Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
  • Agenda
  • Coronavirus
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Santa Eulària compra el trull de Ca n’Andreu per 1,35 milions d’euros

Por Rebecca Beltrán
5 diciembre 2013
en Local, Santa Eulària
0
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

@Noudiari/ El ple de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu ha aprovat amb el suport de PP i ExC, l’adquisició per part del Consistori del Trull de Ca n’Andreu, una casa pagesa del segle XVII que compta amb un forn de calç, una sitja, una sínia i carros antics, a més d’una extensa col·lecció d’eines i estris de les feines del camp i de la vida diària que també s’incorporen al patrimoni municipal.

A la imatge, el trull de Ca n'Andreu, a Sant Carles. Foto: santaeulariadesriu.com
A la imatge, el trull de Ca n’Andreu, a Sant Carles.
Foto: santaeulariadesriu.com

La moció aprovada avui permet la compra de la finca sobre la qual es situa el trull i tot el material de la seva col·lecció, així com facultar a l’equip de govern per a adquirir una parcel·la situada al costat en direcció al poble una volta els propietaris puguin demostrar que no queda cap càrrega econòmica pendent. Totes dues adquisicions es faran per un preu de 1,05 milions d’euros, que correspon al terreny, la casa i els estris, a més d’altres 300.000 euros per la parcel·la de baix. En total, 1,35 milions, una xifra que suposa “una oportunitat única pel ben que s’ofereix i pel preu al qual es compra”, ha remarcat el regidor d’Urbanisme, Mariano Juan.

Els diners emprats per a aquesta compra formen part dels diners obtinguts per la venda d’una parcel·la a es Cap Martinet i que la llei obliga a emprar per ampliar el patrimoni local. Es mantindrà el contracte d’explotació actual del museu però l’Ajuntament podrà fer actes públics a les instal·lacions i el Consistori podrà promoure i organitzar totes les visites gratuïtes que consideri oportú.

Una ruta cultural entre l’església de Sant Carles, el trull i la font de Peralta
“L’adquisició d’aquesta instal·lació cultural a Sant Carles permetrà garantir el futur i la conservació d’una vivenda que figura dins diferents catàlegs de béns culturals i que presenta un espai de gran utilitat per a formar i difondre els valors i costums de la vida rural antiga al municipi”, segons han explicat des de l’Ajuntament.

A més, la corporació municipal ha afegit que amb aquesta compra “es podrà mantenir l’aspecte rural i en òptimes condicions de conservació d’aquella part de l’entorn del poble de Sant Carles de Peralta, configurant un conjunt paisatgístic de gran bellesa i valor mediambiental”. Per últim, la titularitat pública d’aquesta finca, juntament amb les actuacions de peatonalització del centre del poble, permetran a l’Ajuntament crear una ruta cultural i de passeig que connecti l’església amb el trull i la font de Peralta, situada molt a prop.

Declaració institucional contra la violència de gènere
Al plenari també s’ha aprovat per unanimitat el manual de senyalització del municipi que permetrà unificar els tipus i condicions dels indicadors, tant peatonals com per a vehicles, facilitant la creació d’itineraris i millorant la visibilitat de la retolació.

El ple de la Vila des Riu ha signat una declaració institucional en contra de la violència de gènere.
El ple de la Vila des Riu ha signat una declaració institucional en contra de la violència de gènere.

També per unanimitat s’ha aprovat una proposta conjunta de tots els grups per a fer una Declaració Institucional sobre el Dia Internacional contra la Violència de Gènere. “El Ple de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, en representació de totes les persones que conformen el nostre municipi, condemna qualsevol tipus de violència contra les dones, sense admetre’n cap tipus de justificació. Ni el silenci ni la resignació són admissibles”, afirma el text, que afegeix que el Consistori “vol renovar el compromís de treballar per fer visible i prevenir qualsevol manifestació de violència vers les dones i per garantir els drets de les víctimes i els seus fills, donant suport a les polítiques d’igualtat i lluita contra la violència de gènere, de manera coordinada amb la resta de poders públics convençuts de què una societat en igualtat és una exigència democràtica i és possible”.

En marxa el finançament dels desplaçaments d’alumnes amb discapacitats
Pel que fa a la moció presentada pel PSOE-Pacte que demanava instar a la conselleria d’Educació del Govern balear i a les conselleries de Benestar Social i Educació del Consell d’Eivissa a trobar una solució el més aviat possible per tal d’aclarir i solucionar el finançament dels desplaçaments per als alumnes discapacitats per a fer activitats fora dels seus centres educatius, ha estat rebutjada amb el vot en contra del grup de PP, ja que aquestes negociacions ja es troben en marxa.

Per últim, l’administració de Santa Eulària ha donat compte de l’expedient de contractació de les obres del nou institut, unes obres per les quals s’ha presentat una quinzena d’ofertes per part d’empreses i UTEs (Unió Temporal d’Empreses).

 

Tags: Santa Eulària
Noticia anterior

La demanda elèctrica augmenta un 5,5% a les Pitiüses al mes de novembre

Siguiente noticia

Esquerra Unida anuncia que no participarà en els actes del Dia de la Constitució

RelacionadoNoticias

Trasladarán a Valencia al hombre quemado en la explosión de un barco en Santa Eulària

Trasladarán a Valencia al hombre quemado en la explosión de un barco en Santa Eulària

6 junio 2023
Guillermo Fernández Romo, nuevo entrenador de la UD Ibiza

Guillermo Fernández Romo, nuevo entrenador de la UD Ibiza

6 junio 2023
Ibiza despide este sábado a Virginia Marí

Ibiza despide este sábado a Virginia Marí

6 junio 2023
Dj Michael Bibi, habitual de las discotecas más famosas de Ibiza, anuncia que padece un extraño cáncer

Dj Michael Bibi, habitual de las discotecas más famosas de Ibiza, anuncia que padece un extraño cáncer

6 junio 2023
Siguiente noticia

Esquerra Unida anuncia que no participarà en els actes del Dia de la Constitució

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Elena Fatchini en Fallece Virginia Marí, ex alcaldesa de Ibiza e hija de Marí Calbet
  • Mateu en Cinco bandas alternativas protagonizan el primer Festival Molí Rocks
  • Josep Tur en Dj Michael Bibi, habitual de las discotecas más famosas de Ibiza, anuncia que padece un extraño cáncer
  • MARIA CARMEN RAMOS RIERA en Fallece Virginia Marí, ex alcaldesa de Ibiza e hija de Marí Calbet
  • MTR en Fallece Virginia Marí, ex alcaldesa de Ibiza e hija de Marí Calbet

Archivos

  • junio 2023
  • mayo 2023
  • abril 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • enero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • agosto 2022
  • julio 2022
  • junio 2022
  • mayo 2022
  • abril 2022
  • marzo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • octubre 2021
  • septiembre 2021
  • agosto 2021
  • julio 2021
  • junio 2021
  • mayo 2021
  • abril 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • agosto 2020
  • julio 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • abril 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • septiembre 2019
  • agosto 2019
  • julio 2019
  • junio 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • enero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • septiembre 2018
  • agosto 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • mayo 2018
  • abril 2018
  • marzo 2018
  • febrero 2018
  • enero 2018
  • diciembre 2017
  • noviembre 2017
  • octubre 2017
  • septiembre 2017
  • agosto 2017
  • julio 2017
  • junio 2017
  • mayo 2017
  • abril 2017
  • marzo 2017
  • febrero 2017
  • enero 2017
  • diciembre 2016
  • noviembre 2016
  • octubre 2016
  • septiembre 2016
  • agosto 2016
  • julio 2016
  • junio 2016
  • mayo 2016
  • abril 2016
  • marzo 2016
  • febrero 2016
  • enero 2016
  • diciembre 2015
  • noviembre 2015
  • octubre 2015
  • septiembre 2015
  • agosto 2015
  • julio 2015
  • junio 2015
  • mayo 2015
  • abril 2015
  • marzo 2015
  • febrero 2015
  • enero 2015
  • diciembre 2014
  • noviembre 2014
  • octubre 2014
  • septiembre 2014
  • agosto 2014
  • julio 2014
  • junio 2014
  • mayo 2014
  • abril 2014
  • marzo 2014
  • febrero 2014
  • enero 2014
  • diciembre 2013
  • noviembre 2013
  • octubre 2013
  • septiembre 2013
  • agosto 2013
  • julio 2013
  • junio 2013
  • mayo 2013
  • abril 2013
  • marzo 2013
  • febrero 2013
  • enero 2013
  • diciembre 2012
  • noviembre 2012
  • octubre 2012
  • marzo 13

AVISO LEGAL
Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES
Noudiari.es, Avinguda Isidor Macabich, 41, 1-B, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103 Hecho con Wordpress

Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
  • Agenda
  • Coronavirus

AVISO LEGAL
Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES
Noudiari.es, Avinguda Isidor Macabich, 41, 1-B, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103 Hecho con Wordpress

Este sitio utiliza cookies funcionales y scripts externos para mejorar tu experiencia.

Privacy settings

Ajustes de privacidad

Este sitio utiliza cookies funcionales y scripts externos para mejorar tu experiencia. A la izquierda se especifica qué cookies y scripts se usan y cómo impactan en tu visita. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento. Tus decisiones no tendrán impacto en tu visita.

NOTE: Estos ajustes solo se aplicarán al navegador y dispositivo que estés usando actualmente.

Doubleclick

Gestionar de manera eficiente la publicidad del site

Google Analytics

Medición del uso del site con interes estadísticos y anónimo

Powered by Cookie Information