguretat, t’aconsegueixen un mestre de ioga o un massatgista expert. És a dir, un servei durant les 24 hores del dia per a que l’estada sigui, senzillament, perfecte.

Aquests clientela de multimilionaris també demanden uns productes molt especials, coneguts com a ‘premium’. Champagnes com l’Armand de Brignac, considerat el millor del món, i de qui una ampolla Brut Mathusalem pot costar 7.044 euros. O el vodka Diva Premium, el més car, l’ampolla més barata del qual costa 3.000 euros. Tot i que els salaris de la majoria dels ciutadans ha baixat, la demanda d’aquests productes no para de crèixer, com constata Xavier Escandell de la distribuïdora Enotecum: “Fa quatre anys, d’una tónica premium com és la Fever Tree -la tònica que s’utilitzava al restaurant El Bulli- distribuíem 200 caixes. Aquest estiu en distribuirem 6000”.

Escandell comenta que, als mesos d’estiu, la demanda de producte de luxe de l’illa d’Eivissa només és comparable a la que puguin tenir ciutats com Londres o New York, i que es demanen productes que fa cinc anys eren inexistents, com edicions limitades d’ampolles de champagne que poden costar 3.000 euros: “Fins i tot, cases de moltíssim prestigi com Belondrade y Lurdon, que fan el millor vi blanc de tot l’Estat, han fet una edició especial d’ampolles de dos i tres litres especialment per Eivissa”.

L’inici del luxe
A dia d’avui, es fa difícil imaginar que a l’any 2007 només havia un hotel de cinc estrelles en tota l’illa d’Eivissa: l’Hacienda na Xamena. Res més. 2008 suposa un canvi de tendència. L’any que marca l’inici del cataclisme econòmic i de l’inici de la laminació de l’Estat del Benestar és també el de la inauguració dels dos primers de cinc estrelles de la ciutat d’Eivissa: l’Ibiza Gran Hotel i l’Hotel Mirador. L’any 2008 també obre un espai que es converteix en un símbol d’aquesta nova época: l’Ushuaïa Beach Club.

Imatge de la piscina de l'Ushuaïa Beach Hotel. Foto: Ushuaïa.
Imatge de la piscina de l’Ushuaïa Beach Hotel. Foto: Ushuaïa.

Cinc anys més tard, Ushuaia s’ha convertit en una història d’èxit i no para de créixer. A Ushuaïa tot està pensat per a satisfer els capricis de la gent per a qui els diners no suposa cap problema. La suite més cara, la ‘Top of the World’, costa 10.000 euros la nit i ja té la reserva ocupada durant tota la temporada. A l’Ushuaïa trobem VIP Boxes on es poden organitzar festes privades. Hi ha tres restaurants, entre ells l’Oyster Bar, especialitzat en ostres i caviar. Es pot reservar un iot per una excursió a Formentera o, si es desitja, un jet privat. És el que demana una clientela internacional on no falten milionaris russos, xeics àrabs i fortunes provinents de països emergents com Índia o Brasil.

Un camí que també han seguit altres marques. Així, l’any 2011 el grup Pachá obría Lío, un restaurant-cabaret pensat també per a un públic exclusiu. Enguany, Pachá reforça la seva aposta per l’exclusivitat amb Destino, un resort VIP situat a Cap Martinet. Altres espais com el Blue Marlin també viuen un bon moment i han iniciat una expansió internacional: així, aquest beach club de cala Jondal ha obert una sucursal a Abu Dhabi sota el nom Blue Marlin Ibiza, convertint el nom de l’illa en un autèntic reclam publicitari i una declaració d’intencions sobre el producte que es vol oferir.

No expulsar a la classe mitja. No morir d’èxit
Quin és el secret de l’èxit? Segons Àngeles Nogales de Foment del Turisme, existeix una ‘segona generació’ del turisme de luxe que vol destins diferents als de Marbella o de la Costa Blava, i el principal mèrit d’Eivissa és haver-se construït una imatge de marca molt potent i diferenciada: “L’illa es relaciona amb la llibertat. A Eivissa el luxe és el seu cel, les seves cales, la seva gastronomia i, a més, tenir la llibertat de ser tu mateix”. El luxe no seria només el consum desenfrenat, sinò també uns valors intangibles

Ampolles de Moet per a la clientela del Blue Marlin. Foto: Blue Marlin.
Ampolles de Moet per a la clientela del Blue Marlin. Foto: Blue Marlin.

La gerent de Foment de Turisme apunta altres senyals que indiquen que les coses s’estan fent bé: “Eivissa és un destí avantguardista i la seva marca s’ha convertit en un estil i crea tendència, i molts altres destins ens estan copiant, com la costa Dàlmata”. Nogales està convençuda que el turisme del luxe continuarà creixent i que les oportunitats de negoci són magnífiques, però alerta dels problemes que pot comportar morir d’èxit: “Tot passa per la regulació, el control, l’equilibri. No hem de ser un lloc massificat i sorollós. No hem de ser un lloc bigarrat. No hem de créixer descontroladament”, i també alerta de la proliferació d’empreses oportunistes que s’han pujat al ‘carro del luxe’ i que ofereixen un mal servei.

No obstant, Foment de Turisme té clar que no s’ha d’oblidar al turisme familiar ni a la classe mitja, però assegura que el turisme familiar i el de luxe es complementen i retroalimenten. Nogales rebat les crítiques dels qui pensen que el turisme de luxe expulsa a les famílies i privatitza o elititza els espais públics: “A Eivissa hi ha cales per tothom”, assegura, i sobre l’efecte beneficiós que genera un establiment de qualitat, posa l’exemple de Cala Bassa: “Sempre ha estat una platja popular i l’establiment d’un beach club ha suposat una forma de posar ordre en un aparcament que fins ara era caòtic. La platja continua sent oberta per a tots, però ja no hi han les aglomeracions d’abans i, a més, hi ha un espai per a un turisme que fa despesa”, i també defensa el paper del Blue Marlin que ha posat en valor una platja com Jondal que, a priori, no és atractiva per al bany.

El turisme del luxe està aquí i, segons Foment, “anirà a més i l’hem de cuidar per a que no ens el prenguin”.

Noticia anterior

Marcus Slaughter, pívot del Real Madrid, detenido en Barajas cuando viajaba a Eivissa

Siguiente noticia

La reparación de la fibra óptica de Formentera finalizará el lunes

RelacionadoNoticias

Agreden brutalmente a un policía en Platja d’en Bossa durante una operación antidroga

Agreden brutalmente a un policía en Platja d’en Bossa durante una operación antidroga

5 julio 2025

Talamanca: de cierre parcial a clausura total por la extensión de un vertido de gasoil

5 julio 2025
Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución

Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución

5 julio 2025
Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza

El Consell de Ibiza revocará la licencia turística a la villa de Can Burgos

5 julio 2025
Siguiente noticia

La reparación de la fibra óptica de Formentera finalizará el lunes

Comentarios 16

  1. Neus says:
    12 años atrás

    Ja hi tornam a ser! Comprenc que es pretengui aconseguir q les empreses posin publicitat, però que quan es parla de luxe es parli d’ushuaia, em sembla lamentable i una estafa als lectors. Un lloc on s’ajunten cutres que s’han passat tot l’any estalviant per anar a torrar-se una setmana, no té res de luxe. És cutre, vulgar, antiestètic i destrossa la vida als veïns i no tant veïns amb una remor insuportable tota la nit. Com és que no parlau dels veïns? Pensau que ells no us posaran publicitat? Per què ca mitjà patla del que passa allí realment? Dels quillos i chonis incívics que hi circulen? Com es pot f apologia d’això? El cutrerio, per car te’l cobrin, no és luxe. Ho entenem, o no?

    Responder
    • caflauta says:
      12 años atrás

      Jo m’apost un sopar a que tu no has entrat a l’Ushuaia en la vida.

      Responder
      • Celia says:
        12 años atrás

        Ni ganas!

        Responder
  2. Neus says:
    12 años atrás

    Ja hi tornam a ser! Comprenc que es pretengui aconseguir q les empreses posin publicitat, però que quan es parla de luxe es parli d’ushuaia, em sembla lamentable i una estafa als lectors. Un lloc on s’ajunten cutres que s’han passat tot l’any estalviant per anar a torrar-se una setmana, no té res de luxe. És cutre, vulgar, antiestètic i destrossa la vida als veïns i no tant veïns amb una remor insuportable tota la nit. Com és que no parlau dels veïns? Pensau que ells no us posaran publicitat? Per què ca mitjà patla del que passa allí realment? Dels quillos i chonis incívics que hi circulen? Com es pot f apologia d’això? El cutrerio, per car te’l cobrin, no és luxe. Ho entenem, o no?

    Responder
    • caflauta says:
      12 años atrás

      Jo m’apost un sopar a que tu no has entrat a l’Ushuaia en la vida.

      Responder
      • Celia says:
        12 años atrás

        Ni ganas!

        Responder
  3. tocándole la flauta a caflauta.... says:
    12 años atrás

    amic caflauta:
    crec,, que els arguments que exposa NEUS son coherents, lògics, humaNs i pedagógigs en quant al limbo hotelero-discotequero-coceptual-jurídic que han inventat els «CUTRUTES» per pRomocionar aquesta isla «SEVA» tan «INTEL.LIGENTMENT» (encara recordo quan els pagessos mengaven figUes per no passar FAM,, QUE LI PREGUNTIN AL PARE DE,N RECHUTES!!! (DESCANSI EN PAU,, POBRE HOME ,, SI VEIÉS EN L´HO QUE S´HA CONVERTIT EIVISSA!!! EN QUE T´HI BASES PER SABER QUE ELLA MAI HA ESTAT DINS L´ SNOBHOAÏA?? TENS POVES CIENTIFICO-CLÍNIQUES?? AUTÒPSIES DE LA CARN ADULTERADA DE QUE EL SEU ESTÒMAC NO HA MENJAT LA CARN DE MERDA ADULTERADA I XUTADA DE ANTIBIÒTICS DE NEBRASCA DEL MONTAUK??
    UNA SALUTACIÓ I BONA TARDA.

    Responder
  4. tocándole la flauta a caflauta.... says:
    12 años atrás

    amic caflauta:
    crec,, que els arguments que exposa NEUS son coherents, lògics, humaNs i pedagógigs en quant al limbo hotelero-discotequero-coceptual-jurídic que han inventat els «CUTRUTES» per pRomocionar aquesta isla «SEVA» tan «INTEL.LIGENTMENT» (encara recordo quan els pagessos mengaven figUes per no passar FAM,, QUE LI PREGUNTIN AL PARE DE,N RECHUTES!!! (DESCANSI EN PAU,, POBRE HOME ,, SI VEIÉS EN L´HO QUE S´HA CONVERTIT EIVISSA!!! EN QUE T´HI BASES PER SABER QUE ELLA MAI HA ESTAT DINS L´ SNOBHOAÏA?? TENS POVES CIENTIFICO-CLÍNIQUES?? AUTÒPSIES DE LA CARN ADULTERADA DE QUE EL SEU ESTÒMAC NO HA MENJAT LA CARN DE MERDA ADULTERADA I XUTADA DE ANTIBIÒTICS DE NEBRASCA DEL MONTAUK??
    UNA SALUTACIÓ I BONA TARDA.

    Responder
  5. Tururú says:
    12 años atrás

    A ver si nos aclaramos, si aquí venía gente con clase y pasta era porque Ibiza se ha diferenciado siempre de sitios como Marbella y ahora lo que viene es lo mismo que en Marbella, total que los que de verdad tenían pasta y clase se irán puesto que encontrarán destinos donde puedan estar tranquilos sin el barullo de los nuevos ricos que no son mas que chusma poco respetuosa con la isla con relojes de 200.000 euros.

    ¿Que Cala Bassa ha mejorado porque el parking es menos caótico? Venga ya! Ahora cuesta una pasta aparcar, no se ha ordenado, se saca la pasta a las familias. En Cala Bassa no hay apenas sitio para colocar una toalla sino alquilas una superhamaca cara. Nogales miente dando una versión falsa de la realidad.

    Responder
  6. Tururú says:
    12 años atrás

    A ver si nos aclaramos, si aquí venía gente con clase y pasta era porque Ibiza se ha diferenciado siempre de sitios como Marbella y ahora lo que viene es lo mismo que en Marbella, total que los que de verdad tenían pasta y clase se irán puesto que encontrarán destinos donde puedan estar tranquilos sin el barullo de los nuevos ricos que no son mas que chusma poco respetuosa con la isla con relojes de 200.000 euros.

    ¿Que Cala Bassa ha mejorado porque el parking es menos caótico? Venga ya! Ahora cuesta una pasta aparcar, no se ha ordenado, se saca la pasta a las familias. En Cala Bassa no hay apenas sitio para colocar una toalla sino alquilas una superhamaca cara. Nogales miente dando una versión falsa de la realidad.

    Responder
  7. UN PASSEIG D´HORABAIXA AMB UN GOSSET says:
    12 años atrás

    GOSSET MEU: VES AMB CONTA,, no te «FACIS PIPI» damunt el passeig de la fama enfront de L´SHILICONAÏA,, DAMUNT DEL HOLIWOODIENSE CUTRIANO,, (QUE VER LI QUEDA LA ESTRELLA AL CARRER) QUE LUXE A LA PLATJA DEN BOSSA TAN SOLS FALTA ARNOLD SZZZWRAZUANAGAGQAJJJJKJGGGERERR FUMANT PURS AMB NA SARA RESUCITADA ,, QUIN GLAMOUR,, COM FALETE SALTANT EN TANGA DE LEOPARD DE PRADA,, QUINA NATURALITAD,, MÉS MÉS MATUTARIANA,…. prefereixo menjar figues i passar fam com abans AMAGAT AL FONS DEL BOSC!!!!!!!!

    Responder
  8. UN PASSEIG D´HORABAIXA AMB UN GOSSET says:
    12 años atrás

    GOSSET MEU: VES AMB CONTA,, no te «FACIS PIPI» damunt el passeig de la fama enfront de L´SHILICONAÏA,, DAMUNT DEL HOLIWOODIENSE CUTRIANO,, (QUE VER LI QUEDA LA ESTRELLA AL CARRER) QUE LUXE A LA PLATJA DEN BOSSA TAN SOLS FALTA ARNOLD SZZZWRAZUANAGAGQAJJJJKJGGGERERR FUMANT PURS AMB NA SARA RESUCITADA ,, QUIN GLAMOUR,, COM FALETE SALTANT EN TANGA DE LEOPARD DE PRADA,, QUINA NATURALITAD,, MÉS MÉS MATUTARIANA,…. prefereixo menjar figues i passar fam com abans AMAGAT AL FONS DEL BOSC!!!!!!!!

    Responder
  9. Celia says:
    12 años atrás

    Y ESTO A QUIEN COÑO FAVORECE? A una minoría elitista. A los de aquí no nos gusta que nos sangren por coger una hamaca en la playa o querer ir a cenar en familia. Cuando no estemos de moda, qué os inventaréis?

    Responder
  10. Celia says:
    12 años atrás

    Y ESTO A QUIEN COÑO FAVORECE? A una minoría elitista. A los de aquí no nos gusta que nos sangren por coger una hamaca en la playa o querer ir a cenar en familia. Cuando no estemos de moda, qué os inventaréis?

    Responder
  11. ojjosnegrosjosnegros says:
    12 años atrás

    Favorece a los cuatro dueños de ibiza SL, Ibauzá SL Ibimatutes SL.
    poderoso caballero don dinero
    La Ley del Poder, no el poder de la Ley

    Responder
  12. ojjosnegrosjosnegros says:
    12 años atrás

    Favorece a los cuatro dueños de ibiza SL, Ibauzá SL Ibimatutes SL.
    poderoso caballero don dinero
    La Ley del Poder, no el poder de la Ley

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Sonia en Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza
  • Pili en Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza
  • S'acabat sa festa en Agreden brutalmente a un policía en Platja d’en Bossa durante una operación antidroga
  • S'acabat sa festa en Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución
  • S'acabat sa festa en Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución

Lo más leído

  • Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza

    Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Impresionante vídeo: así arrasa la plaga de torcaces los cultivos de Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Testigos del robo violento de un reloj de alta gama en Ibiza retienen al ladrón

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ibiza activa la emergencia cinegética para frenar la plaga de torcaces

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress