Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Manel Marí guanya el premi València del Magnànim

Por Vicent Ribas
19 septiembre 2016
en Local
0
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

@Noudiari / La Institució Alfons el Magnànim ha donat a conéixer la resolució dels jurats qualificadors per a la concessió dels seus premis València i València Jove corresponents a l’edició del 2016. Els premiats són l’eivissenc Manel Marí (poesia en valencià), Constantino Molina (poesia en castellà), Teresa Broseta (narrativa en valencià), José Vicente Pascual (narrativa en castellà) i Jordi Julià (assaig).

Manel Marí. Foto: Miguel Lorenzo
Manel Marí. Foto: Miguel Lorenzo

A més, Bruna Generoso i Raquel Vázquez són les guanyadores en la primera edició de la modalitat de poesia jove en valencià i castellà, respectivament, mentre que els premis joves d’assaig i narrativa han quedat deserts. Els guardons seran entregats en una gala prevista per al dijous, 27 d’octubre en el MuVIM (Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat).

“Estem satisfets per la quantitat i especialment per la qualitat de les obres presentades en aquesta primera edició de la nova etapa del Magnànim —ha declarat el diputat de Cultura, Xavier Rius— i ara l’objectiu és aconseguir un major impacte i difusió de les obres premiades i potenciar la projecció del certamen en les properes convocatòries.

Integraren els diversos jurats, presidits per Rius, Víctor del Árbol, Rosa Ribas, Carmen Amoraga i Eva Olaya (narrativa en castellà); Carme Manuel, Gonçal López-Pampló; Raquel Ricart i Pere Antoni Pons (narrativa en valencià); Amalia Bautista, Carlos Marzal, Jaime Siles i Jesús Munárriz (poesia en castellà); Vicent Berenguer, Josep Vicent Fluixà, Josep Porcar i Begonya Pozo (poesia en valencià), i Antonio Ariño, Ismael Saz, Vicent Martínez i Anacleto Ferrer (assaig).

L’editorial Bromera publicarà les obres premiades en valencià, mentre que Ediciones Versátil i Hiperión ho faran amb les premiades en les modalitats de narrativa i poesía en castellà, i el Magnànim editarà directament el premi d’assaig, dins del seu catàleg general.

Poesia en valencià
L’obra premiada és Tavernàries, de Manel Marí (Eivissa, 1975), en paraules del jurat, “és una visió original, desimbolta i profundament moderna d’actituds morals actuals a través de la celebració de l’embriaguesa com a referent de la llibertat individual”. L’autor, sociòleg, poeta i guionista de televisió resident en Alboraia, ha publicat Poemes en gris (1999), Poemari de descortesia (2000), Clarisse (2000), Patrimoni dels dies (2001), Deshàbitat (2004), No pas jo (2006), Suite a mitges (2006) i El tàlem (2008), alguns dels quals han estat reconeguts amb diversos premis literaris.

Pel que fa a la categoria per a joves, Bruna Generoso (Barcelona, 1986), amb el llibre Abstraccions i certeses inaugura el palmarés d’esta modalitat creada en aquesta edició. Anteriorment, Bruna Generoso ha publicat el recull On has deixat la veu? (2010), premi de poesia Martí Dot de Sant Feliu de Llobregat (2011.)

Poesia en castellà
Silbando un eco extraño, de Constantino Molina (Pozo-Lorente, Albacete, 1985), obra guanyadora de la modalitat de poesia en castellà, és “un cant de les modestes realitats, amb bona factura, ritme i harmonia en el vers, configurant una poesia reflexiva al voltant de l’estranyesa de la realitat”. Molina, col·laborador habitual en suplements culturals de premsa, ja va ser guardonat amb el Premio Adonáis 2014 amb el seu primer llibre, Las ramas de azar.
La filòloga Raquel Vázquez (Lugo, 1990) aborda amb el poemari El hilo del invierno, premi poesia jove en castellà, “una temàtica contemporània de gran musicalitat, plasmant una varietat d’interessos i punts de vista que van des del social fins al crític i existencial”. La jove autora gallega ha publicat un llibre de contes La ocarina del tiempo (2016) i diversos poemaris, com ara Si el neón no basta (2015), Lied de lluvia para una piel ausente (2014) o Luna turbia (2013).

Narrativa en valencià
Teresa Broseta (València, 1963) rebrà el premi de narrativa en valencià per El dia de demà, novel·la que “narra un triangle amorós, apassionat i dramàtic entre tres personatges que retraten els diferents mons i rostres que conviuen en la València actual, convertida així en matèria literària”. Broseta, prolífica autora d’obres de narrativa, teatre i poesia destinada fonamentalment al públic infantil i juvenil des que guanyara el premi Carmesina en 2001 amb la seua primera obra, La botiga del Carme, torna així a la narrativa per a adults.

Narrativa en castellà
Un total de 79 obres competiren pel premi de narrativa en castellà que finalment recaurà en Isla de Lobos, l’obra de José Vicente Pascual (Madrid, 1956), considerada pel jurat “molt entretinguda, amb un punt màgic que conjuga hàbilment elements de ficció realista i màgica i aconsegueix crear una atmosfera molt original”. Pascual és un experimentat narrador amb una vintena de novel·les publicades des de 1990. Les seves obres més recents són Los fantasmas del Retiro (2011), La hermandad de la nieve (premi Hislibris 2012 a la millor novel·la històrica), Almirante en tierra firme (premi Hispania 2013) o Interregno (2015).

Primer premi d’assaig
La modalitat d’assaig és una de les grans novetats de la convocatòria d’enguany i el primer premiat és Jordi Julià (Sant Celoni, 1972) amb Poesia i identitat. Lírica contemporània i formes de despersonalització, treball considerat pel jurat com “un llibre ben escrit que planteja un recorregut ben traçat i amé abordant la problemàtica de la dissolució del jo en algunes fites i autors rellevants de la poesia contemporània, amb un to assagístic que atrau l’interés també per a un públic no especialitzat”.

Julià, poeta, assagista i professor a l’Autònoma de Barcelona, està especialitzat en l’anàlisi de la poesia i la literatura contemporània, camp en el qual les seues investigacions han rebut destacades distincions, com ara els premis Siglo XXI (Mèxic), Miguel de Unamuno (Bilbao) o Dámaso Alonso (Santiago de Compostela), i més recentment el Cátedra Blasco (Universitat de València, 2015) i el premi internacional Walter Benjamin (2016), per El cants de l’èxode, sobre la poesia de l’exili republicà.

Noticia anterior

3-1. La Peña ‘caza’ al Poblense a la contra

Siguiente noticia

Cuatro nuevos agentes se incorporan a la Policía Local de Sant Antoni

RelacionadoNoticias

Agreden brutalmente a un policía en Platja d’en Bossa durante una operación antidroga

Agreden brutalmente a un policía en Platja d’en Bossa durante una operación antidroga

5 julio 2025

Talamanca: de cierre parcial a clausura total por la extensión de un vertido de gasoil

5 julio 2025
Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución

Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución

5 julio 2025
Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza

El Consell de Ibiza revocará la licencia turística a la villa de Can Burgos

5 julio 2025
Siguiente noticia

Cuatro nuevos agentes se incorporan a la Policía Local de Sant Antoni

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Pili en Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza
  • S'acabat sa festa en Agreden brutalmente a un policía en Platja d’en Bossa durante una operación antidroga
  • S'acabat sa festa en Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución
  • S'acabat sa festa en Roba una moto en Ibiza y agrede a varios policías tras una persecución
  • Marga Palerm en Vila lanza una nueva campaña para fomentar el civismo y la limpieza en el municipio

Lo más leído

  • Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza

    Un jubilado de 76 años acaba en urgencias tras ser encerrado en el terreno donde vive en una autocaravana en Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Impresionante vídeo: así arrasa la plaga de torcaces los cultivos de Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Testigos del robo violento de un reloj de alta gama en Ibiza retienen al ladrón

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ibiza activa la emergencia cinegética para frenar la plaga de torcaces

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress