Felip VI contra la Constitució, per Bernat Joan i Marí | Noudiari.es

Felip VI contra la Constitució, per Bernat Joan i Marí

Bernat Joan i Marí.

Escric aquest paper el dia 4 a la tarda, havent a penes superat l’estat de xoc en què em va deixar el discurs del rei Felip VI d’anit passada. I hi estic perquè, malgrat que ara un ja es pot esperar qualsevol cosa, no pensava que, d’una manera tan flagrant, el rei d’Espanya es posàs en contra d’allò que li assigna la Constitució del seu país. Segons la Constitució espanyola, el rei ha de fer d’àrbitre i de mediador en els conflictes polítics. Dit d’una altra manera, el rei ha de fer el paper d’”home bo” per ajudar a resoldre els conflictes que es puguin plantejar, però no ha d’atiar el foc, no ha de fer, valga el símil, de bomber piròman. I el discurs d’ahir del Borbó va ser el d’un autèntic piròman.



Felip VI va fer un discurs excloent. Excloent per als catalans que, legítimament, votaren prou diputats de Junts pel Sí i de la CUP com perquè sumats facin una majoria absoluta del Parlament de Catalunya. Excloent per als tres milions i escaig de catalans que varen votar diumenge passat, en unes condicions duríssimes, un referèndum que guanyaren per golejada (don la xifra de més de tres milions perquè set-cents mil vots varen ser segrestats per la policia, però, així i tot, les forces de seguretat espanyoles, amb el gran desplegament que feren, no varen poder evitar que es poguessin computar els vots de més gent que a l’últim referèndum que s’havia fet a Catalunya: el de l’Estatut malaguanyat). Felip VI només va tenir paraules per a la minoria unionista de Catalunya. Va deixar ben clar que ja no es considera el rei de tots els catalans, ni tan sols de la majoria dels habitants d’aquesta part del regne suposadament seu.

Felip VI, conscientment, va fer el que algú n’ha dit una versió reial de l’”a por ellos!” i, per tant, es va posar, conscientment (vull insistir-hi), al marge de la Constitució espanyola i del paper que li atorga. Es va permetre, amb una arrogància que tira d’esquena, desqualificar els governants de Catalunya, elegits democràticament pels catalans… ell, a qui no ha elegit ningú! Les paraules crítiques envers Puigdemont, Junqueras, Forcadell, per part del Borbó haurien de grinyolar de mala manera a qualsevol persona que tengui un mínim sentit de la democràcia i de la decència.

Elisabet VI, reina del Regne Unit de la Gran Bretanya i d’Irlanda del Nord, es va mantenir neutral en el referèndum sobre Escòcia, malgrat que des dels sectors unionistes li varen demanar que s’hi implicàs directament. No ho va fer perquè, passàs el que passàs, volia preservar la seua capacitat d’arbitratge i de moderació entre grups que tenen una visió molt diferent de com han d’anar les coses. Felip VI ha dinamitat voluntàriament aquesta possibilitat, que, malgrat tot, li encomana la Constitució espanyola.

Després d’això, queda clar que Felip VI no pot continuar sent el rei dels catalans. Però, ho pot continuar sent dels espanyols demòcrates? O està avorrit i té ganes de precipitar la III República espanyola? En confiança, el veig capaç de precipitar els esdeveniments i de donar tot el gust del mon tant als republicans espanyols com als independentistes catalans.

BERNAT JOAN I MARÍ

21 Respuestas a Felip VI contra la Constitució, per Bernat Joan i Marí

  1. Yo mismo Responder

    5 octubre, 2017 en 12:46

    3 milions? Van votar 2,2!! Els independentistes i la seva realitat..

    • Poseidonico Responder

      5 octubre, 2017 en 13:37

      Se entiende que está sumando las 800.000 peligrosísimas papeletas incautadas y desactivadas que ya estaban dentro de las urnas.

      • Yo mismo Responder

        5 octubre, 2017 en 14:15

        I les urnes plenes abans de començar, la gent que votaba quatre vegades… les dades d aquedt referèndum no sós vàlides

        • Poseidonico Responder

          5 octubre, 2017 en 15:58

          En cuanto más datos dais de la falta de garantias de la votación, menos se entiende la actuación policial ante algo que no era vinculante.

          • Yo mismo

            5 octubre, 2017 en 18:14

            Tienes razón. Entiendo que Rajoy busca rédito electoral. Muy triste todo lo que está pasando

  2. Napamwin Responder

    5 octubre, 2017 en 13:51

    Hipócrites.. no teniu cap dret a parlar de la Constitució que tan vos la heu passat pes forro.

  3. Juan Pacheco Responder

    5 octubre, 2017 en 14:16

    Pero porqué no te callas de una p… vez!!

    • perico Responder

      5 octubre, 2017 en 15:06

      Caram! Quina gran demostració de demòcrata i de respecte a la llibertat d’expressió, senyor Pacheco!!

      Al final, tothom es destapa…

      • Juan Pacheco Responder

        5 octubre, 2017 en 19:57

        Perico, que no te enteras… aquí no se destapa nada.
        Yo llevo “destapado” toda mi vida, no me escondo detrás de un nick como hacéis todos.
        Este personaje no ha estado nunca en sus cabales, y ya resulta cansino… tuvo su momento cuando aleccionaba a los que ahora se arrastran como independentistas trasnochados por los grupúsculos de ERC de Ibiza y otras hierbas locales…
        Hoy día hasta da lástima.

        Slds

  4. Paco Responder

    5 octubre, 2017 en 15:17

    Este señor no para de intentar decidir sobre el futuro de todos los ibicencos y españoles. Va de iluminado y habla de forma prepotente y altiva. No nos interesa gente como tu que opinas desde la atalaya de tu bienestar. Si no te gusta España vete. El mundo es muy grande.

  5. Pokemon de Puigdemont Responder

    5 octubre, 2017 en 15:42

    Este señor ya pilló bastante en directo en la TV hace unos años y sigue igual. Es como lo del “Tonto en el camino”, cuando el camino se acaba, el tonto sigue…

  6. Vipn Responder

    5 octubre, 2017 en 16:00

    Comprate un bosque y pierdete, bocachancla.

  7. Prou Responder

    5 octubre, 2017 en 18:26

    Este señor y su señora han sido profesores de catalán de los dos institutos más grandes de Ibiza. Recomiendan libros de clara diferenciación por vivir en los que ellos llaman paissos catalans. Gracias al estado que tanto odian tienen un nivel de vida alto y mira como lo agradecen.

    • Pilar Martín Responder

      5 octubre, 2017 en 18:43

      De verdad que no entiendo como este señor, por llamarlo de alguna manera sigue erre que erre con su postura de llevar a las Baleares junto a Cataluña! No tiene ni idea de historia y tiene la poca vergüenza de dar clases en institutos e intentar que sus alumnos piensen como el sino suspendido. Yo lo vivi, aunque espero que mis hijos no lo tengan que soportar. Por favor si no te gusta Ibiza ya sabes el camino….

    • XICU Responder

      7 octubre, 2017 en 11:33

      El problema es que esta gente adoctrinan a nuestros hijos en los centros de enseñanza publica.
      Espero que esto sirva para que los ibicencos abramos los ojos.

  8. Vic Responder

    5 octubre, 2017 en 19:25

    Un altre adoctrinat “catalibà”

  9. vicente Responder

    8 octubre, 2017 en 19:50

    Personajes como éste son los que han convertido las escuelas de Ibiza en centros de adoctrinamiento cuyo objetivo es separar a Ibiza de España e incorporarla a unos hipoteticos paises catalanes, Padres que tenéis hijos que van a la escuela, no caigáis en la trampa, obligat a estos profesores que a sus hijos su lengua vehicular sea el castellano. Si no obedecen denunciadlos-

  10. devila Responder

    9 octubre, 2017 en 11:02

    Este tipejo es un hipócrita, pide neutralidad cuando él nunca la tubo cuando nos adoctrinaba en el instituto. ¿Dónde está Europa? Se le llenaba la boca cuando hablaba de los países catalanes como un país más dentro de Europa.
    La política tiene que estar fuera de las aulas.¡Pacto por la educación ya!
    A ver si te enteras, El Rey nunca será neutral ante alguien que se salta la ley!, Se puede hablar de todo lo que quieras pero siempre dentro de la ley. ¿Quién es el que dice que hagamos caso a unas leyes y no a otras?¿Quién decidirá eso? ¿tú? Es repugnante! Si quieres votar cambia la ley primero democráticamente.
    Suerte que después de la época del instituto he tenido mejores profesores tanto en la universidad como en la EOI que nos han enseñado a apreciar el catalán y la cultura Ibicenca, que si es por estos 4 bandarras estaríamos en la calle quemando banderas.

  11. luisluis Responder

    12 octubre, 2017 en 11:11

    Pero lo que dice, ¿tiene o no tiene razon? ¿La constitucion dice que el rey tiene que estar callado o no?
    Alguien dijo que la verdad es la verdad la diga Agamenon o su porquero, o lo que es lo mismo la verdad es la verdad la diga quien la diga

  12. luisluis Responder

    12 octubre, 2017 en 11:13

    Sr. Bernat Joan, estoy totalmente en contra de sus ideas politicas. (y en contra de las de los necionalista de centro)
    Pero dice verdades como puños

  13. Resident de Vila Responder

    14 octubre, 2017 en 17:32

    Cada dia més admirable el fet de poder lleguir columnes així que animen el foro d’aquesta sosa web