Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

Vídeo.- L’empresari investigat per delicte mediambiental a Porroig continua fent negoci «impunement»

Por Redacción
15 agosto 2022
en Local
3
Imatge de Salvem Sa Badia.

Imatge de Salvem Sa Badia.

0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

L’entitat ecologista ‘Salvem Sa Badia de Portmany’ ha tingut accés a una sèrie de vídeos i imatges fets ahir, diumenge, en els quals pot apreciar-se com l’empresari E.S.C., que «s’ha apropiat d’aquesta badia i que la utilitza per a comerciar amb els morts il·legals que ell mateix instal·la, sovint sobre posidònia, continua plenament operatiu», segons denúncia l’organització en una publicació recent a la seua pàgina web.



Cal recordar que, tal com va recollir Noudiari el dijous passat, aquest empresari està sent investigat per la Guàrdia Civil per un presumpte delicte contra la flora i la fauna. I és que sembla que podria haver col·locat morts (estructures de fondeig) de manera irregular a la badia de Porroig, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia. El dimecres passat es va presentar a dependències de la Benemèrita després de ser citat pel Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona), i va estar acompanyat en tot moment per un advocat.

«Els advertiments de la Guàrdia Civil, que està investigant-lo, han resultat estèrils i continua amb l’activitat de manera descarada i impune, davant l’atònita mirada dels residents locals que acudeixen a banyar-se a aquesta platja i que coneixen de sobres el que fa», denuncien des de Salvem Sa Badia.

Als següents vídeos se’l pot veure parlant amb els clients que li lloguen els amarratges i acostant-los una corda per fondejar. «La mateixa persona que els ha gravat ha explicat que també ha tingut oportunitat de parlar amb alguns usuaris d’aquesta instal·lació il·legal, confirmant que abonen l’import del lloguer directament a aquest individu. Altres fonts de la zona asseguren que amb cada amarratge obté diversos milers d’euros al mes i que posseeix dotzenes d’ells. Algunes temporades pot haver arribat a acumular més d’un centenar», afegeixen des de l’entitat ecologista.

A un altre vídeo se’l pot veure deslligant diverses llanxes pneumàtiques de la seua propietat, que utilitza per a anar ocupant les boies que van quedant lliures, quan les llanxes o els velers les abandonen. «Aquesta persona es passa el dia movent aquestes barques d’una boia a l’altra, mentre els clients van arribant».

A més, sempre segons el comunicat de Salvem Sa Badia, «el responsable dels fondejos il·legals també disposa d’una llanxa a la meitat de la badia, que utilitza com a base i a la qual també va amarrant les llanxes que distribueix per les diferents zones de boies».

«Molts dels seus clients són xàrters il·legals que utilitzen Porroig com a ancoratge i els molls dels escars com a port, recollint clients i queviures constantment. També desembarquen enormes bosses d’escombraries pel mateix lloc, traslladant-la als contenidors que hi ha al costat del camí d’accés a la cala. Aquests no donen proveïment i les bosses de desaprofitaments s’acumulen a munts al costat d’ells», afegeix el comunicat, en el que també es denuncia que «naveguen amb les embarcacions auxiliars entre els banyistes, nens inclosos, que ja s’han cansat d’aquest abús i han començat a increpar-los». De fet, tal com va recollir Noudiari la setmana passada, recentment un grup de banyistes d’aquesta cala va increpar als tripulants d’una llanxa auxiliar que passava al costat d’uns nens amb el motor encès. Al final, els van impedir accedir a la riba en aquest punt.

View this post on Instagram

A post shared by Maltesa del Mar ⚓ (@maltesa_del_mar)

Un vídeo d’aquesta escena es va viralitzar a les xarxes socials. De fet, el va publicar l’empresa de neteja de fons marins Maltesa del Mar. L’activista ecologista d’Eivissa, María José Estarellas, també va criticar aquesta situació, que es produeix any rere any.

Doncs, segons Salvem Sa Badia, ahir mateix, diumenge, un altre grup de veïns que hi havia a aquesta cala van tractar d’impedir que una altra llanxa d’un xàrter s’acostés a la riba. Banyistes locals forçats a fer de policies.

Aquest empresari està sent investigat per un delicte contra la fauna i la flora per part del Seprona de la Guàrdia Civil i, per tant, en algun moment haurà d’anar a declarar davant el jutge.

Un llarg historial de conflictivitat

«L’implicat va amenaçar de mort el passat 29 de maig a diversos bussejadors de Maltesa de la Mar, mentre comprovaven l’estat dels fons de la badia de Porroig», segons ha assenyalat l’entitat ecologista.

A més a més, «el 18 de juny, va tornar a fer el mateix amb els bussejadors voluntaris de Protecció Civil que retiraven morts del fons, per a impedir que aquest individu continuï lucrant-se amb un espai públic i danyant a la posidònia. Va tornar a circular prop d’ells amb una llanxa amb el motor en marxa per intimidar-los. Els policies locals que els acompanyaven el varen denunciar per desobediència als agents de l’autoritat i faltes de consideració, i la multa que rebrà pot oscil·lar entre els 600 i els 30.000 euros», agrega el comunicat de premsa.

Cal recordar que la regidora de Medi Ambient de Sant Josep, Mónica Fernández, va rebre també amenaces de mort per part d’aquest empresari, quan, acompanyada de diversos funcionaris, van tractar d’explicar-li el procediment iniciat per a desmantellar el desballestament il·legal en el qual acumula dotzenes i dotzenes d’embarcacions i vehicles, situat a la carretera de Cala Tarida.

«En el passat, aquest individu també es va dedicar a comerciar amb fondejos il·legals a la badia de Portmany i aquesta mateixa activitat comença a desenvolupar-se a altres llocs de l’illa. Així ha començat a ocórrer, per exemple, a la zona de Cala Xarraca, segons denuncien fonts de la zona», conclou el comunicat.

Tags: medi ambientporroigposidoniaSalvem sa Badia
Noticia anterior

Ajuts per al foment del català en el comerç, la restauració i els serveis a Formentera

Siguiente noticia

Conato de incendio en una vivienda de Sant Antoni

RelacionadoNoticias

Imagen de los bomberos frente al domicilio de la víctima, la noche de los hechos. / Bombers d'Eivissa

Prisión permanente revisable para la acusada de incendiar una vivienda y asesinar a un anciano enfermo mientras dormía en Ibiza

11 diciembre 2025
Vicent Marí y Salvador Losa han presentado los presupuestos del Consell de Ibiza 2026.

El presupuesto del Consell de Ibiza 2026 alcanza los 179,8 millones con la inversión ‘estrella’ del Cruce de Cazadores

11 diciembre 2025
Usuarios del transporte público, en su gran mayoría migrantes, hace cola frente un autobús en la estación de Sant Antoni durante la mañana de ayer. / D.V.

Preocupación entre los usuarios del bus en Ibiza: «¿Podré seguir viajando gratis?»

11 diciembre 2025
Imagen de archivo de pateras retiradas en Ibiza.

Una patera con 24 migrantes llega al puerto deportivo de Marina Botafoc en Ibiza

11 diciembre 2025
Siguiente noticia
Imagen de archivo de los efectos de un incendio en otra vivienda. Bomberos Ibiza.

Conato de incendio en una vivienda de Sant Antoni

Comentarios 3

  1. Sergio says:
    3 años atrás

    Pero como llamáis a este personaje empresario? Lo que tienen que hacer es quitarle los muertos y multarle como Dios manda, pero nada, siempre igual.

    Responder
  2. Demostenes says:
    3 años atrás

    En esta Isla se hace lo que cada uno quiere, mientras todos los políticos y autoridades miran a otro lado.

    Responder
  3. Bossa says:
    3 años atrás

    Pues la misma impunidad que tiene el Ushuaia con el ruido.

    A quien interesa, se le deja hacer lo que le dé la gana.

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • vilareta en Fallece a los 78 años Joan Tur Juan, propietario de Fita
  • Pepitu en El presupuesto del Consell de Ibiza 2026 alcanza los 179,8 millones con la inversión ‘estrella’ del Cruce de Cazadores
  • Jose en Prisión permanente revisable para la acusada de incendiar una vivienda y asesinar a un anciano enfermo mientras dormía en Ibiza
  • Feina o menjar en La fecha de las inundaciones de Ibiza, entre los números más buscados de la Lotería del Gordo de Navidad 2025
  • Feina o menjar en La fecha de las inundaciones de Ibiza, entre los números más buscados de la Lotería del Gordo de Navidad 2025

Lo más leído

  • Joan Tur Juan 'Fita', en su despacho, en una imagen de 2016. / Noudiari

    Fallece a los 78 años Joan Tur Juan, propietario de Fita

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Un conductor se da a la fuga tras atropellar y herir gravemente a una joven en patinete en Sant Josep

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Una familia de Ibiza recoge fondos para el tratamiento de Yuna Mila, la niña que sonríe con los ojos

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • El campo de Ibiza, en alerta ante una posible llegada de peste porcina

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Expediente sancionador por un vertido ilegal de residuos de obra en Platges de Comte, Sant Josep

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
  • Administrar opciones
  • Gestionar los servicios
  • Gestionar {vendor_count} proveedores
  • Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress