Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Sant Josep es queda sense aigua dessalada per a una part de la seva població

Por Redacción
3 julio 2022
en Local
2
Sant Josep es queda sense aigua dessalada per a una part de la seva població
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ha estat informat per l’Abaqua que amb efecte immediat veurà reduït el cabdal d’aigua dessalada que rep el municipi, que fins ara permetia atendre les necessitats de tota la població. Després d’avaluar les distintes alternatives amb els tècnics i la concessionària del servei municipal d’aigües, Aqualia, s’ha considerat que la menys perjudicial per garantir l’aprofitament del cabdal disponible és deixar de subministrar al ramal que arriba a sa Caleta, que és la part de la xarxa municipal que registra un pitjor rendiment (del 40%) i que rebrà aigua de pou mentre duri la situació. Això afectarà al voltant de 2.500 abonats, amb un consum aproximat de 1.000 metres cúbics diaris. 

L’alcalde de Sant Josep i responsable de la gestió de l’aigua al municipi, Ángel Luis Guerrero, ha explicat que s’està estudiant com compensar els afectats pel temps que rebin aigua de pou a les seves cases. També ha demanat al conjunt de la ciutadania de Sant Josep que faci «una gestió més responsable que mai de l’aigua que surt de l’aixeta, cada gota és valuosa i no se’n pot perdre ni una».

Fins ara, tota l’aigua que consumia Sant Josep procedia de les tres dessaladores de l’illa. L’Abaqua ha vingut subministrant al voltant de 17.500 metres cúbics diaris al municipi, per damunt dels 16.500 que té assignats per contracte però per sota dels 21.000 que demana des de fa temps per poder garantir la qualitat del subministrament a la seva població real durant l’estiu. «Ara l’agència balear informa que no pot garantir tampoc l’excedent d’aigua dessalada que es venia rebent i això obliga a prendre una decisió molt difícil. L’única alternativa era baixar la qualitat de l’aigua a tot Sant Josep, el que afectaria durant mesos a tota la ciutadania», ha explicat l’alcalde.

Guerrero ha demanat a l’Abaqua que estudii el consum de l’illa al seu conjunt per mirar de trobar el cabdal necessari per sortir d’aquesta situació, però també ha recordat que «si l’objectiu és deixar de consumir aigua de pou a Eivissa per recuperar els nostres aqüífers és imprescindible optimitzar la gestió del recurs a nivell insular i dimensionar la producció de les dessaladores a la població que ja tenim, i així ho hem apuntat a tots els fòrums on hem participat per parlar del cicle de l’aigua. El problema que avui li toca patir a Sant Josep és un recordatori que fan falta més inversions», ha dit.

Guerrero també ha recordat que als últims dos mandats el municipi ha invertit més de 15 milions d’euros en renovar la seva xarxa d’aigües, «que estava molt obsoleta i perdia més aigua de la que arribava a les cases per la desídia dels que governaven abans». En aquest sentit, ha destacat que «s’ha fet molt d’esforç per gestionar bé un recurs molt valuós» i que, precisament, a dia d’avui l’únic ramal que falta per posar al dia és el de sa Caleta, que costarà al voltant d’uns 5 milions d’euros i que s’abordarà ben aviat. 

Amb la xarxa renovada en la seva totalitat, la següent passa que ja planifica l’Ajuntament és la construcció de dipòsits de prou capacitat per poder cobrir temporalment les necessitats de la població en casos d’interrupció del cabdal d’aigua dessalada per qualsevol causa.

Al marge d’aquestes inversions, i conscients de la necessitat de fer una gestió responsable d’un recurs escàs com és l’aigua, Sant Josep aplica des de fa uns anys l’ordenança que imposa mesures d’estalvi com la prohibicó del reg de jardins amb aigua de la xarxa municipal, que tampoc es pot dedicar a l’emplenat de piscines. També s’han implementat mesures com els controls telemàtics dels comptadors que permeten detectar i localitzar consums excessius i altres anomalies, com les connexions il·legals a la xarxa i altres fraus, a més de possibles avaries i fuites, diu Sant Josep. 

Així mateix, des de fa dos anys l’Ajuntament de Sant Josep no autoritza cap nova alta a la xarxa municipal per habitatges en sol rústic, que han de cobrir a través d’altres proveïdors les necessitats de consum d’aigua. «Això és així perquè consideram prioritari garantir la demanda dels nuclis urbans del municipi, que és la primera obligació que tenim i on es concentra la majoria de la nostra població», ha justificat l’alcalde.

Tags: agua desaladaEivissaSant Josep
Noticia anterior

Baleares registra casi dos muertes diarias por covid en los seis primeros meses del año

Siguiente noticia

Formentera tiene la vivienda de segunda mano más cara de España y va camino de los 10.000 euros el metro cuadrado

RelacionadoNoticias

Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

2 julio 2025
Evacuadas 150 personas por un incendio en unos apartamentos turísticos de Sant Antoni

Evacuadas 150 personas por un incendio en unos apartamentos turísticos de Sant Antoni

2 julio 2025
Detienen a un camionero con 10 kilos de cocaína en el puerto de Ibiza

Detienen a un camionero con 10 kilos de cocaína en el puerto de Ibiza

2 julio 2025
El Consell investiga la villa turística denunciada: podría ser clausurada y multada con hasta 40.000 euros

AVAT rechaza el incivismo en viviendas turísticas de Ibiza y pide no generalizar

2 julio 2025
Siguiente noticia
Formentera tiene la vivienda de segunda mano más cara de España y va camino de los 10.000 euros el metro cuadrado

Formentera tiene la vivienda de segunda mano más cara de España y va camino de los 10.000 euros el metro cuadrado

Comentarios 2

  1. Jose says:
    3 años atrás

    Vergonzoso! Piden a la población consumo responsable? Y a los hoteles, campos de golf, piscinas y similares? No teneis vergüenza, esto del PSOE de Eivissa son lo más hipócrita, demagogos e inútiles que se ha vusto nunca, empezando por Agustibet, Pilar Costa, Limones, etc. Vaya panda de ineptos a calentar las sillas ..

    Responder
  2. Desert says:
    3 años atrás

    Aquets comptadors que diuen que permeten detectar consums excessius no sé on s hauràn instalat si és veritat que hi estàn. Però si funcionen, no entenc perquè els que vivim en sol rústic se’ns prohibeix l’aigüa de la xarxa si s’hi pot controlar el consum. A més, a mí m ha tocat viure a sol rústic i no me sembla just veure com les zones urbanes van creixent i cents d habitatges nous cada any s enganxen a la xarxa. En canvi, gent que viu aquí desde sempre, en sol rústic, se li estigui prohibint enganxar-se. Si aquets contadors existeixen, per favor, fasseu-los servir, per a tothom per igual , sense discriminar.

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • BEC en El superyate de lujo ‘Attila’ queda encallado en la playa de es Pujols de Formentera
  • Absynthe en AVAT rechaza el incivismo en viviendas turísticas de Ibiza y pide no generalizar
  • Joanna en Recuperar objetos con arte y conciencia: el sueño del Centro de Recuperación Creativa en Ibiza
  • Luismi en Triguero coloca la primera piedra del nuevo campo municipal de Es Putxet
  • Pek en El Consell de Ibiza recupera los cañones de Sa Caleta para explicar la historia de la defensa en la isla

Lo más leído

  • Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

    Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • El Consell investiga la villa turística denunciada: podría ser clausurada y multada con hasta 40.000 euros

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza

    1 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • El Ayuntamiento de Ibiza da una semana para desalojar el poblado de caravanas de es Gorg

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • El superyate de lujo ‘Attila’ queda encallado en la playa de es Pujols de Formentera

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress