@Noudiari/ El professorat de la Facultat d’Educació de la Universitat de les Illes Balears -que inclou els professors dels departaments de Biologia, Ciències de la Terra, Ciències Històriques i Teoria de les Arts, Ciències Matemàtiques i Informàtica, Dret Públic, Economia Aplicada, Filologia Catalana i Lingüística General, Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, Filosofia i Treball Social, Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació, Pedagogia i Didàctiques Específiques, Psicologia i Química- ha aprovat per unanimitat el seu refús al Decret de tractament integrat de llengües i el seu procés d’aplicació.
A la seva declaració, els professors universitaris senyalen que els canvis profunds al sistema educatiu “requereixen un consens entre els agents protagonistes d’aquest canvi:pares i mares, docents i Administració educativa i alumnes”, cal planificar les actuacions, definir els objectius amb claredat i viabilitat i preveure i generar recursos en formació, aspectes tots aquests que consideren que no es compleixen en l’actual aplicació del TIL. Així, tot i “compartir plenament” l’objectiu de la millora de les competències lingüístiques de l’alumnat en llengües estrangeres, els professors de la UIB consideren que el “TIL no és l’eina adequada per aconseguir aquesta millora, perquè no és justificable que per millorar el coneixement d’idiomes estrangers s’hagi de rebaixar en dos terços la presència de la llengua catalana, pròpia d’aquesta comunitat, com a llengua de l’ensenyament”.
Els docents també consideren que el veritat repte del sistema educatiu és la qualitat i l’eficàcia, aspectes que són inviables en “una dinàmica de reducció dràstica de recursos com la que s’ha genera”, especialment després de prendre decisions que s’han traduït en “increment de ràtios d’alumnes/professor, reducció o eliminació de professionals de suport, excessiva rotació del professorat als centres, importants retards en les dotacions econòmiques dels centres, eliminació d’ajudes a les famílies o a programes diversos com són els de reutilització de llibres, menjadors escolars i programes d’innovació docent”.
Finalment, el professorat de la Facultat d’Educació de la UIB dona el seu suport total a les mobilitzacions dels docents, rebutgen “la manca de voluntat de consens del Govern de les Illes Balears en tot aquest conflicte” i defenen el model educatiu vigent fins ara a les Balears, que “gaudia d’un ampli consens entre la societat i la comunitat educativa”.
Normal que se pronuncien en contra. Son los primeros interesados en mantener el “status quo” de la mayor fábrica de parados de la Comunidad y con unos estudiantes que, salvo excepciones, no saben escribir en español al ser su lengua vehicular el catalán. O sea, no son ni una Universitat para andar por casa.
Me encanta que dé lecciones de lengua española un lerdo que escribe “status quo”, como el grupo de rock británico, en vez de la correcta locución latina “statu quo”. A ver, que si odias el catalán porque no lo dominas no es culpa de los demás, garrulito, ¿no ves que no te da para más y te pasa lo mismo con el español?
Bueno, que se puede esperar de los calatano-fascistas, que les parece maravilloso y fantástico hacer exactamente lo mismo que hacía Francisco Franco, prohibir a los niños hablar en una de las lenguas cooficiales de la Comunidad Autónoma.
Que se les niegue a los padres elegir en que lengua quieren educar a sus hijos, no es más que una muestra del concepto de “democracia” que manejan. POngamos el ejemplo de un niño de 10 años que procede de sudamerica, que tiene que asumir todos los cambios culturales que se le vienen encima y además, formarse en un idioma que desconoce. El resultado, más que obvio, es un fracaso escolar de libro que se podía haber evitado. Y si le preguntas a uno de estos fantasticos profesores, seguramente la respuesta será: “que se hubiese ido con sus padres a otra Comunidad sin catalán”.
Todo un ejemplo de tolerancia la de estos fascistas linguísticos.
Quizás los profesores deberían decir que opinan sobre el último informe de la OCDE, que dice que tenemos una educación y unos formadores de lo peorcito de Europa. Eso si, en catalán.
“Que se les niegue a los padres elegir en que lengua quieren educar a sus hijos, no es más que una muestra del concepto de “democracia” que manejan”.
Macho, te autoretratas, ¿quién está negando una votación?
Las dos comunidades con mejores notas académicas en España son País Vasco y Catalunya, ambas con inmersión en vasco y catalán. Si vuestros hijos son burros, pero rematadamente burros, no es culpa de la lengua, sino de padres como tú.
¿Pero de que votación hablas? ¿No puedo elegir en que lengua de las dos oficiales de la C.A. les quiero educar? ¿No gano el P.P. las elecciones hace poco, hablando de votaciones? Ya, que esa votación no vale, solo cuando te favorece valen las votaciones.
Y por otro lado, ya que lo dices, en el Pais Vasco no es obligatorio el euskera como lengua vehícular, es opcional. Los papas pueden elegir y los sudamericanos estudian en la lengua que ya controlan. Y muchos, curiosamente, acaban sus estudios.
Que llames a todos los niños de Baleares (la segunda comunidad del Estado con mayor fracaso escolar) tontos del culo, te refleja bastante bien como persona y como profesor. Ya que das por hecho de que yo tengo hijos, permiteme que intuya que tu eres uno de esos profes que ante el galopante fracaso escolar del que sois participes, patéticamente le cargais el marrón a los niños.
Nada, solo decirte 3 cosas más:
¡Franco! ¡Franco! ¡Franco!