Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
  • Agenda
  • Coronavirus
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Endesa xifra en 154 les famílies de les Pitiüses que ja s’han beneficiat de la renovació automàtica del bo social

Por Redacción
18 noviembre 2022
en + Pitiüses
0
El precio de la luz vuelve a superar la barrera de los 200 euros/MWh
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

5.396 famílies de les Illes Balears, clients d’Endesa, de les quals 2.602 a l’illa de Mallorca, 164 a Menorca, 150 a Eivissa i 4 a Formentera, s’han beneficiat de la renovació automàtica del bo social des que el mes d’abril va entrar en vigor del Reial decret llei 6/2022. Això situa la xifra de beneficiaris d’aquest ajut en gairebé 14.600 famílies a les Illes Balears.



Endesa atribueix bona part d’aquestes dades al fet que tots els beneficiaris d’aquest descompte —llevat de les famílies nombroses, que estan subjectes a la vigència del seu carnet— no hagin de tramitar ara una sol·licitud de renovació cada dos anys per verificar que continuen complint els criteris d’assignació definits pel Govern, ja que des de l’energètica es fa directament la comprovació amb el Ministeri de Transició Ecològica per saber si la llar en qüestió pot continuar percebent el descompte en la factura elèctrica.

Aquells que gaudien de l’ajut abans de l’entrada en vigor de la nova normativa tindran una pròrroga automàtica de dos anys després de finalitzar el període de percepció. Dos mesos abans del següent venciment, Endesa els avisarà perquè puguin presentar la sol·licitud i la nova documentació acreditativa d’acord amb els nous requisits. A partir d’aquell moment les renovacions també passaran a ser automàtiques cada dos anys, sempre que es compleixin les condicions.

Més enllà de les renovacions, Endesa preveu que el col·lectiu de beneficiaris del bo social continuï creixent en els propers mesos amb la nova categoria que el Govern va impulsar a finals del mes passat i que es regula al Reial decret llei 18/2022: el bo social de justícia energètica, dirigit a llars amb ingressos baixos particularment afectats per la crisi energètica. Aquesta nova categoria suposa l’aplicació d’un descompte del 40 % sobre el preu voluntari per al petit consumidor (PVPC) i estarà vigent fins al 31 de desembre del 2023.

Es podran acollir a aquest ajut per al seu habitatge habitual les persones que tinguin una renda igual o inferior a 2 vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) de 14 pagues i superior a 1,5 vegades l’IPREM de 14 pagues. A tall d’exemple, el 2022 podran acollir-se al nou bo de justícia energètica un adult amb una renda inferior a 16.213 euros anuals o una família de quatre membres amb una renda inferior a 26.751 euros anuals.

Altres mesures

L’entrada en vigor del nou Reial decret llei 18/2022 amplia els descomptes i els prorroga fins al 31 de desembre del 2023. Així, per als consumidors vulnerables l’ajut passa del 60 % al 65 %, mentre que per als que es trobin en situació de vulnerabilitat severa s’amplia en un 10 % més, passant del 70 % al 80 %. 

A més, també s’incrementa el nombre de kilowatts hora (kWh) sobre els quals s’apliquen aquestes bonificacions, per la qual cosa el volum d’energia anual subjecta al descompte s’incrementa en un 15 % i de forma proporcional a les persones que convisquin al mateix habitatge. Per exemple, en una llar on viuen una o dues persones, els kWh bonificats són ara 1.587 kWh/any (abans eren 1.380 kWh); mentre que en una unitat de convivència formada per quatre persones són 2.698 kWh (enfront dels 2.346 kWh abans del canvi regulador).

Finalment, també s’ha aprovat un augment en l’ajuda mínima per beneficiari del bo social tèrmic de 25 a 40 euros, per ajudar consumidors vulnerables en consums tèrmics com ara calefacció, aigua calenta o cuines de gas. Aquest ajut es concedeix de forma automàtica a tots els beneficiaris de bo social elèctric —amb l’excepció de la nova categoria de bo de justícia energètic—.

Endesa, a les Illes Balears, actualment té 14.594 clients adherits al bo social. D’aquests, 7.689 són famílies vulnerables i tenen una rebaixa del 65 % en la factura del consum elèctric, mentre que 6.905 són famílies vulnerables severes i es beneficien d’una reducció del 80 %.

Quant a la seva tipologia, al voltant del 49,50 % són persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda, el 43,87 % són famílies nombroses, el 5,26 % són pensionistes, l’1,27 % correspon a col·lectius especialment afectats per la crisi econòmica derivada de la COVID-19 que s’han acollit a aquest ajut i el 0,10 % són beneficiaris de l’ingrés mínim vital.

 I.BalearsMallorcaMenorcaEivissaFormentera
Total beneficiaris Bo Social14.5946.24143744023
Beneficiaris renovació automàtica5.3962.6021641504
Total beneficiaris vulnerable7.6893.10224325617
Total beneficiaris vulnerable sever6.9053.1391941846
% Situació vulnerable criteri renda49,50%57,55%50,57%46,13%20,09%
% Famílies nombroses43,87%36,63%43,25%48,41%73,91%
% Pensionistes5,26%4,52%5,72%4,32%0%
% COVID-191,27%1,17%0,46%1,14%0%
% Ingrés mínim vital0,10%0,13%0%0%0%

A més, la normativa protegeix també aquelles llars vulnerables que, tot i acollir-se al bo social, no puguin pagar la factura. En aquest sentit, la Llei del sector energètic estipula que no es pot interrompre el subministrament elèctric un habitatge en què hi hagi, com a mínim, un menor de 16 anys a la unitat familiar, o en què el titular o un dels membres de la unitat familiar sigui una persona amb una discapacitat igual o superior al 33 % o amb un grau de dependència II o III. En aquests casos els clients s’hauran d’adreçar als serveis socials perquè emetin el corresponent document d’acreditació de la situació i, posteriorment, l’hauran de presentar a la seva comercialitzadora de referència.

Així mateix, els clients vulnerables en risc d’exclusió social, és a dir, aquells clients amb la consideració de vulnerables en grau sever que siguin atesos pels serveis socials no hauran de fer-se càrrec d’una factura sempre que els serveis socials acreditin el pagament de, com a mínim, el 50 % de la factura esmentada a la comercialitzadora de referència dins dels cinc mesos posteriors a l’emissió de la factura. La comercialitzadora assumirà el 50 % restant de l’import.

Finalment, una normativa recent ha establert el subministrament mínim vital, una mesura destinada als beneficiaris del bo social que incorrin en impagament, els quals tindran un termini addicional de sis mesos per fer el pagament de la factura. Durant aquests sis mesos no se’ls podrà interrompre el subministrament, però, si tenien contractada una potència superior a 3,5 kilowatts, veuran limitada la potència a 3,5 kilowatts. Aquesta mesura no s’ha de sol·licitar, sinó que el consumidor rebrà de la comercialitzadora la notificació de la data a partir de la qual se li aplicarà el subministrament mínim vital

Tags: EivissaEndesaFormentera
Noticia anterior

El economista Daniel Lacalle y el gerente de turismo de Gran Canaria, en el IX Foro Turismo Ibiza

Siguiente noticia

El Consell al Dia.- Eivissa convoca la XX edició del Premi de relats curts Joan Castelló Guasch 2022

RelacionadoNoticias

Juzgan a puerta cerrada a una mujer acusada de abusar sexualmente de su hijo de 4 años

La Audiencia rebaja 39 condenas a agresores sexuales en Baleares

3 febrero 2023
Llega el fin del uso de la mascarilla en interiores en pleno debate sobre la idoneidad de la medida

El uso de la mascarilla seguirá siendo obligatorio en centros de salud y residencias

2 febrero 2023
Rècord de participació en el concurs literari ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’

Rècord de participació en el concurs literari ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’

2 febrero 2023
Nueve de cada diez donantes, satisfechos con el Banco Sangre en la pandemia

Llamada del Banco de Sangre a los donantes

2 febrero 2023
Siguiente noticia
El Consell al Dia.- Eivissa convoca la XX edició del Premi de relats curts Joan Castelló Guasch 2022

El Consell al Dia.- Eivissa convoca la XX edició del Premi de relats curts Joan Castelló Guasch 2022

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • libertar en Javier Torres expone el papel de Ciudadanos en las medidas adoptadas por Consell
  • libertar en Más de 16 horas sin internet por una avería por las obras de Isidor Macabich en Ibiza
  • Pepe en Denuncian a cuatro conductores por estacionar en carriles de circulación de Isidor Macabich
  • Joanet en Sant Antoni, condenado a pagar 460 mil euros por la “incompetencia” de PSOE-Reinicia y PI, según el PP
  • Joanet en Sant Antoni, condenado a pagar 460 mil euros por la “incompetencia” de PSOE-Reinicia y PI, según el PP

Archivos

  • febrero 2023
  • enero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • agosto 2022
  • julio 2022
  • junio 2022
  • mayo 2022
  • abril 2022
  • marzo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • octubre 2021
  • septiembre 2021
  • agosto 2021
  • julio 2021
  • junio 2021
  • mayo 2021
  • abril 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • agosto 2020
  • julio 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • abril 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • septiembre 2019
  • agosto 2019
  • julio 2019
  • junio 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • enero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • septiembre 2018
  • agosto 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • mayo 2018
  • abril 2018
  • marzo 2018
  • febrero 2018
  • enero 2018
  • diciembre 2017
  • noviembre 2017
  • octubre 2017
  • septiembre 2017
  • agosto 2017
  • julio 2017
  • junio 2017
  • mayo 2017
  • abril 2017
  • marzo 2017
  • febrero 2017
  • enero 2017
  • diciembre 2016
  • noviembre 2016
  • octubre 2016
  • septiembre 2016
  • agosto 2016
  • julio 2016
  • junio 2016
  • mayo 2016
  • abril 2016
  • marzo 2016
  • febrero 2016
  • enero 2016
  • diciembre 2015
  • noviembre 2015
  • octubre 2015
  • septiembre 2015
  • agosto 2015
  • julio 2015
  • junio 2015
  • mayo 2015
  • abril 2015
  • marzo 2015
  • febrero 2015
  • enero 2015
  • diciembre 2014
  • noviembre 2014
  • octubre 2014
  • septiembre 2014
  • agosto 2014
  • julio 2014
  • junio 2014
  • mayo 2014
  • abril 2014
  • marzo 2014
  • febrero 2014
  • enero 2014
  • diciembre 2013
  • noviembre 2013
  • octubre 2013
  • septiembre 2013
  • agosto 2013
  • julio 2013
  • junio 2013
  • mayo 2013
  • abril 2013
  • marzo 2013
  • febrero 2013
  • enero 2013
  • diciembre 2012
  • noviembre 2012
  • octubre 2012
  • marzo 13

AVISO LEGAL
Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo Creative Commons Attribution 3.0.
Noudiari.es, Avinguda Isidor Macabich, 41, 1-B, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103 Hecho con Wordpress

Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
  • Agenda
  • Coronavirus

AVISO LEGAL
Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo Creative Commons Attribution 3.0.
Noudiari.es, Avinguda Isidor Macabich, 41, 1-B, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103 Hecho con Wordpress

Este sitio utiliza cookies funcionales y scripts externos para mejorar tu experiencia.

Privacy settings

Ajustes de privacidad

Este sitio utiliza cookies funcionales y scripts externos para mejorar tu experiencia. A la izquierda se especifica qué cookies y scripts se usan y cómo impactan en tu visita. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento. Tus decisiones no tendrán impacto en tu visita.

NOTE: Estos ajustes solo se aplicarán al navegador y dispositivo que estés usando actualmente.

Doubleclick

Gestionar de manera eficiente la publicidad del site

Google Analytics

Medición del uso del site con interes estadísticos y anónimo

Powered by Cookie Information