Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

L’atur continua baixant a Eivissa i Formentera, però la inflació a Espanya és la més alta des de 1985

Por Toni Escandell
4 abril 2022
en Local
0
Sant Antoni inicia la eliminación de ocho puntos de contenedores soterrados no operativos

Imatge d'arxiu: treballadors a unes obres de Sant Antoni. Foto: Ajuntament de Sant Antoni.

0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

Toni Escandell/EFE. El mercat de treball del mes de març a les Illes Balears ha incrementat el seu ritme, amb una afiliació «capdavantera en el conjunt de l’Estat i la més elevada registrada en un mes de març a la Comunitat», segons ha assenyalat el Govern balear. Són ja cinc mesos de màxims històrics acumulats d’afiliació, segons les dades oficials. Així, el mes passat es van registrar 467.320 persones afiliades en el conjunt de l’arxipèlag, el que suposa un increment interanual de l’11,4% i 47.822 persones afiliades més que fa un any.

De tota manera, encara que la creació d’ocupació és real, també ho són els nivells històrics d’inflació que es registren a Espanya des de fa mesos. A l’octubre, la pujada de preus ja era un problema greu. Al mes de març, molt més. La inflació ha escalat aquest últim mes fins al 9,8% (a escala nacional) respecte al mateix mes de l’any anterior, 2,2 punts per sobre de la taxa registrada al febrer (7,6%) i la més alta des del 1985, segons l’Instituto Nacional de Estadística (INE). A més a més, la inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un repunt de quatre dècimes al març, fins a col·locar-se al 3,4%, la més alta des del setembre del 2008.


En aquest context, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, i el director general de Model Econòmic i Ocupació, Llorenç Pou, han presentat avui les dades d’afiliació i atur corresponents al mes de març. El conseller ha assenyalat que les Illes Balears continuen essent capdavanteres en la creació d’ocupació a Espanya, que en el seu conjunt ha incrementat l’afiliació interanual en un 4,8%.

Dades d’Eivissa i Formentera

Pel que fa a les dades de les Pitiüses, destaca que la variació interanual de l’atur en el mes de març a Eivissa ha estat de -47,6% en el cas de les dones i del -53,7% en el dels homes. Això equival a què en total hi ha 5.533 eivissencs menys a l’atur (2.742 dones menys i 2.791 homes menys).

Les dades també milloren si es comparen amb el mes de febrer d’enguany: en aquest cas l’atur baixa un 9,7% en les dones i un 9,8% en els homes. Actualment, a Eivissa hi ha 5.417 aturats, tal com es pot comprovar als següents gràfics, fets públics avui pel Govern balear.

En el cas de Formentera, la situació no és gaire diferent. En termes interanuals, l’atur ha baixat un 53,7% en les dones i un 53,5% en els homes, pràcticament el mateix en els dos sexes. Si es miren les xifres absolutes, això equival a 261 aturats menys a la pitiüsa menor. Actualment, hi ha un total de 226 aturats, segons les dades oficials.

Contractació a les Pitiüses

D’altra banda, i pel que fa als contractes registrats, aquests han augmentat en un 129,3% en homes a Eivissa respecte al mes de març de l’any 2021. En el cas de les dones, aquesta xifra descendeix al 90,6%, encara que continua sent molt alta. A Formentera -també en termes interanuals- la contractació ha augmentat un 25,8% per a elles i un 48,6% per a ells. Si s’observen les dades de contractació respecte del mes passat, febrer, les dades també són positives, tal com es pot comprovar als quadres que apareixen a continuació. La variació mensual més alta és la de les dones a Eivissa, que ha estat del 77,8%.

Quasi tots els indicadors d’atur a ambdues illes milloren, tal com es mostra a la següent taula. L’excepció és la dada de variació respecte al mes de febrer, que mostra que a Formentera hi ha sis persones aturades més.

També cal destacar que la majoria de noves contractacions són de caràcter indefinit. De les del mes de març d’enguany, a les Pitiüses n’hi ha 3.486 indefinides (3.339 a Eivissa i 147 a Formentera). Això equival a un augment dels contractes indefinits del 105% a Eivissa respecte del mateix mes de l’any passat. Aquesta xifra és del 40,4% en el cas de Formentera.

Guerra i aturada de transports

El conseller ha volgut transmetre un missatge de «tranquil·litat i confiança» en el mercat de les Illes Balears, malgrat un context incert, amb una vaga de transports que no ha afectat greument les Illes, i amb un context bèl·lic internacional que, a curt termini, «no es presenta com un factor que incideixi en l’activitat econòmica», ha apuntat l’Executiu.

El conseller Negueruela, que també exerceix com a portaveu del Govern de la Comunitat, ha ressenyat que, «per primera vegada, en aquest mes de març s’ha computat més contractació indefinida que contractació temporal, un dels principals efectes causats per la reforma laboral». En aquest sentit, ha explicat que un 55% del total de la contractació a les Illes ha estat indefinida, i que el número de fixos discontinus s’ha triplicat respecte del mateix mes de 2019.

Els sindicats celebren les dades, però CCOO recorda la inflació

Per la seva banda, UGT ha afirmat que les dades d’atur i afiliació del mes de març són les «millors en anys» per la qualitat de l’ocupació generada, mentre que CCOO ha atribuït l’augment de la contractació indefinida a l’aplicació de la reforma laboral.
La secretària d’Acció Sindical d’UGT Balears, Ana Landero, ha indicat que tot i que les Balears continua tenint un nombre «important» de persones aturades, han baixat més d’un 40% respecte del març del 2021, la caiguda interanual més accentuada del país.

També ha qualificat d'»històric» el nombre de contractes indefinits signats a les Balears. I és que d’un total de 38.781 contractes realitzats, més del 55% han estat indefinits. «És un fet inèdit que la contractació indefinida superi la temporal en aquestes Illes», ha remarcat Landero, alhora que ho ha atribuït a una Reforma Laboral que «posa límit a la temporalitat i precarietat».

Per part seva, el sindicat CCOO ha assenyalat que les dades són positives perquè augmenten els afiliats a la Seguretat Social i disminueixen les persones en situació d’atur. Segons CCOO, continua l’augment en la contractació indefinida fruit de l’aplicació de la reforma laboral, però matisa que l’augment de l’IPC suposa una pèrdua més gran de poder adquisitiu dels salaris i de les pensions.

«Es fa necessari un control més gran dels preus que permet que les persones, i especialment les més vulnerables, puguin portar una vida digna, sense haver de renunciar a qüestions tan bàsiques com són una bona alimentació o encendre la calefacció quan fa fred», ha matisat. Per això CCOO ha advocat per un pacte de rendes que no només es basa a incrementar els salaris, sinó que es controlin els preus de l’energia i dels aliments perquè les persones puguin cobrir almenys les necessitats bàsiques, amb els seus ingressos.

Tags: Formenteragovern balearIbizamercado laboralParoPitiüsestrabajo
Noticia anterior

Lluvias de marzo: Ibiza y Formentera registraron un 353% y un 443% más de litros por metro cuadrado de lo habitual

Siguiente noticia

El Club Náutico de Ibiza acoge esta Semana Santa una de las regatas más importantes del calendario nacional de vela

RelacionadoNoticias

Ibiza frena los asentamientos ilegales antes de que empiecen: control exprés y limpieza masiva

Ibiza frena los asentamientos ilegales antes de que empiecen: control exprés y limpieza masiva

15 julio 2025
Santa Eulària desmantela el asentamiento de caravanas e infraviviendas de Can Rova 2

Santa Eulària desmantela el asentamiento de caravanas e infraviviendas de Can Rova 2

15 julio 2025
Formentera cede tres solares para construir vivienda para jóvenes, familias y profesionales esenciales

Formentera cede tres solares para construir vivienda para jóvenes, familias y profesionales esenciales

15 julio 2025
Fallece el hombre de 30 años que se precipitó en un Mercadona de Ibiza

Fallece el hombre de 30 años que se precipitó en un Mercadona de Ibiza

15 julio 2025
Siguiente noticia
El Club Náutico de Ibiza acoge esta Semana Santa una de las regatas más importantes del calendario nacional de vela

El Club Náutico de Ibiza acoge esta Semana Santa una de las regatas más importantes del calendario nacional de vela

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Bigarrat en Formentera cede tres solares para construir vivienda para jóvenes, familias y profesionales esenciales
  • El rapero que tocaba el violín en Ibiza frena los asentamientos ilegales antes de que empiecen: control exprés y limpieza masiva
  • Feina o menjar en Formentera cede tres solares para construir vivienda para jóvenes, familias y profesionales esenciales
  • Rogelio en Inaugurada la nueva rotonda este de Sant Josep que reducirá el impacto del tráfico en el pueblo
  • B en El Aeropuerto de Ibiza supera los 1,2 millones de pasajeros en junio y crece un 2% respecto a 2024

Lo más leído

  • Coto al descontrol en Talamanca: multan a otra embarcación y anuncian más inspecciones

    Coto al descontrol en Talamanca: multan a otra embarcación y anuncian más inspecciones

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • La fiesta de Lamine Yamal no fue finalmente en Ibiza: el crack del Barça celebró su mayoría de edad en el Garraf

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Desmantelan en tiempo real asentamientos ilegales en zonas boscosas de Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Un hombre, en estado grave tras precipitarse en un supermercado de Mercadona en Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ola de sanciones en Ibiza: el Ayuntamiento denuncia cinco pisos turísticos ilegales

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress