Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

El bluesman nord-americà Greg Izor i el retorn de Kamikaze al II Soul Food Fest el 12 de octubre

Por Redacción
5 octubre 2022
en + Pitiüses
0
El bluesman nord-americà Greg Izor i el retorn de Kamikaze al II Soul Food Fest el 12 de octubre
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

Dimecres que ve, 12 d’octubre, l’Auditori Caló de s’Oli acull la segona edició del Soul Food Fest, on es tornarà a combinar la gastronomia del sur dels Estats Units amb les més profundes arrels del blues i el rock en un esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Sant Josep i l’Associació Cultural Great River Road, amb l’objectiu de donar a conèixer l’intens vincle entre cuina i cultura musical, i que s’inclou al programa de les Festes de Cala de Bou i es Port des Torrent. “Seguim al costat d’una fòrmula que busca unir la cultura gastronòmica amb la musical en un festival que porta grans noms de l’escena del blues i el rock i que per enguany incorpora algunes novetats, com la nova àrea gastronòmica”, ha dit la regidora de Cultura i Festes, Cristina Ribas.



El festival començarà a migdia, amb el potent rock i soul que punxa Betterman Dj. Una hora més tard arribarà el rock i rhythm&blues de Kamikaze, mítica banda de ses Païsses, que torna especialment per a l’ocasió, 23 després de la seva disolució. Per la tarda, al voltant de les 16 hores, pujarà a l’escenari el cantant i armonicista nord-americà de blues Greg Izor, acompanyat per una banda de músics excepcionals formada pel guitarrista uruguaià Martín Burguez, i el madrileny César Crespo, el baixista argentí Christian Morana y el bateria local David Barona. 

Entre els concerts es podrà degustar un arròs jambalaia, típic de la gastronomia de l’estat de Luisiana, al sud dels Estats Units, a preu popular. A més, a partir de les 13 hores, es serviran altres plats a l’àrea gastronòmica que es muntarà per l’ocasió. Al llarg del festival, els visitants podran gaudir d’un mercat de vinils, que s’organitza en col·laboració amb l’Associació Retro. El festival, aiximateix, té el suport de Can Jordi Blues Station, Joan F. Ribas Estudio de Fotografía, Colores de Bes i Pinturas Real.

El gran armonicista nord-americà Greg Izor, amb una banda d’excepció

Els crítics de les revistes especialitzades de blues dels Estats Units defineixen a Greg Izor (Vermont, 1979), com una fusió entre l’arena de Luisiana, l’ànima d’Austin i el calor de Xicago. Està considerat una de les veus més potents i importants al món del blues i l’armònica, i alterna la publicació d’àlbums amb gires en viu, que des que es va traslladar a Madrid recorren sobretot Europa. 

Després de criar-se al nord dels Estats Units i apostar per la música com a mitjà de vida, Izor va decidir mudar-se al sud, a Nova Orleans. Allí va conèixer un dels grans de l’armònica, Jumpin’ Johnny Sansone, que es va convertir en el seu mentor i el va ajudar a crear un estil propi. Izor passa a ser un habitual dels bars de Bourbon Street, el carrer més animat del barri francès, i aconsegueix una residència al Funky Pirate Club, entre molts altres locals de la ciutat. Els caps de setmana els dedicava a aventurar-se pels pantans a la recerca de juke joints, locals de carretera on es tocava fins la sortida del sol.

Izor actua en aquesta etapa junt a Eddie Bo, Jerry ‘Boogie’ McCain, Henry Gray, Wolfman Washington, Oliver ‘La La’ Morgan i Clarence ‘Gatemouth’ Brown, entre altres. Amb un important prestigi com a bluesman, va decidir moure’s a Austin, on connecta amb altres icones del blues com Pinetop Perkins, Gary Primich, Derek O’Brien, Denny Freeman i Marcia Ball, i comença a tocar regularment a The Continental Club i Antone’s, i posa en marxa la seva pròpìa banda, The Box Kickers.

Ha publicat diversos discs: ‘I Was Wrong’ (2010), ‘Close to Home’ (2013) i ‘The 13 14’ (2016), amb The Box Kickers; ‘Homemade Wine’ (2017), junt al guitarrista i armonicista Marco Pandolfi publica ‘Maureen’ (2019), entre moltes col·laboracions.

Quant a la banda que l’acompanyarà:

Martín Burguez (Montevideo, 1988) ha realitzat un parell de gires per l’illa com a la III Mostra de Blues de Sant Josep, el juny. Es consolida com a músic de blus amb la seva banda El Club del Jump amb la que enregistra diversos àlbums i acompanya també altres grans artistes com James ‘Boogaloo’ Bolden, trompetista i líder de la banda de B. B. King, Lurrie Bell, Sax Gordon, Kirk Fletcher, Jimmy Burns, Tia Carrol o J. J. Thames. Actualment viu a Barcelona, des d’on gira per Europa amb la seva banda, Martín Burguez & His Rhythm Combo. També forma part de formación del saxofonista Dani Nel·lo.

César Crespo (Madrid, 1980) és un habitual del circuit de blues de la capital i també de l’illa, on actua des de 2019. Va participar l’any passat a la primera edició del Soul Food Fest. Després d’un temps a la Tonky Blues Band crea el seu propi grup, César Crespo & The Pinball’s Blues Party, amb el què ha publicat dos discs: ‘Guitar Player’ (2014) y ‘Give Me Time!’ (2016). 

Christian Morana és un dels bajistas fixos dels locals de blues a Madrid.  A més d’actuar junt amb grans del blues com Jimmy Burns, James Bolden, Tia Carroll i Slam Allen, entre altres.

L’asturià David Barona és un dels més reputats de l’illa. Macaco o The Electric Blue el busquen sempre que són a Eivissa i també és responsalbe del cicle de blues The Thrill is Here, que acull un local d’Eivissa. Forma part de Chiclete Jazz, Chimichurri i Yanba, entre altres grups.

Torna Kamikaze, 23 anys després

Un dels atractius d’aquesta edició del Soul Food Fest és el retorn de Kamikaze, una de las bandes de rock més populars de l’illa als anys 80 i 90. Aquesta formació sorgeix el 1985 a un magatzem d’un àtic de ses Païsses. El seu so evoluciona del heavy metal cap el rock i el rhythm & blues. També canvien els membres i del quintet inicial arriben a ser nou membres, en incorporar els vents a la formació. Actualment la formen quatre membres originals de la banda: Rafael Parra (veu i armònica), Toni Vicens (guitarra), Pedro Montero (baix i coros) i José Miguel Carlos (bateria i coros).

La banda es fa més popular als anys 90, arrel de guanyar la tercera edició del concurs Estiu Jove, el 1992. Amb allò guanyen la possibilitat d’enregistrar alguns dels seus temes, junt amb els finalistes, Arròs’n’Peix. Kamikaze es fa un nom habitual als cartells dels grans concerts que es realitzen a l’illa i actuen a diverses festes patronals. Arriben a participar al Sant Pepe Rock i fins i tot al macroconcert que es fa el 1992 sota el lema ‘Sí als espais naturals. Salvem ses Salines’. En la seva trajectòria compartiran escenari amb Inmaculate Fools, Barricada, Celtas Cortos, Kiko Veneno, Manolo García, Dinamita pa los Pollos, Bars o Rock’n’Bordes, entre altres, fins a la seva dissolució després de les festes de Sant Bartomeu del 1999.

Des d’aquella data només han retornat dos vegades: la primera el 2004 per un concert dedicat als gups dels anys 80 promogut per la Associació Cultural Sargantana a la sala Ibiza Marquee de Cala de Bou i que va tancar La Frontera. La segona ocasió arriba un any més tard, amb motiu de lanit del rock que es programa amb grups locals durant les festes de Sant Antoni de 2005.

Pel II Soul Food Fest, Kamikaze ha preparat un repertori dels seus temes originals, com ‘Otra generación’, ‘Necesitas más’, ‘Dentro de mí’ i ‘Como puedes ver’ amb versions dels seus temes preferits, com ‘Peligrosa María’ de Los Suaves, ‘Chicas de mala fe’ de Esturión o ‘El tren’ de Leño.  

Tags: IbizaMúsicaSant Josep
Noticia anterior

Publicadas las bases de la XXVIII ‘Setmana del Mar’, que coincide con el 50 aniversario del Club Nàutic Sant Antoni

Siguiente noticia

Formentera assisteix a la II Convenció de Tourespaña i planifica la seua promoció per a la pròxima temporada

RelacionadoNoticias

Vueling anula tres vuelos Ibiza-Barcelona en los dos últimos días

Vueling cancela 5 vuelos, uno procedente de Ibiza, que iban al aeropuerto de Bilbao

11 julio 2025
UGT plantea al presidente del Consell de Formentera mejoras urgentes en el transporte sanitario de la isla

UGT plantea al presidente del Consell de Formentera mejoras urgentes en el transporte sanitario de la isla

11 julio 2025
El PSOE reclama una solución al abandono del paso subterráneo entre Jesús y es Puig d’en Valls

El PSOE reclama una solución al abandono del paso subterráneo entre Jesús y es Puig d’en Valls

11 julio 2025
Roba un móvil y dinero colándose por la ventana de una vivienda en Ibiza y lo detienen horas después por su actitud sospechosa

Roba un móvil y dinero colándose por la ventana de una vivienda en Ibiza y lo detienen horas después por su actitud sospechosa

11 julio 2025
Siguiente noticia
Formentera assisteix a la II Convenció de Tourespaña i planifica la seua promoció per a la pròxima temporada

Formentera assisteix a la II Convenció de Tourespaña i planifica la seua promoció per a la pròxima temporada

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Ex semiranista en «Ibiza vive del recuerdo de los hippys que vinieron en sus furgonetas pero ahora echa a trabajadores que viven en ellas»
  • Luis en El PSOE reclama una solución al abandono del paso subterráneo entre Jesús y es Puig d’en Valls
  • ebusitano en Denuncian unas obras en el antiguo Bar San Francisco junto al BIC de la iglesia y en pleno Parque Natural
  • luisluis en Por una Ley de Control de Entrada y Circulación de Influencers en Ibiza, por Laura Ferrer
  • luisluis en El expresidente Aznar protagonizará la cita política del año en Ibiza junto a Marga Prohens

Lo más leído

  • «Ibiza vive del recuerdo de los hippys que vinieron en sus furgonetas pero ahora echa a trabajadores que viven en ellas»

    «Ibiza vive del recuerdo de los hippys que vinieron en sus furgonetas pero ahora echa a trabajadores que viven en ellas»

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Denuncian unas obras en el antiguo Bar San Francisco junto al BIC de la iglesia y en pleno Parque Natural

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ibiza al límite: todas las desaladoras cortan el suministro de agua a los camiones cisterna

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Nacen en Barcelona las primeras crías de lagartija pitiusa: un paso clave para salvar la especie

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Una serpiente aparece dentro de una furgoneta en el puerto de Ibiza: “¡Menudo susto nos llevamos!”

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress