Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

El Consell ratifica la regulació del projecte Formentera.eco i acorda crear un grup de feina sobre la delimitació costanera

Por Redacción
28 enero 2022
en + Pitiüses
0
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

Avui s’ha celebrat el ple ordinari de gener de 2022 del Consell de Formentera. A la sessió s’ha aprovat la proposta d’acord d’aprovació de la quota i el període d’aplicació de Formentera.eco 2022 amb el vot favorable de l’equip de Govern de Gent per Formentera i PSOE, així com la proposta d’acord de modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa d’entrada i circulació de vehicles. 


Així, el Ple ha aprovat una nova baixada del 4 % en el sostre de vehicles respecte al 2021. Recordam que el 2020 el Consell d’Entitats va acordar “fer una reducció controlada i progressiva” del nombre de vehicles a l’illa en els següents quatre anys amb una baixada del 4 % per any, respecte al sostre de vehicles de 2019. D’aquesta manera, la reducció serà del 16 % el 2023. Aquest 2022, la baixada serà del 12 %, respecte al sostre de 2019, i està xifrada en un màxim de 19.696 vehicles. “Per primera vegada s’abaixarà dels 20.000 vehicles”, segons ha explicat el conseller de Mobilitat, Rafael González.

El Ple també ha ratificat l’acord per ampliar la regulació d’entrada i circulació de vehicles a l’illa de Formentera dues setmanes, respecte al 2021. Es regularà des del 15 de juny fins al 15 de setembre. També ha ratificat l’acord del Consell d’Entitats que va establir triplicar la taxa sobre el seu preu actual, els turismes pagaran 3 €/dia, amb un pagament mínim de 15 €; i les motos 1,5 €/dia, amb un pagament mínim de 7,5 €.

El conseller ha agraït al Consell d’Entitats l’ampli consens amb què varen ser aprovades les propostes per dissuadir les estades curtes (de menys de cinc dies) a la nostra illa per evitar la saturació a la xarxa viària. A més, Rafael González ha tornat a destacar l’objectiu final del projecte, que va néixer a petició de la societat de Formentera, i que és “aconseguir una mobilitat més sostenible per a la nostra illa, on l’experiència tant de residents com de visitants sigui satisfactòria també en temporada alta”. 

L’acord també recull una millora del transport públic i dels sistemes de control del projecte Formentera.eco. Cal destacar que al mes de maig el Consell de Formentera farà una campanya informativa adreçada a la població local perquè a l’inici del període de regulació tots els vehicles dels residents disposin d’una autorització que, segons ha recordat el conseller, és gratuïta.

Suport a la reforma laboral

El Ple també ha aprovat, amb el suport de GxF i PSOE i el vot en contra de Sa Unió, “donar suport a la reforma laboral acordada entre els agents socials per impulsar la creació d’ocupació estable i de qualitat, i per reduir la precarietat i la desocupació al nostre país”. El conseller de Benestar Social, Rafael Ramírez, ha recordat “que Formentera també pateix aquesta precarietat”, i per això “cal defensar una reforma laboral que recuperarà la negociació col·lectiva per augmentar els drets dels treballadors, millorar els salaris i restablir l’equilibri entre les empreses i els treballadors”.

Protocols covid-19

El Ple ha donat suport de manera unànime a una proposta relativa als nous protocols de covid-19 en centres educatius. La vicepresidenta segona i consellera de Cultura i Educació, Susana Labrador, ha presentat una proposta de nous protocols davant l’aparició de casos de covid-19 en centres educatius en el context actual d’alta circulació del virus. Labrador ha explicat que “la situació actual, amb alta incidència de la covid-19, no s’havia donat durant tota la pandèmia i ha complicat la gestió als centres educatius a la vegada que ha generat dubtes al voltant dels nous protocols”. 

A la proposta s’insta el Govern balear a tenir en compte un protocol diferenciat per a primer i segon cicle d’infantil, ja que els alumnes menors de 6 anys estan exempts de portar mascareta i no es pot garantir el manteniment de la distància. A més, s’insta el Govern de les Illes Balears a continuar realitzant una prova diagnòstica de cribratge, rastreig i seguiment dels contactes estrets en cas d’un positiu a les aules dels cicles d’infantil per evitar una major propagació del virus. Per acabar, s’insta el Govern a continuar avaluant i modificant els protocols a mesura que s’avanci en la campanya de vacunació i en la millora de la situació de la pandèmia prioritzant la seguretat, la presencialitat i la conciliació familiar.

A la sessió també s’ha aprovat amb el suport de tot el plenari una moció presentada per Sa Unió en què s’insta el Consell de Formentera a mantenir en millors condicions la senyalització de les rutes verdes i a estudiar l’augment d’itineraris en les rutes verdes d’acord amb el que estableix el Pla de Mobilitat Sostenible. 

Delimitació costanera

També s’ha donat suport unànime a una proposta transaccional de l’equip de Govern per definir les passes a seguir per assolir una delimitació costanera justa. En primer lloc, la proposta instar el Consell de Formentera a seguir treballant, junt amb la Plataforma d’Afectats, per una proposta de delimitació costanera justa per a l’illa de Formentera. En segon lloc, insta la institució insular a convocar la Junta de Portaveus per informar els grups polítics sobre les al·legacions presentades en el tràmit d’audiència per a la modificació del Reglament de costes. En tercer lloc, insta el Consell de Formentera a convocar el Consell d’Entitats, una vegada rebuda la resposta a les al·legacions presentades, per donar-ne compte. I, en quart lloc, insta el Consell de Formentera a constituir, en el moment que l’Estat continuï amb la tramitació de la modificació del Reglament de costes, un grup de feina que treballi per a la defensa d’una delimitació costanera justa per a l’illa de Formentera, en el marc del Consell d’Entitats i junt amb la Plataforma d’Afectats i els grups polítics.

Compareixença 

El ple ha finalitzat amb la compareixença de Paula Ferrer, consellera d’Esports, Serveis Insulars i Recursos Humans, que ha repassat la feina desenvolupada els darrers dos anys en les àrees que gestiona. Respecte a Recursos Humans, la consellera ha destacat els processos de selecció i borsins que s’han portat a terme, mitjançant els quals han reforçat diferents àrees essencials, com ara Benestar Social, «per tal de garantir el bon funcionament del Consell al servei dels ciutadans», i la posada en marxa de la carrera professional, entre altres.

Respecte als Serveis Insulars, Ferrer ha destacat que s’han compaginat les tasques habituals de manteniment i millora de les instal·lacions amb l’adaptació dels espais i llocs de feina a les necessitats generades per la pandèmia. Sobre l’àrea d’Esports ha subratllat que ha estat una de les àrees més afectades per les restriccions sanitàries i ha agraït tant als clubs esportius com als usuaris de les instal·lacions i escoles municipals «la seua comprensió, paciència i col·laboració, sense la qual hauria estat encara més difícil la presa de decisions». La consellera ha destacat l’organització de competicions al llarg de l’any, el pla anual de subvencions i la millora de les instal·lacions, entre les quals destaca la renovació de la climatització de la piscina coberta, o iniciatives que fomenten els valors i  la igualtat en l’esport, “sempre amb l’esport base com referència”.

Tags: ConsellFormentera
Noticia anterior

Armengol ve inviable la propuesta de Ibiza sobre las fiestas ilegales 

Siguiente noticia

El Consell organitza la II Cursa Virtual amb proves d’atletisme, ciclisme i natació

RelacionadoNoticias

Alumnado de Can Coix, finalista en concurso nacional por un proyecto que facilita la inclusión

17 octubre 2025
Puig d'en Valls

Santa Eulària abre micro en Puig d’en Valls: reunión para escuchar y debatir con los vecinos

17 octubre 2025

El PSOE exige “celeridad” en las ayudas para los afectados por las inundaciones en Ibiza

17 octubre 2025

Tradición, música y aventuras: Sant Josep celebra Tots Sants con un programa para todas las edades

17 octubre 2025
Siguiente noticia

El Consell organitza la II Cursa Virtual amb proves d’atletisme, ciclisme i natació

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Ex semiranista en Los cuatro días en una cárcel de Israel de una residente de Ibiza: “No es nada comparado con lo que sufren los palestinos”
  • luna en Cuatro nuevos psicólogos atenderán a pacientes de salud mental en los centros de salud de Ibiza
  • Vilareta en Persecución en Ibiza: dos agentes de la Policía de Sant Josep resultan heridos y su coche, destrozado
  • S'acabat sa festa en Los cuatro días en una cárcel de Israel de una residente de Ibiza: “No es nada comparado con lo que sufren los palestinos”
  • Pepe en Ibiza y Formentera, representadas en el Congreso sobre retos de la dirección escolar

Lo más leído

  • Así ha quedado Cala Xarraca después de la riada provocada de la DANA Alice. Enormes rocas sobre la arena, alguna ha llegado al mar y otras amenazan con desprenderse. Fotos Oscar Marí para Noudiari.es

    [Vídeo] La riada que arrasó Cala Xarraca: enormes desprendimientos y más rocas a punto de precipitarse

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Conductores borrachos y drogados, detectados en plena emergencia por la DANA Alice

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Persecución en Ibiza: dos agentes de la Policía de Sant Josep resultan heridos y su coche, destrozado

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Las lluvias devuelven la esperanza al campo ibicenco: “Era la única manera de recuperarse”, celebran los agricultores

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Científicos alertan: el mar de Ibiza y Formentera se vacía de peces y se llena de plásticos y vertidos de salmuera

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
  • Administrar opciones
  • Gestionar los servicios
  • Gestionar {vendor_count} proveedores
  • Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress