Noudiari.es
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas
Sin resultados
Ver todos
Sin resultados
Ver todos
Noudiari.es
Sin resultados
Ver todos

El Consell rescindeix el contracte de sa Joveria i inicia els tràmits per a agilitzar la seva posada en marxa

Por Redacción
14 julio 2022
en Local
1
El Consell rescindeix el contracte de sa Joveria i inicia els tràmits per a agilitzar la seva posada en marxa
0
Compartido
Share on FacebookShare on Twitter

El Consell Insular d’Eivissa ha rescindit el contracte per a la construcció del Centre de Baixa Exigència de Sa Joveria i ha iniciat els tràmits per a la posada en marxa del servei. Així ho ha anunciat el president,Vicent Marí, en el seu discurs de balanç en el marc del Debat de Política General del Consell d’Eivissa de 2022, que ha explicat que el Consell «ja té la possessió de l’edifici i està treballant en la seva adequació final». 

Marí s’ha referit als problemes registrats en el decurs de les obres de Sa Joveria i ha lamentat el retard acumulat a causa dels reiterats incompliments en l’execució del projecte. En aquest sentit, ha explicat que «no sempre les coses arriben quan un voldria, però seguirem treballant intensament perquè aquest centre sigui una realitat el més aviat possible».

En el seu discurs, el president del Consell d’Eivissa ha fet un balanç de la feina feta durant els tres anys d’una legislatura que ha qualificat de «molt difícil i complexa». Vicent Marí ha recordat la crisis sanitària i social «que ha condicionat dos anys de les nostres vides» i que, ha dit, «no podem obviar perquè això seria oblidar tot el que hem patit i totes les vides que s’han perdut».

El president del Consell ha destacat l’atenció a les persones com un dels eixos de la gestió insular, destinant bona part dels recursos del Consell al Departament de Benestar Social que en tres anys ha incrementat en 10 milions d’euros la despesa, passant de 16,4 milions al 2018 als 26,5 milions actuals.

Vicent Marí ha remarcat que aquesta legislatura les associacions sociosanitàries i les entitats socials i esportives poden treballar amb tranquil·litat «perquè saben que el Consell ara sí que paga les ajudes i compleix amb els seus compromisos».  

En matèria de Benestar Social, el president ha anunciat una inversió de 1,4 milions d’euros per a la modernització i adequació d’espais i tancaments a l’Hospital Residència Assistida de Cas Serres, així com la signatura de dos concerts socials que garantiran l’atenció diària i el transport adaptat per a persones amb discapacitat física i intel·lectual.

Lluita contra l’Intrusisme

La lluita contra les activitats il·legals i la millora de la seguretat en la xarxa viària insular han set altres aspectes destacats per Marí en el seu balanç de legislatura. En aquest sentit, el president del Consell ha assenyalat que la creació de l’Oficina de Lluita contra l’Intrussisme ha permès multiplicar els expedients contra  pisos turístics, passant de 4 a més de 60 expedients sancionadors, i s’han retirat 400 anuncis il·legals publicats a plataformes de comercialització i xarxes socials i s’han identificat a 70 explotadors.

Marí ha defensat un model d’illa «on es garanteixi la convivència entre residents i turistes, així com la sostenibilitat ambiental, econòmica i social».

En aquest sentit, el  president del Consell ha destacat la proposta de regulació de l’entrada de vehicles de l’illa com un d’altra dels eixos claus impulsat des de la institució insular.

Vicent Marí ha destacat la feina i rigor amb el que s’està treballant  «per poder prendre les decisions més adequades i amb el màxim consens possible». Així mateix, ha destacat que la regulació de vehicles «inevitablement ha d’anar acompanyada d’una millora en el servei transport públic que en tres anys ha incrementat la despesa de 6 a 10 milions d’euros».

Cooperació Municipal i Patrimoni

El president del Consell ha refermat també el seu compromís amb el municipalisme, destinant en quatre anys una inversió de 10 milions d’euros per a l’execució d’obres d’embelliment, eficiència hídrica, sanejament o supressió de barreres arquitectòniques. A més, s’ha habilitat una ajuda extraordinària de 9 milions d’euros en dos anys per a poder rebaixar els impostos als ciutadans.

Pel que fa al Patrimoni, Vicent Marí s’ha referit al Museu de Can Ros i el Molí de Can Pep Joan com a dos espais emblemàtics que ja són patrimoni de tots es eivissencs. 

Marí ha informat també de l’inici de les obres del Centre d’Interpretació de s’Olivera i de l’adjudicació dels treballs del Centre d’Interpretació de sa Caleta.      

Reptes de Futur                              

En el seu discurs, el president del Consell d’Eivissa s’ha referit també als reptes que queden per assolir en el darrer any de legislatura que, ha dit, «afrontam amb feina, rigor i amb diàleg i col·laboració institucional i social».

En aquest sentit, el president del Consell ha advertit de que seguirà reclamant «allò que ja és dels eivissencs» en relació al deute del Govern amb la institució que inclou fins a 21 milions d’euros de bestretes i 23 milions en inversions en matèria de residus.

«No volem més, però tampoc menys de lo que mereixem», ha dit el president que ha insistit en que «ser lleial no vol dir baixar el cap perque la lleialtat és un camí de dos direccions i no s’entendria que un deute històric s’hagi d’acabar resolent per la via judicial».

El president del Consell ha destacat la seva voluntat d’arribar a un Pacte sobre el Territori, amb una modificació del PTI que compti amb el recolzament d’una amplia majoria de la societat, apostant en aquest sentit per «arribar a acords i consensos en benefici de l’illa, defugint d’enfrontaments ideològics i apostant per la moderació i el diàleg com a fórmula de govern».  

Tags: consell eivissapolítica
Noticia anterior

Marí pide explicaciones al PSOE por el ‘Caso Amadiba’ y advierte: “Su silencio pone en peligro la atención a las familias”

Siguiente noticia

La presión hospitalaria por covid baja casi un 15% en una semana

RelacionadoNoticias

Activado un amplio operativo para sofocar un incendio agrícola en Benirràs

Activado un amplio operativo para sofocar un incendio agrícola en Benirràs

3 julio 2025
Los patrones de una patera taxi, detenidos y en prisión tras poner en riesgo a 16 migrantes

Los patrones de una patera taxi, detenidos y en prisión tras poner en riesgo a 16 migrantes

3 julio 2025
Ibiza declara la emergencia cinegética temporal para cazar palomas torcaces en la isla

Ibiza activa la emergencia cinegética para frenar la plaga de torcaces

3 julio 2025
Prohens destaca la transformación del saneamiento en Ibiza en su visita a sa Coma, donde se refuerza el control de olores

Prohens destaca la transformación del saneamiento en Ibiza en su visita a sa Coma, donde se refuerza el control de olores

3 julio 2025
Siguiente noticia
Baleares suma 1.166 casos Covid en tres días, 76 en Pitiusas

La presión hospitalaria por covid baja casi un 15% en una semana

Comentarios 1

  1. Feina o menjar says:
    3 años atrás

    Què cony és un Centre de Baixa Exigència? Es diuen ara així els instituts, on es pot passar de curs amb tot suspès?

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Comentarios recientes

  • Joanet en Salvem sa Badia pide al Ayuntamiento de Sant Antoni que no autorice macroeventos en la playa de s’Arenal
  • momo en Salvem sa Badia pide al Ayuntamiento de Sant Antoni que no autorice macroeventos en la playa de s’Arenal
  • Josepí en Salvem sa Badia pide al Ayuntamiento de Sant Antoni que no autorice macroeventos en la playa de s’Arenal
  • Pep en Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]
  • Jfpj en Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

Lo más leído

  • Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

    Hallazgo extraordinario de cinco enormes serpientes en la misma trampa de una finca de Sant Llorenç [Vídeo]

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Impresionante vídeo: así arrasa la plaga de torcaces los cultivos de Ibiza

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • El Consell investiga la villa turística denunciada: podría ser clausurada y multada con hasta 40.000 euros

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Vecinos al límite: cinco años de fiestas, allanamientos y actos vandálicos en una villa turística de Ibiza

    1 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0
  • Ibiza activa la emergencia cinegética para frenar la plaga de torcaces

    0 Compartir
    Compartir 0 Tweet 0

Archivos

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress

Gestiona tu privacidad

Para ofrecer las mejores experiencias, nosotros y nuestros socios utilizamos tecnologías como cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. La aceptación de estas tecnologías nos permitirá a nosotros y a nuestros socios procesar datos personales como el comportamiento de navegación o identificaciones únicas (IDs) en este sitio y mostrar anuncios (no-) personalizados. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.

Haz clic a continuación para aceptar lo anterior o realizar elecciones más detalladas. Tus elecciones se aplicarán solo en este sitio. Puedes cambiar tus ajustes en cualquier momento, incluso retirar tu consentimiento, utilizando los botones de la Política de cookies o haciendo clic en el icono de Privacidad situado en la parte inferior de la pantalla.

Funcional Siempre activo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
Estadísticas

Marketing

Características
Siempre activo

Siempre activo
Administrar opciones Gestionar los servicios Gestionar {vendor_count} proveedores Leer más sobre estos propósitos
Administrar opciones
{title} {title} {title}
Sin resultados
Ver todos
  • Local
    • Local
    • Santa Eulària
    • Sant Joan
    • Sant Antoni
    • Formentera
    • Sant Josep
    • Vila
  • + Pitiüses
  • Deportes
    • Fútbol
    • Baloncesto
    • Atletismo
    • Balonmano
    • Natación
    • Motor
    • Tiro con arco
  • Opinión
    • Cartas a noudiari
    • Columna
  • Cultura
    • Libros
    • Música
    • Llibres curiosos
    • Paraules Nostres
    • Cine
    • Cómics
  • Empresas

AVISO LEGAL Los contenidos generados por Noudiari se encuentran bajo CC BY-NC 3.0 ES Noudiari.es, Av. de Santa Eulària nº 17 escala D oficina 15D, Illes Balears redaccion@noudiari.es Noudiari es un proyecto de La Pitiusa de Internet SL, NIF B57810103. Política de cookies y Declaración de privacidad Hecho con Wordpress