Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos
Home Opinión

Deixem-los que es diverteixin (III): Els Cayetanos nàutics, per David Setbetes

Por Opinión
9 julio 2026
en Opinión
0

Avui, vull albirar els contorns de la nostra illa a vol d’ocell i dedicar-vos a tots un missatge d’amor!

En especial, a tots els Cayetanos Nàutics que veniu des d’Eivissa amb els vostres iots, catamarans i velers a fer que el nostre horitzó deixi de ser avorrit i monòton per regalar-nos les vostres siluetes i la vostra música a cada sol post!
Sí, mariners d’aigües grises arribats des dels barris més selectes de les grans capitals peninsulars i de més enllà! Vosaltres sou la sal de la vida marinera que anima aquesta trista illa estiu rere estiu!

L’escuma

I és que el fet de tenir embarcacions plantades davant de totes les platges de la nostra illa, genera tot un món d’avantatges.

Per començar, l’escuma aquella que generen, perquè els nostres amics Cayetanos saben que als supermercats i comerços de Formentera les coses estan molt cares, i per això aboquen les restes de sabó de les seves dutxes a la mar. Perquè nosaltres, els aborígens, ens puguem rentar amb un poc de sabó quan anem a banyar-nos a la platja!

A més, els productes de neteja i desinfectants que fan servir per a deixar les seves cobertes ben esplendoroses, són els mateixos que mantenen la transparència de les nostres aigües. I si no us ho creieu, fixau-vos on és més clara: A ses Illetes i a cala Saona, que és on hi ha més iots i velers!

Estimats lectors: Que ningú us enganyi amb la conya marinera de la posidònia fastigosa! Són la llegiu i els neteja cristalls els que fan que les nostres aigües tinguin aquella transparència que tant envegen les altres illes!

Formentera Circular

Així mateix, els Cayetanos Nàutics són els autèntics pioners en això de l’economia circular, perquè cada vegada que encarreguen una d’aquelles paelles que els duen en dingui des dels humils garitos de platja edificats amb gràcia i sostenibilitat sobre el sistema dunar, mengen peix, després el caguen, la caca va a la sentina, aboquen el contingut de la sentina a la mar, els peixos es mengen la caca, s’engreixen, són pescats, els restaurants, amb aquests peixos, fan més paelles que es venen de nou als iots, on els Cayetanos se les cruspeixen i després, les caguen i sant tornem-hi: Pur exemple d’Economia circular formenterera on tot es reaprofita!
Ja ho diu la dita: “Del porc, se n’aprofita tot”.


Entertainment

D’altra banda, tantes embarcacions també serveixen d’entreteniment.

Recordau fa un parell de setmanes, quan dos catamarans es van posar a jugar als autos de xoc davant es Molí de Sal?… O quan algun iot aparca a s’Espalmador o es crema davant les nostres costes? Què faríem, a l’estiu, sense aquestes petites diversions? I no patiu, ecologistes del GOB; segons va concloure el Consell fa tres estius amb l’embarcació que va cremar a punta Pedrera, les restes d’aquests iots incendiats no contaminen la nostra mar!

Ja veureu; quan anau al restaurant, atracau-vos a la peixera de les llagostes i els grimaldos i abocau-hi unes cendres de veler. Segur que els crustacis estaran supercontents i els del restaurant us faran descompte al sopar. Provau-ho i ja em direu!

Les Danes

I llavors estan les Danes, que de tant en tant a l’agost sempre en ve alguna i, clar, els nostres despreocupats Cayetanos sovint no tenen en compte que l’àncora no fixa bé damunt s’alga i un bon grapat de iots i velers acaben estampats a la platja o entre les roques. Per ventura no és tota una oportunitat de negoci per a les empreses de grues i remolcadors nàutics?

… I què me’n dieu dels que resten varats al rocam perquè els seus propietaris s’estimen tant la nostra illa que els volen deixar allí de monuments? Us he de reconèixer que jo sovint me’n recordo amb nostàlgia del veler Helisara, del seu armador i, sobretot, de la seua mare.

L’abalisament

Així mateix, des d’aquestes línies vull fer una crida urgent al Consell perquè no es retardi més l’abalisament del nostre litoral!… O és que els nostres amics de les motos d’aigua no tenen dret a disfrutar fent ziga-zaga entre les boies?

I ja està bé que els banyistes envaeixin els espais de fondeig on els nostres apreciats Cayetanos Nàutics surten a fer una pixadeta després de dormir tota la nit ancorats sobre posidònia.

Cal ficar boies ja i restringir la zona de bany a 10 metres com a molt!… I si la gent vol nedar més enllà, que se’n vagi a la piscina de l’hotel o de la casa que tenen llogada, que per a alguna cosa tenim tantes piscines sobre sòl rústic, carai!!!

Free Party Boats!

Moltes gràcies, Sílvia Tur, pels serveis prestats i els esforços per a regular i prohibir les barques de festa a la nostra mar.
Però els temps han canviat, i ara és moment de deixar que els party boats tornin a habitar les nostres costes en llibertat. Per això proclamo des d’aquí un enèrgic “Salveu els nostres Party Boats!!!”
Que no n’hi ha per a tant, per una mica de música que alegri les tardes de cala Saona i les matinades a s’Espalmador amb focs d’artifici i bengales. I si alguna va a petar a s’illot i es cremen quatre savines, no passa res; és la selecció natural, ja tornaran a créixer.

I, ja de pas, comença a ser hora de restringir la molesta activitat dels controladors de litoral i la seva mania d’emprenyar i fins i tot atrevir-se a multar els nostres estimats Cayetanos Nàutics per minúcies sense importància com arrasar praderies de posidònia amb les cadenes de les àncores o atracar-se a la costa per a deixar les seves bosses de fems amuntegades al costat de les dunes o per posar la música a un volum que sembla que els molesti.

La veritat és que tant de controlador de litoral no fa falta. Val més que es dediquin al sector de la construcció, que es necessita mà d’obra per a construir noves cases a nes Cap i a la promoció de cases de luxe que envoltarà tot l’estany des Peix.


Els creuers

I què me’n dieu dels creuers? Que no és polit veure’ls al port de Vila?, gegants i expulsant fum negre i milers de persones de raça guiri deleroses per omplir les nostres terrasses i plimplar-se litres i litres de cervesa i sangria mentre compren souvenirs de plàstic!

Aquest és el turisme que necessitam, sí senyor! I per això és tan i tan important gastar els sous en anar a totes les fires de turisme del món, perquè Ibiza i Formentera no les coneix ni sa seua mare i cal promocionar-les al preu que costi. Un preu que jo, com a contribuent, estic més que disposat a regalar amb els meus impostos!
… Perquè em fa feliç que els nostres polítics viatgin i muntin festetes. Em fa feliç que regalin sobrassada i botifarró i xopitos de Marí Mayans a senyors estrangers i, sobretot, em fa feliç que totes aquestes persones blanques, altes i rosses, venguin a les nostres illes muntats en els seus Titànics!!!

Tags: ColumnaDavid SetbetesFormentera
Noticia anterior

El Ejército desplegará patrullas de vigilancia y disuasión en Ibiza y Formentera

Siguiente noticia

Jueves de fuego en las Pitiusas: el termómetro se disparará hasta los 40º a partir del mediodía

RelacionadoNoticias

Aigües fecals, per Bartomeu Ribes

29 agosto 2026

Goya soñó con mi perro, por Samaj Moreno

29 agosto 2026

Sabta, per Bernat Joan

28 agosto 2026

¡Puta Barça y puta Cataluña!, per David Setbetes

27 agosto 2026
Siguiente noticia

Jueves de fuego en las Pitiusas: el termómetro se disparará hasta los 40º a partir del mediodía

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Alex en «¡Ya está bien de ceder espacios a los ‘guiris’!»: Protesta juvenil en Cala Saladeta para exigir el decrecimiento turístico
  • Arpetris en «¡Ya está bien de ceder espacios a los ‘guiris’!»: Protesta juvenil en Cala Saladeta para exigir el decrecimiento turístico
  • Jose en «¡Ya está bien de ceder espacios a los ‘guiris’!»: Protesta juvenil en Cala Saladeta para exigir el decrecimiento turístico
  • Exx en 27.400 euros en multas durante una sola noche a transportes ilegales y VTC en Ibiza
  • Exx en «¡Ya está bien de ceder espacios a los ‘guiris’!»: Protesta juvenil en Cala Saladeta para exigir el decrecimiento turístico

Lo más leído

  • Un autobús averiado de 15 metros colapsa la rotonda de Unvrs y provoca dos horas de retenciones

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • «¡Ya está bien de ceder espacios a los ‘guiris’!»: Protesta juvenil en Cala Saladeta para exigir el decrecimiento turístico

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Un coche queda destruido y su conductor atrapado tras chocar de frente contra un camión de la basura

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • 27.400 euros en multas durante una sola noche a transportes ilegales y VTC en Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Vuelca un coche tras chocar contra un muro y deja cortada la carretera de es Cubells

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Teléfono 871907287. Av. España 7B, 1º - 1ª, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
  • Administrar opciones
  • Gestionar los servicios
  • Gestionar {vendor_count} proveedores
  • Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Teléfono 871907287. Av. España 7B, 1º - 1ª, Eivissa, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress