Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos
Home + Pitiüses

El ple de Santa Eulària sol·licita que s’agilitzi el desdoblament de la carretera entre Vila i can Clavos

Por David Ventura
31 julio 2014
en + Pitiüses
7

@Noudiari/ El ple de l’Ajuntament de Santa Eulària, amb els vots dels grups de Partit Popular i PSOE-Pacte, han votat a favor de reclamar al Consell Insular i al Govern balear que prenguin les mesures adients per a accelerar la reforma de la carretera de Vila i la circumval·lació de Jesús. Eivissa pel Canvi s’ha abstingut. Igualment, aquest matí s’ha aprovat per unanimitat sol·licitar a l’Executiu autonòmic l’entrega de la dessaladora i que aquesta pugui entrar en funcionament el més aviat possible.

La moció sobre el condicionament de la carretera PM-810 ha comptat només amb l’abstenció d’ExC que ha demanat també es fomenti el transport públic i l’alternatiu. La proposta té com objectiu millorar els problemes de saturació de trànsit d’aquesta via des de la sortida de Vila i fins a la cruïlla de can Clavos, amb la connexió amb la carretera de Sant Joan. Una zona que registra el pas de més de 35.000 vehicles diaris en alguns trams i que suposa un perill per a la seguretat dels veïns, especialment a les zones habitades com Ca na Negreta.

Els dos acords aprovats demanen al Consell Insular que agilitzi al màxim la redacció i tramitació del projecte, requerint als tècnics que acabin immediatament les feines de redacció i que, igualment, declari d’urgència tots els procediments, el que suposa reduir a la meitat els terminis legals d’aplicació. Igualment, com ja es va fer amb altres vies com la carretera de l’aeroport, es sol·licita al Govern que prengui la mesura legislativa adient per a que l’execució del projecte no hagi d’esperar a la redacció el Pla Insular Director de Carreteres.

Prioritzar la recepció de la dessaladora
En quant a la moció de la dessaladora, presentada per PSOE-Pacte, ha rebut el recolzament de tots els grups per a instar al Govern a que prioritzi la recepció d’aquesta instal·lació i la seva connexió a la xarxa per a que pugui donar subministrament i millorar la qualitat i el servei d’aigua. L’alcale, Vicent Marí, ha recordat també que l’empresa constructora de la instal·lació ha anunciat la seva intenció de demanar la resolució del contracte, el que podria suposar que la infraestructura passes al Govern estatal i llavors es pogués demanar la cessió sense cost per part del Govern.

Imatge del ple municipal d'avui. Foto: Ajuntament de Santa Eulària.
Imatge del ple municipal d’avui. Foto: Ajuntament de Santa Eulària.

Al plenari s’ha aprovat també per unanimitat el demanar a la Conselleria de Sanitat que Santa Eulària des Riu sigui la base d’una UVI mòbil durant els mesos d’estiu, la moció de PSOE-Pacte per a demanar la possibilitat de fraccionar el pagament dels impostos. Pedro Juan, regidor d’Hisenda, ha anunciat el recolzament a aquesta última proposta “perquè ja s’està fent des de fa anys” i ha recordat que les persones que acrediten que no poden fer el pagament d’una volta poden fer-ho en diferents mensualitats segons la quantia del deute.

En quant a les modificacions puntuals de les Normes Subsidiàries, aquestes han sortit endavant amb l’abstenció del PSOE-Pacte en tots dos casos i també la d’ExC en el cas del canvi a Can Bufí i Can Negre. En aquest últim cas el que es proposa és un avanç de la modificació que vol permetre la participació de ciutadans per triar la millor opció per a incrementar l’espai industrial a aquesta part del municipi, a canvi que el 60% del terreny modificat passi a estar en mans de l’Ajuntament per poder instal·lar zones verdes, vials i altres serveis. El projecte inclou separar el tanatori existent a la zona de la zona residencial, millorant els accessos i els serveis, tal i com havia recomanat la Ciotupha.

Compte general i pagaments
Per últim, cal destacar l’aprovació dels dies festius (12 de febrer per a tot el municipi, 5 d’agost per a Santa Eulària des Riu i es Puig d’en Valls, 8 de setembre a Jesús, 4 de novembre a Sant Carles de Peralta i 16 de novembre a Santa Gertrudis de Fruitera) i s’ha donat compte de l’informe trimestral de pagament a proveïdors i del Compte General de 2013. En quant al pagament, aquest s’ha fixat en 24,7 dies (la lleig obliga a 30 com a màxim) amb pagament en temps de 2.674 factures entre abril i juny, per un valor total de 7,39 milions. Fora de termini, amb un retard mitjà de 15 dies, s’han abonat 131 rebuts per valor de 430.000 euros.

En quant al Compte General de 2013, el pressupost inicial per a 2013 era de 30,96 milions. Els drets reconeguts nets (ingressos) varen ser de 38,32 milions i les obligacions (pagaments) de 33,22, el que suposa un resultat positiu de 5,09 milions, amb un remanent de tresoreria de 21,04 milions.

Noticia anterior

El Alcoyano es el rival de la Peña Deportiva en la primera eliminatoria de la Copa del Rey

Siguiente noticia

El PP defiende ante empresarios y autónomos de Ibiza su reforma fiscal

RelacionadoNoticias

Imagen de los actores sobre el escenario de la obra de teatro 'Entrepares'. La víctima es uno de los actores de esta obra (a la derecha en la foto), que habla sobre la violencia intragénero en una pareja gay. Foto: Sa clau de s'armari

El sector cultural de las Pitiusas condena la agresión homófoba en Formentera

6 mayo 2026
El equipo de trabajo involucrado en la liberación de Elo, junto con alumnos del Quartó de Portmany en la Bahía de Portmany. Foto: CNSA

La tortuga Elo es devuelta a la bahía de Portmany tras restablecerse de sus heridas en el Palma Aquarium

6 mayo 2026
Rueda de prensa del PSOE en la Escuela de Turismo.

El PSOE acusa al PP de permitir la «defunción» de la Escuela de Turismo mientras el Consell defiende su integración en la UIB

6 mayo 2026
Manuela Gómez ha ganadp el IX Premio de Cuento 'Las Dalias'.

La escritora Manuela Gómez gana el IX Premio de Cuento ‘Las Dalias’, con récord de participación: 2.281 relatos

6 mayo 2026
Siguiente noticia

El PP defiende ante empresarios y autónomos de Ibiza su reforma fiscal

Comentarios 7

  1. lluitadora says:
    12 años atrás

    Ya era hora que se pida el desdoblamiento de la carretera de Eivissa a Santa Eulalia. Es un atasco continuo. Accidentes a diario. Peligrosa las 24 h. Es que no tiene ojos el que no quiere ver. Es sordo el que no quiere oir y no ama a la isla y las personas el que no tiene corazon. Desdoblamiento YA!!!

    Responder
  2. undelilla says:
    12 años atrás

    Estic content q grasis al psoe l’ajuntament reclami la desaladora per poder donar un bon servei d’aigua.

    Responder
    • Alejandro says:
      12 años atrás

      Jajajaja, claro, claro

      Responder
    • ton says:
      12 años atrás

      Es broma, no? jajajaja

      Responder
  3. Luis says:
    12 años atrás

    Tanto criticar Sant Antoni y hace muchos años que tiene una buena carretera y una potabilidadora funcionando que incluso suministra agua a Santa Eulalia y San José. Luego solo se acuerdan del West End…

    Responder
    • Alejandro says:
      12 años atrás

      Si es que los medios son mu malos… XD

      Responder
  4. Bartolomé Roig says:
    12 años atrás

    Somos muchos los ciclistas que esperamos que por lo menos el carril hacia Ibiza tenga un arcén en condiciones.

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Feina o menjar en Mensaje de Vicent Marí a los turistas que visitan Ibiza: «Respetad la convivencia»
  • Joanet en Mensaje de Vicent Marí a los turistas que visitan Ibiza: «Respetad la convivencia»
  • Josepí en Sant Antoni se vuelca con el medio ambiente: 1.500 kilos de residuos menos en sa Talaia y ses Variades
  • Pepe LAGARTO DE PINAREJO en Pujol Catalunya, per Bernat Joan
  • Pepe LAGARTO DE PINAREJO en Sant Antoni se vuelca con el medio ambiente: 1.500 kilos de residuos menos en sa Talaia y ses Variades

Lo más leído

  • Unas grandes rocas cierran el paso al aparcamiento de Talamanca, que ha sido utilizado por usuarias y usuarios de la playa en los últimos años. Fotos Noudiari.

    El cierre del aparcamiento gratuito de Talamanca agrava el problema de estacionamiento en la zona

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Basura, okupas y caravanas ‘fuerzan’ el cierre de una parcela en Cap Martinet que limita el acceso al acantilado

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ibiza presumirá de 7 banderas azules en playas, todas en Santa Eulària y Sant Joan

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Lanzan una recogida de firmas para salvar del cierre un bar ‘de toda la vida’ en Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Pillado volando desde Ibiza a México con 20 smartphones robados

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Teléfono 871907287. Av. España 7B, 1º - 1ª, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
  • Administrar opciones
  • Gestionar los servicios
  • Gestionar {vendor_count} proveedores
  • Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Teléfono 871907287. Av. España 7B, 1º - 1ª, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress